Ponedjeljak, 14 listopada, 2024

Kritika filma: Furiosa (A Mad Max Saga) – Postapokaliptično pustinjsko divljanje Anye Taylor Joy

Film imitat video igrica koji žrtvuje karaktere nauštrb akcije, ma koliko ima onih koji su ga nekritički bez argumenata pokušali vidjeti na pijedestalu najbolje akcije novog stoljeća. Nije ni blizu

Ništa bitno, ništa naročito niti mudro, ako ćete ne podleći sjajnom PR-u, prvim otvaranjima te recentnim kritikama novog kino hita mjeseca svibnja u svjetskim kinima.



Sve vezano uz Furiosu poslije canneske festivalske premijere je prerazvikano, baš kao i prethodnik ‘Mad Max Fury Road’, od kojeg unatoč postapokaliptičnom dizajnu Charlize Theron i Toma Hardyja, od sveg akcijskog napucavanja imate samo bezglavu i bjesomučno pustinjsku jurnjavu od točke A do točke B.

Film imitat video igrica koji žrtvuje karaktere nauštrb akcije, ma koliko ima onih koji su ga nekritički bez argumenata pokušali vidjeti na pijedestalu najbolje akcije novog stoljeća. Nije ni blizu.

Ana Taylor Joy u izdanju kakvom je nismo navikli vidjeti 

Od Fury Roada je ostala fora scena onog gitaršpilera koji bljuje vatru na kamionu, dok u Furiosi imate prequel radnje u kojem upoznajete vizualno efektnu, uvjerljivo prkosnu i buntovnu Anyu Taylor Joy, funkcionalnog negativca Chrisa Hemswortha i pokušaj buđenja mitologije ‘Drumskog ratnika’, drugog dijela klasičnog serijala čiji je prvi Mad Max s mladim Melom Gibsonom dan danas jedan od najboljih, ne samo road trip i road rage osvetničkih filmova svih vremena.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by FURIOSA (@furiosamovie)

Svijet je pred kolapsom, a mlada Furiosa biva oteta majci od strane horde motociklista koju predvodi vojskovođa Dementus. U pustinjskoj pustoši nalazi se citadela kojom upravlja Besmrtni Joe. Dva tiranina vode rat za dominaciju, a Furiosa mora preživjeti mnoga iskušenja regrupirajući se i pokušavajući naći put kući. U najkraćim je crtama osvetničko avanturistička misija glavne junakinje.

Zašto su nastavci Mad Maxa samo spektakl za masovnu konzumaciju?

Ništa pretjerano mudrije, inovativnije, pametnije, ni zabavnije od ‘Drumskog ratnika’ i ‘Fury Roada’, ako se složimo kako je ‘Beyond Thunderdome’ s Tinom Turner bilo posve promašeno iskustvo. Svi posljedični nastavci franšize su samo zabava za kikiriki i kokice publiku koja jednako kliče i zija Godzillama i Transformersima i Dinama.

Sve drugo vezano za ‘Furiozu’ je dvosatno prebildavanje koje će paliti kao i druga Dina par mjeseci prije. Jer tvorci računaju kako biste trebali ostat fascinirani scenama jurnjava po pustinji i brutalnih lomljenja negativaca pod točkovima jurećih cisterni koje ovaj puta sa CGI dodacima čine kaos.

No, u vrijeme bez kriterija zašto očekivati ikakve od publike kad je dovoljno biti tek prijemčljivim za reklame.

Ocjena: 7/10

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime