Nedjelja, 13 studenoga, 2022

Kritika filma: BODIES BODIES BODIES (Halina Rejin): Plot twist osvježio žanr teen horora u potrazi za ubojicom

Generacija Z je pokrivena lezbijskim scenama strasti, odnosima bogatih siromašnih, shvaćenih neshvaćenih, svatko sa svojim relativno površnim karakternim znamenkama sudjeluje u profiliranju i karakterizaciji likova dovoljno da zaintrigiraju pažnju između scena odgonetanja tko je ubojica

Nako kino uspjeha i hypea stvorenog oko svih nastavaka Wes Cravenovih „Screamova“ nemali je broj osobito američkih filmaša pokušao na novi način pomiješati predvidljive sastojke teen horora. Šestoro, sedmoro mladih na izoliranom mjestu (dvorac, kuća, imanje, ljetnikovac) odlaze na weekend party ili sastanak pod bilo kojim izgovorom na nekoliko dana, ali uglavnom u potrazi za zabavom, unutar koje će se seksualno potrošiti, opijati, drogirati, a na kraju 80% njih biti slashirano i raskasapljeno na razne načine. Tada na scenu stupa klasična hitchcockovska i christievska whodunit metoda otkrivanja i eliminiranja najmanje sumnjivog ubojice. Zasićenje pokušajima kreativnih rješenja unutar opisanog doprinijelo je dokidanju atraktivnosti i izostanku komercijalnog uspjeha mnogih novih naslova odnosnog žanra.



Ovogodišnje najugodnije iznenađenje opisanog žanra “Bodies Bodies Bodies” nizozemske redateljice i glumice Haline Rejin bazirano na scenarističkom predlošku Sarah De Lappe uz strogo poštivanje svih pravila žanra unijelo je plot twistom toliko potrebno iznenađenje i odmah na način gotovo kao što je M. Night Shymalan zbunio i oduševio svijet u “Šestom čulu”.

Jednostavan, a drugačiji kraj filma

Ovdje ne govorimo o filmskom remek djelu poput njegova debija, niti ičim motivskim slično “I see dead people” momentu, ali je efekt zaokreta na kraju u potrazi za ubojicom jednako osvježavajuć koji film od još jednog prosječnog u nizu whodoneita čini odličnim i drugačijim čiji kraj neće biti moguće ponoviti, bar ne na ovako zabavan način.

Spoiler free moment reći će samo da velika većina ljubitelja žanra i poznavatelja “pravila” nije dala naslutiti koliko jednostavan, a drugačiji kraj filma može biti. Nešto najsličnije ovome je ponudila prije nekoliko godina vrhunska slasher crna komedija “Tucker & Dale Vs Evil”, no ovdje stajemo da pažljivim filmofilima ne bude previše korisnih podataka za shvaćanje traga kojem stremi kraj “Bodies Bodies Bodies”.

Glumački, mimo trenutno aktualnog i vrlo simpatičnog u ovoj roli Petea Davidsona te Boratove akvizicije, bugarske glumice Marie Bakalove, ostatak casta je regrutiran mahom iz novih nada i ekipe kojima se kroz uloge u ovakvim light djelcima lagano odškrinu vrata zavirivanja na širu scenu. Generacija Z je pokrivena lezbijskim scenama strasti, odnosima bogatih siromašnih, shvaćenih neshvaćenih, svatko sa svojim relativno površnim karakternim znamenkama sudjeluje u profiliranju i karakterizaciji likova dovoljno da zaintrigiraju pažnju između scena odgonetanja tko je ubojica.

Film za svaku preporuku ljubiteljima napetica s brojenjem mladih žrtava a koji nisu lišeni koncepta i ideje zabave.

7/10

 

Pročitajte još...

Kritika filma: BULLET TRAIN (David Leitch) – najzabavniji film godine

Ni trenutaka originalnosti, ali svi dijelovi ubačeni u ovaj rollercoaster profunkcionirali su kao rijetko kada u američkom komercijalnom filmu posljednjih godina. Uz redaljku iznimno raspoloženih glumaca koji su 'Bullet Train', unatoč dvadesetak minuta viška od dvosatnog trajanja, prometnuli u jedan od najzabavnijih filmova ove godine

Kritika filma: CRNI TELEFON (Scott Derrickson): Sve je ostalo na pokušaju

Koketiranje s pedofilijom u ovom je obliku moglo završiti kao ozbiljan pokušaj plašenja i psihološkog trilera s primjesama supernaturalnog. Nažalost, ono što smo dobili na kraju tek je amputacija bilo kakvog uzbudljivog i referentnog bavljenja temom, nauštrb jeftinog pokušaja tenzije misterioznog trilera

Kritika filma: LJETO KAD SAM NAUČILA LETJETI (Radivoje Andrić): Šarmantna srpska dječja komedija puna nostalgije

Generacijski sukobi, zaigrani karakteri, dinamična režija, sjajna fotografija, odlične i uvjerljive uloge - sve su to kockice iznimno šarmantnog mozaika, za koji je samo ljeto i korona postfestum uzrok zašto nije u kinima prešišao i 'Južni vetar' i 'Tomu'. Vremena se mijenjaju, ali potreba za dječjim pogledom na svijet ostaje konstantna

Kritika filma: Gray Man (Russo Brothers) – Najskuplje nikad nije jamstvo za najbolje

Dojam nakon gledanja ovog potrošenog hita jest kako ste ulupali više od dva sata u nešto što je moglo trajati dvostruko kraće, ali ni tada ne bi imalo materijala za barem pristojnu ljetnu razbibrigu u maniri akcijskih video igrica

Povezano

Kritika filma: BLACK PANTHER: WAKANDA FOREVER (Ryan Coogler) – Posthumna superherojska oda Chadwicku Bosemanu

Gledate vjerojatno jedan od najvećih akcijskih hitova godine, a za druge društvene i političko sociološke konotacije mimo blockbustera, teško da ćete naći mjesta između redaka

Kritika filma: MARGINALCI (Ljubomir Kerekeš): Pokušaj filma na tragu kasnih nastavaka Žikinih dinastija

Oni rade ono što smatraju da je narodski i populistički i zahodski humor. Tu su da ponude ono što je narodu dobro i zabavno. Jer, ljudima je dosta ozbiljnih tema i treba im nešto za razbibrigu i razonodu

Kritika filma: NOTHING COMPARES (Katherine Ferguson): Sinead O Conor kao revoltna pop ikona ispred svog vremena

Hrabra ili suluda, ambiciozna ili nametljiva, simpatična ili nemoguća, Sinead O Connor je osim sjajne pjevačice i autorice pop komada bila i ostala amblemom prkosa, nepokorenosti i nepokolebljivosti žene koja nije znala, mogla niti htjela pripadati ladicama pop industrije i koja nije pristajala na kockice razbacane po mapi svijeta

Glass Onion: A Knives Out Mystery: Sve što do sad znamo o nastavku popularnog filma

Glumačka postava puna zvijezda prikazuje Daniela Craiga koji se vraća u ulozi pametnog detektiva Benoita Blanca. Glumac je u dobrom društvu, s nekoliko drugih značajnih kolega među kojima su Kate Hudson, Janelle Monáe, Edward Norton, Kathryn Hahn, Leslie Odom Jr., Jessica Henwick, Madelyn Cline i Dave Bautista

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime