Četvrtak, 12 rujna, 2024

Kritika filma: IT ENDS WITH US (Justin Baldoni): Kolekcija ljubavnih klišeja za chic lit publiku

Lakmus papir za negledatelje od gledatelja. One koji će i zaspati na dvije ure i sitno na najavnoj špici i probuditi se uz isto na odjavnoj. I ne propustiti ništa. Ali doslovno ništa

Postoje filmovi. I postoje romantične drame filmovi koje svoje postojanje i opstanak duguju prvenstveno neselektivnoj i kritici nesposobnoj publici. Ljudima koji su razvili svoj sistem nevrednovanja filmova isključivo prema onome što im se servira ili ponudi kao novo.

Problem počinje kad u novom ne postoji apsolutno ništa nova. Tek varijacije klišea i bedastoća za goreopisanu publiku ljubića, chick lita i novelica. Djelca koje će uslijed potpisa novih imena i prezimena poslužiti kao podsjetnik kako na svijetu uvijek ima dovoljno čitatelja i gledatelja za klišejizaciju ljubavnih trokuta i tragika a la Coleen Hoover. Čak i kad ih scenaristički adaptira sjajna autorica nedavnog mikro hita “Daddio” Christy Hall.

Moderna romantična komedija

Ona i on i drugi on se vole i privlače. Malo bi seks, malo ne bi. Malo bi vezu. Pa imaju traume iz prošlosti jer ih je otac maltrao. Pa se svađaju. Pa završe zajedno. Ili ne.

Tako otprilike izgleda moderna romantična ideja drame s Blake Lively o kojoj, ma koliko podcjenjujući moglo izgledati, jedino što glumački (ne) trebate znati jest da se radi o supruzi Ryana Reynoldsa. I da uz promociju filma prodaje neki svoj preparat za kosu. Toliko je glumački potrebna i uvjerljiva da u očaju svoje gledateljske drame zazovete i Meg Ryan, ali se korigirate, ne želite se toliko samokažnjavanja. Potom se dosjetite nečeg što se moglo zvati “eat shit die” ali se zvalo “Eat Pray Love” i dođete do ključa ove vrste filmova. Kolekcionara dosade. I bez dramskih opravdanja i razloga osim diverzificirati publiku od “publike”. Lakmus papir za negledatelje od gledatelja. One koji će i zaspati na dvije ure i sitno na najavnoj špici i probuditi se uz isto na odjavnoj. I ne propustiti ništa. Ali doslovno ništa.

Nekim neobjašnjivim neselektivnim čudom, na film uloženih 25 milijuna $ u vikendu njenog supruga Deadpoola & Wolverinea ovo je romansiranje uspjelo zaraditi dovoljno love i pažnje da dosegne stotku milijuna $ zarade, što će na žalost značiti nove nastavke.

Ocjena: 4/10