Ponedjeljak, 23 rujna, 2024

Kritika filma: HELLRAISER (David Bruckner): Vizualno dojmljiv remake kultnog horor klasika

Mimo ljubitelja žanra film bi mogao zaintrigirati estete i ljubitelje neogotike te raznih varijanti teoretičara zavjera, a takvih, bar bujanjem interneta u postpandemijskom svijetu – nije malo

Remake kultnog britanskog horora Clivea Barkera iz 1987. režiranog po vlastitoj noveli “Hellbound Heart” u novom je ruhu Davida Brucknera (redatelja zapaženijih horora i napetica posljednjih godina Night House, Ritual, SouthBound) sve karte bacio na atmosferski redizajn i bildanje oniričkog osjećaja strave, daleko više nego realnih pokušaja strašenja na bazi poznate priče o nezgodama mlade ovisnice i okultnih bića Cenobita onkraj pakla, predvođenih zastrašujućim Pinheadom tj. The Priestom u novom ruhu.

Iako je od britanskog originala snimljeno desetak amerikaniziranih nastavaka franšize, recepcija svakog slijedećeg je pratila silaznu putanju, tako da je ova Hulu premijera prvi pokušaj reboota potencijalno daleko lukrativnije franšize od iskorištenog i specijaliziranog rubnim pratiteljima žanra.

Nije za one koji traže realne premise

Priča od strane horor fantastike i supernaturalnog spaja okultno, mitsko, sadomazohističko potencijalno orgijanje s bićima na granici bola i strasti i uživanja u istima. Ljubiteljima tog rukavca mašte vjerojatno je dosta čim su hashtagovi vezani za variranje iluminata i pakla uz podršku zastrašujućih bića. Tkogod traži ikakve logične ili realitetne premise, preskočiti u širokom luku. Međutim, kako je recepcija originala i nastavaka bila u najboljem slučaju podvojena od strane kritike ali usmenim predajama masovno širena od strane fanova žanra, tako će i novo ruho “Hellraisera” biti potencijalnom prilikom za širenje kulta s obzirom da je začudo film tog tipa zaobišao kino premijeru i odlučeno je puštati ga direktno na Hulu streaming platformu.