Niste ‘in’ ako niste bili dio IN magazina. Tako bi se mogla opisati trinaestogodišnja povijest showbizz emisije Nove TV. Pripadale vam zabavne minute u obavezno štivo s ekrana ili, pak, ”slatki grijeh” uz popodnevnu kavu i keks, TV tinejdžer donijet će u naše dnevne boravke dašak glamura iz Hrvatske, Balkana, nerijetko i svijeta.
Prva dama redakcije Ivana Mandić otkriva kakav pristup zauzimaju u radu i što misli o novinarstvu podcrtanim žutim. Uz magazinske ‘in’ minute u prosjeku bude 320 tisuća gledatelja, a do sad je emitirano više od tri tisuće tristo emisija i 26 tisuća priloga. Našu smo sugovornicu stavili i pred težak zadatak – da odabere tri priče koje su obilježile više od desetljeća postojanja.
13 godina emisije koja prati ono najvažnije na showbizz sceni u Hrvatskoj i regiji. Je li to sretnih 13 godina?
Prošlo je nevjerojatno brzo. Da je uistinu prošlo puno vremena najbolje vidim po ljudima u redakciji. Kad smo krenuli s emitiranjem IN magazina manje-više sve su to bila djeca kojoj je posao u IN magazinu bio prvi posao. Danas su to ljudi sa svojim obiteljima i djecom koja su krenula u školu. Uhvati vas sjeta kad razmišljate na taj način.
Isto se događa ako promatrate lica sa showbizz scene, doslovno smo odrastali i starimo zajedno. To se, naravno, ne primjećuje svakodnevno, ali kad pogledate priloge iz prve godine našeg postojanja, budete u laganom šoku. Nismo praznovjerni pa na broj 13 ne gledamo kako na nesretan broj, radije si laskamo da smo postali tinejdžeri, haaaahaaa… Svaka godina je uspjeh, a ja volim vjerovati da će ih biti još mnogo.
Živ se čovjek na sve navikne, pa i na ovakve uvjete. Pronašli smo način kako funkcionirati i u novim uvjetima
Pandemija je znatno utjecala na sadržaj emisije
Koliko se sve promijenilo u vremenu otkad ste na ekranu i u čemu najviše?
Dugo je to vremensko razdoblje, a promjene su se događale postupno tako da ih u svakodnevici i ne primjećujete toliko. No, da vas netko vremenskim strojem prebaci tih 13 godina unaprijed, vjerojatno biste ostali u šoku od količine promjena. Puno toga se promijenilo, od tehnoloških postignuća koja nam sad omogućavaju jednostavniji rad što na terenu, što u redakciji do zbivanja na showbizz sceni, pojave youtubera, influencera kojima danas pripada velik dio javnog prostora i koji su postali idoli nekim novim generacijama.
Kako ste funkcionirali na početku pandemije kad evenata nije bilo, kad je sve stalo?
Pandemija nam je znatno utjecala na sadržaj emisije, evenata ni sada nema u onoj mjeri kako je to bilo prije nje. Brojimo ih na kapaljku. Nedostaju nam koncerti i velika okupljanja, nedostaje šušura i radosti, sve je usporeno. No, živ se čovjek na sve navikne, pa i na ovakve uvjete. Pronašli smo način kako funkcionirati i u novim uvjetima.
Prve mjesece pandemije kad smo živjeli praktično u lockdownu bazirali smo se na intervjue koje smo radili online. Sugovornici su se znali sami snimati pametnim telefonima i slati nam snimke. Pronalazili smo razna rješenja koja su odlično funkcionirala. U to smo vrijeme izuzetno dobro komunicirali s našim gledateljima, imali smo izvrsnu interakciju na svakodnevnoj razini. Javljali su nam se video snimkama ne samo iz Hrvatske, nego iz cijele regije. To je nešto po čemu ću možda i najviše pamtiti to vrijeme.
Predznak nam je ljudskost
Usudit ću se reći da niste klasično “žuti”. Kojom biste bojom obojili emisiju i zašto “žutilo” u smislu novinarstva ima predznak trača i nečega manje važnog?
Osobno nikada nisam voljela žutilo, odnosno tabloidno novinarstvo kojem je glavna osobina senzacionalizam; skandali i zadiranje u najsitnije pore privatnog života javnih osoba. Sve što je bezobzirno i lišeno svake ljudskosti meni je odbojno. Svaka novinarska tema može se odraditi na ovaj ili onaj način. Zazirem od svake vrste vulgarnosti. Kritizirati se mora argumentirano bez vrijeđanja i omalovažavanja.
Kad ste dio javnog prostora, kao što je naša emisija, volim vjerovati da na neki način educirate svoju publiku, da ih navikavate na određeni način komuniciranja i sustav vrijednosti. Ne plasiramo sadržaj koji ocjenjujemo kao bezvrijedan, nego ga zaobilazimo. Zašto publiku navikavati na nešto što nema kvalitetu ili šalje lošu poruku. IN magazin ne vidim kroz boje, ali volim barem vjerovati da nam je predznak – ljudskost.
Kojih je, po Vama, pet priča obilježilo emisiju?
Uh to je zaista teško izdvojiti. Uvijek su to one priče odnosno situacije koje bude emocije, a nerijetko su i tužne. Svakako ću izdvojiti dvije emisije koje smo u cijelosti posvetili velikanima domaće i regionalne scene koji su nas na žalost napustili. To je emisija koja je bila posvećena Oliveru Dragojeviću i ova najnovija posvećena odlasku Akija Rahimovskog. Radili smo ih iskreno, s puno emocija i poštovanja.
Možete biti dobar ili loš novinar bez obzira kojoj vrsti novinarstva pripadate, odnosno kakav sadržaj radite
Iz onih sretnih trenutaka svakako moram izdvojiti vrijeme kad je hrvatska nogometna reprezentacija osvojila srebrno na Svjetskom nogometnom prvenstvu, i kad su naši reprezentativci, kao i izbornik Zlatko Dalić, pronašli vremena za razgovor i druženje s IN magazinom. A tih dana i sami znate da je do njih bilo gotovo nemoguće doći. Na tome smo im i danas zahvalni.
Pravo doziranje je recept uspjeha
Imate li dojam da aktualni politički akteri po ležernosti ponašanja možda pripadaju u minute prije Dnevnika, a možda vaši akteri imaju bolja rješenja? Što mislite?
O da. Linija između politike i showbizza je postala vrlo tanka, gotovo nevidljiva. Političari se već dugo služe showbizz trikovima u svojim javnim istupima, pa najbolji primjer na svjetskoj sceni bio je Donald Trump. Osobno, sviđa mi se što su političari, uvjetno rečeno, u svojim istupima malo “omekšali” i postali ležerniji, ali ponekad prijeđu granicu dobrog ukusa pa postanu groteskni. U svemu treba imati mjeru, mislim da je pravo doziranje recept uspjeha. Imaju li neki naši sugovornici bolja rješenja to ćemo tek vidjeti, dosta njih se politički angažiralo na zadnjim izborima pa to tek trebaju pokazati ili dokazati.
Prije In magazina bili ste urednica u Informativnom programu. U čemu je glavna razlika?
U magazinskom sadržaju možete si dati mašti na volju i niste strogo vezani uz dnevna događanja koja diktiraju Informativni program. Možete mnogo više unaprijed planirati nego što to možete u Informativi. Imate luksuz svojevoljno birati sugovornike, nisu vam nametnuti po funkcijama koje obavljaju. Ali kad su u pitanju postulati i pravila novinarstva, oni su isti za sve, nema razlike. Možete biti dobar ili loš novinar bez obzira kojoj vrsti novinarstva pripadate, odnosno kakav sadržaj radite.
Fotografije: Nova TV i privatna arhiva