U 88. godini života preminuo je Alain Delon, legendarni francuski glumac, jedna od ikona francuskog i europskog filma, antiteza pojave Jean Paula Belmonda. Ostavljajući za sobom naslijeđe koje će zauvijek ostati urezano u srcima filmofila širom svijeta. Njegova karijera, koja je trajala više od šest decenija, bila je ispunjena nezaboravnim ulogama koje su definirale zlatno doba evropske kinematografije.
“Alain Fabien, Anouchka, mirno je umro u svom domu u Douchyju, okružen djecom i svojom obitelji. Obitelj vas moli da poštujete privatnost u ovom iznimno bolnom trenutku žalosti”, izjavili su iz njegove obitelji za francusku novinsku agenciju AFP u trenu objave proglašenja smrti.
Od svojih ranih dana Delon je plijenio pozornosti neponovljivim šarmom, pojavnošću, karizmom, ljepotom i izuzetnim talentom. Filmovi poput Rocco i njegova braća, Gepard i Samuraj učinili su ga ikonama ne samo francuske već europske i uslovno svjetske kinematografije.
View this post on Instagram
Simbol jednog vremena
U svijetu filma ga vode kao kazališnog i filmskog glumaca, redatelja i scenarista, čija je karijera startala 1957. postajući vrlo brzo jedan od najatraktivnijih i najambicioznijih mladih francuskih glumaca. Prvu zapaženiju ulogu Delon tumači u kriminalističkom filmu U zenitu sunca, a svjetsku slavu stječe 1960. ulogom u filmu Rocco i njegova braća. Njegova sposobnost utjeloviti kompleksne, često kontradiktorne likove, ostavila je dubok trag u filmskoj industriji. Ali Alain Delon bio je više od glumca. Bio je simbol jednog vremena, utjelovljenje stila, elegancije i strasti. Njegov utjecaj nije se zaustavljao na filmskom platnu; bio je inspiracija mnogim generacijama.
Nagradama su ga često zaobilazili a na Filmskom festivalu u Cannesu 2019. mu je uručena počasna Zlatna palma za doprinos kinematografiji kao iskupljivanja za zaobilaske za vrijeme aktivne glumačke karijere. Najhvaljeniji naslovi oko kojih su se slagali i kritika i publika bili su mu Mr. Klein i Samuraj. Gospodin Klein je ratna drama o bogatom ratnom profiteru i hohštapleru čiji se život 1942. Mijenja za vrijeme okupacije kad shvati kako postoji još jedna osoba koja se zove isto kao i on, ali je Židov. Samim time meta nacista. U Samuraju pak glumi neuhvatljivog plaćenog ubojicu Jefa Costella koji uvijek pažljivo planira ubojstva, sve dok prilikom jednog ubojstva dobije svjedoke.
View this post on Instagram
Bio je neopisivo lijep
Riječju bio je predivan. Prije Brada Pitta on. To plavo i zeleno oko. Svaka obitelj je imala baku ili mater koje bi znale reći „lijep je kao Alain Delon“ kad bi htjele za nekog reći kako je neopisivo lijep. Ali ako snimaš s Viscontijem, Jean-Luc Godardom, Jean-Pierre Melvilleom, Michelangelom Antonionijem, Louisom Malleom, onda si puno više nego lijep. Ljepoti je pridonio i karakter. Kad su ga pitali kako to da nije uspio u Hollywoodu i napravio američku filmsku karijeru, rekao je nije mi se dalo učiti engleski.
Ne treba puno obrazlagati fakt da su ga osobito obožavale žene. Ili pak u skladu s današnjim LGTBQ+ dinamikama homoseksualci.
View this post on Instagram
Pred kraj života zbog teške bolesti htio je pravo da može ordinirati vlastitu smrt i preduhitriti biološke boli i želio je pravo na eutanaziju. I po tom je pitanju bio znatno ispred vremena. Sjajna pojava i prilika u većini onoga gdje ste ga mogli gledati, bile komedije, krimići ili što mu je faca i izgled uvjetovalo zavodničke drame. Na našim prostorima licem najbliže Igoru Galu kao što bi Belmondo sjedao Fehmiu. Za sve druge biološke detalje, prezimena svih supruga, ljubavne veze i interese za modnu industriju i ostale humanističke detalje, potražiti po internetima, ali prije svega zapamtiti i lice i ime i mit i djelo.
Au revoire monsieur Delon.
Naslovna fotografija: screenshot youtube