Petak, 5 srpnja, 2024

Recenzija filma: Brats: Modificirana hollywoodska nostalgija za pionire glumačke šminke 80-ihh

'Brats' je više od dokumentarca o skupini mladih glumaca; meditacija o prolaznosti vremena i o tome kako se sjećanja oblikuju kroz leću osobnih iskustava

‘Brats’ je dugometražni dokumentarni film redatelja Andrewa McCarthyja koji istražuje fenomen ‘Brat Packa’, skupine mladih glumaca koji su obilježili Hollywood sredinom 1980-ih pružajući prvenstveno nostalgičan pogled na grupu glumaca okupljenih oko ikoničnog filma ‘The Breakfast Club’ i njihov ‘utjecaj’, točnije pojavnost u kinematografiji tog razdoblja.

Premda imenom aludira na čuvani Sinatrin ‘rat pack’ koji je s Deanom Martinom i Sammyjem Davisom Jr-om činio par dekada ranije u crno bijelom Hollywoodu nekih bitnijih dodirnih točaka mimo alkohola, slave i droga nema pretjerano. ‘Brats’ nisu bili utjecajni i opasni na način kako su hedonizam tretirali spomenuti bossovi Las Vegasa.

Andrew McCarthy, kao jedan od članova ‘Brat Packa’, koristi intiman i osoban pristup u svom istraživanju, posjećujući bivše kolege kao što su Emilio Estevez, Ally Sheedy, Timothy Hutton, Demi Moore, Rob Lowe, Lea Thompson i Jon Cryer s namjerom istražiti zašto je baš ova skupina mladih glumaca postala toliko utjecajna (i je li uopće) i kako su se njihovi životi i karijere razvijali nakon tog razdoblja. Kroz njihove razgovore, film nudi uvid u njihov osobni i profesionalni razvoj, kao i u složene odnose unutar same grupe s pokušajme s vremenske distance realnije sagledati mitologiju cijelog ‘pokreta’, točnije više novinarske konstrukcije istog.

A post shared by Gr8erDays (@gr8erdays)

Intimna refleksija o mladosti, prijateljstvu i prolaznosti vremena

Koncepcija filma uključuje posjete McCarthyja svojim bivšim kolegama omogućavajući gledateljima približavanje glumcima i razumijevanju njihovih osobnih priča iz perspektive redatelja kao glasnogovornika i novinara emo putopisca čime dodaje autentičnost i emotivnu dubinu dokumentarcu, čineći ga više od pukog pregleda karijera tih glumaca. Umjesto toga, film postaje refleksija o mladosti, prijateljstvu i promjenama koje donosi vrijeme. Iako su Molly Ringwald i Judd Nelson odbili sudjelovati, prisustvo drugih ključnih članova pruža dovoljno materijala za razumijevanje dinamike ‘Brat Packa’.

Film uspijeva uhvatiti esenciju tog razdoblja, koristeći arhivske snimke i osobne anegdote kako bi oživio duh 1980-ih. Priče koje dijele glumci oslikavaju širi kulturni kontekst, uključujući pritiske slave, očekivanja javnosti i njihov vlastiti osjećaj identiteta unutar i izvan holivudske mašinerije. Stoga, ‘Brats’ je više od dokumentarca o skupini mladih glumaca; meditacija o prolaznosti vremena i o tome kako se sjećanja oblikuju kroz leću osobnih iskustava. Poput listanja foto albuma iz perioda nerazumljivog publici bez mobitela McCarthyjev osobni angažman i emocionalna povezanost s temom daju filmu toplinu i iskrenost, pružajući gledateljima osjećaj da su i oni dio tog intimnog razgovora.

Iako takav pristup neće zadovoljiti sve koji traže detaljniju analizu ‘Brat Packa’, njegova privlačnost počiva u sposobnosti evociranja nostalgije na manje saharinski način i reflektira na širi utjecaj koji su glumci imali na popularnu kulturu tog vremena, s obzirom na to da su se do danas više održali Tomovi Cruiseovi i Demi Mooreice koji su više okrznuti nego dotaknuti filmom. ‘Brats’ je autorski pristojno promišljen dokumentarac koji uspijeva uhvatiti duh jedne ere istražujući trajnu povezanost između njegovih protagonista.

Ocjena: 7.5/10