Ponedjeljak, 3 ožujka, 2025

Ususret Oscarima 2025: Predviđanja i kladionice dobitnika ove godine

Kladionice za Oscare su otvorene do noći održavanja. Predviđanja postotak ostvarivosti temeljem prošlih godina je 80%

Poslije Hollywooda u plamenu, Oscari samo što nisu. Ove nedjelje se u ranu zoru po našem vremenu odlučuje o laureatima najprestižnije, nikako najbitnije niti najfilmskije nagrade u svijetu filma. Oscari su svake godine sve više refleksijom Grammy i Eurosong publike. Manifestacija u kojoj konzervativne kritične mase ‘struke’ nagrađuju po inercijama i političkim agendama, daleko prije nego po kvaliteti filmova. U tom kontekstu, donosimo pregled najisfuranijeg ali i pokušajem objektiviziranja stvarnih vrijednosti nominiranih filmova i glumaca, redatelja, scenarista u ostalim kategorijama.



Zvali to kladionicama ili predviđanjima ili samo pokušajem poravnanja onoga što PR mašine predstavljaju od onoga što doista donose.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by The Academy (@theacademy)

 Sve štogod napisali da nije u smjeru navijanja za domaći kratkometražni film Nebojše Slijepčevića ‘Čovjek koji nije mogao šutjeti’ u istoj kategoriji bilo bi rubna velenacionalna izdaja, stoga se nadamo da će pohod na velike filmske nagrade začet sa Zlatnom Palmom u Cannesu, nastavljen osvajanjem europskog Oscara, završiti i sa Oscarom za najbolji kratkometražni film. Na razini poruke, metafore i bitne teme od svih nominiranih čini se da najviše konvenira s načinom glasanja glasača Akademije.

Nominirani za najbolji film (redom od najboljeg od najgoreg)

Najbolji film konkurencije je bez dvojbi brazilska obiteljska drama, dok će nagradu dobiti ili ‘Brutalist’ ili ‘Konklava’.

1) I’m still here (Walter Sales)

Brazilska povijesna drama ispričana iz prizme žene koja skrbi za svoju obitelj u osvit diktature nehotično komunicira najbolje s potencijalnim razvojem situacije u dosta zemalja novog post Trump svijeta. Najbliže ideji filma kakav se smatra težinski najboljim filmom, po svim segmentima rada i realizacije istog. 8/10

2) Bob Dylan: Complete Unknown (James Mangold)

Više nego korektni osvrt na početak otkrivanja i komuniciranja Bob Dylana kao lika od krvi i mesa i najvećeg američkog poeta nihilista koji će do današnjih dana ostati i enigmom i osobenjakom i nepoznanicom mnogima. Film koji je uspio loviti Dylanov odnos sa ženama na isti način kako domaći Dražen to nije. 7.5/10

3) Konklava (Edward Berger)

Korektan vjersko religijski duhovno – svjetovni triler o izboru Pape u osvit real life umiranja aktualnog poglavara Katoličke sekte, pardon, Crkve. 7/10

04) Brutalist (Brey Corbert)

Metaforički arhitektonsko povijesni ep, osim što je predug, iznimno hladan i propustan po svim segmentima realizacije (uključujući isforsiranog Adriena Brodyja), savršen za podijeliti publiku na ‘kužere’ i zijevače. 7/10

5) Wicked

Još jedan mjuzikl koji će šlepanje na ‘Čarobnjaka iz Oza’ zapravo pokoristiti daleko simpatičnije od očekivanja. I Arianu Grande prikazati u daleko simpatičnijem svjetlu od forsirane zelene vještice. 7/10

6) Nickel Boys (RaMell Ross)

Korektna rasna drama, još jedan od političko korektnih filmova izabranih po sustavu ‘moramo imati i takav film’, namjesto kojeg je ‘5. Rujan’, ‘Prava bol’ ili bilo koji od nominiranih crtića imao uzeti mjesto. 6.5/10

8) Substance

Prerazvikani body horor, koji kao i većina filmova nominiranih dug duguje ne činjenici sjajnih filmova, već nedostatka konkurencije i downdropa kriterija koji od prosječnog PR-iziraju momente nezaboravnog. Demi Moore je uvijek bar solidna, ovdje joj sline zbog Jennifer Coolidge momenta, a to nije nimalo dobar razlog. 6/10

9) Dina 2 (Dennis Villeneuve)

Klasično bladerunnerovsko (nastavak) svršavanje na tehniku i odličnost direktora fotografije te pompozni svijet mitologije ljubitelja romana predloška. 6/10

10) Emilia Perez (Jaques Audiard)

Iritantno usiljeni sapuničarski krimi mjuzikl na žalost uništene vrlo potentne premise o narko bossu koji mijenja spol, od mužjaka se pretvara u ženu te nestaje kako bi započeo novi život. 5/10

Nominirani za najboljeg redatelja

Premda je bilo daleko boljih redatelja i djela mimo nominiranih u ovoj kategoriji, samo prva dvojica zbog redateljskih odluka i stiliziranja priče dostaju eventualne nagrade, ostatak liste je potpuni promašaj, osobito redatelja Emilie Perez i redateljice Supstance. 

1) Brady Corbet, The Brutalist

2) James Mangold, A Complete Unknown

3) Sean Baker, Anora

4) Jacques Audiard, Emilia Pérez

5) Coralie Fargeat, The Substance

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by The Academy (@theacademy)

Nominirani za najbolju glumicu 

Na stranu PR bulažnjenja i lobiranja te solidne dramske role svih nominiranih, jedina istinski dramski i glumački kompletna i zaslužna osvojiti Oscara je Fernanda Torres koja u merylstreepovskoj maniri dočarava ženu u borbi za obitelj u osvit diktature u Brazilu. Nagradu osvaja Demi Moore.

1) Fernanda Torres, I’m Still Here

2) Cynthia Erivo, Wicked

3) Mikey Madison, Anora

4) Demi Moore, The Substance

5) Karla Sofía Gascón, Emilia Pérez

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by The Academy (@theacademy)

Nominirani za najboljeg glumca 

Sve oscarovski centrirane uloge po sustavu PR-iziranog upravljanja glasačkim tijelom, ali uz
favoriziranog Brodyja i Fiennesa te Chamaleta, tek bi nagrađivanje totalnih outsidera Colemana Dominga ili Sebastiana Stana činilo kakvu takvu satisfakciju real deal filmofilima.

01) Sebastian Stan, The Apprentice

02) Coleman Domingo, Sing Sing

03) Timothée Chalamet, A Complete Unknown

04) Ralph Fiennes, Conclave

05) Adrien Brody, The Brutalist

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by The Academy (@theacademy)

Nominiranu za najbolju sporednu glumicu 

Sve osim nagrađivanja Isabelle Rosellini ili Zoe Saldane kao iskupa za potop Emilie Perez bilo bi čudo, premda je najbolja sporedna rola ona nenominirana, Elie Goulding iz Dylanovog biopica.

1) Isabella Rossellini, Conclave

2) Felicity Jones, The Brutalist

3) Ariana Grande, Wicked

4) Zoe Saldaña, Emilia Pérez

5) Monica Barbaro, A Complete Unknown

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by The Academy (@theacademy)

Nominirani za najboljeg sporednog glumca 

Kategorija u kojoj se najčešće nagrađuje postojeći doprinos i filmografija sjajnih glumaca koje dotad propuste nagraditi. Iz tog rakursa i favoriti su jasni.

1) Edwart Norton, A Complete Unknown

2) Guy Pearce, The Brutalist

3) Jeremy Strong, The Apprentice

4) Yura Borisov, Anora

5) Kieran Culkin, A Real Pain

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by The Academy (@theacademy)

Nominirani za najbolji scenarij 

Kategorija u kojoj je ‘nothing film’ Jesseja Eisenberga daleko najbolji izbor, no favorit je ‘Brutalist’ i eventualni faktor iznenađenja ‘Substance’.

1) Real Pain

2) September 5

3) Anora

4) The Brutalist

5) The Substance

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by The Academy (@theacademy)

 

Nominirani za adaptirani scenarij 

Prilagođeni literarni predlošci knjiga uvijek su nezahvalna kategorija jer pretpostavljaju izvrstan rad. U ovoj kategoriji pobjeđuje onaj koji je najbolje komuniciran i lobiran prema glasačima.

1) Conclave

2) A Complete Unknown

3) Sing Sing

4) Emilia Pérez 

5) Nickel Boys

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by The Academy (@theacademy)

Nominirani za najbolju fotografiju / direktor fotografije 

Ekvivalent nagradi za montažu, iznimno bitna autorska kategorija u kojoj će pobijediti ili ‘Brutalist’ ili ‘Dina’, dok bi zbog estetike pristupa ‘Nosferatu’ bio opravdanim izborom.

1) Nosferatu

2) The Brutalist

3) Dune: Part Two

4) Emilia Pérez

5) Maria

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by The Academy (@theacademy)

 Nominirani za najbolju montažu 

Kategorija iskupljenja onima koji ne dobiju neke od vodećih. Redom listanja predviđamo i dobitnike.

1) Anora

2) The Brutalist

3) Wicked

4) Conclave

5) Emilia Pérez

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by The Academy (@theacademy)

Nominirani za najbolje vizualne efekte 

Kategorija odlikaša specijalnih efekata rijetko bude promašena, jer CGI dostignuća već neko vrijeme dominiraju prostorom novih wow momenata. Prilika za dramske flop filmove da opravdaju svoje blockbuster potencijale.

1) Dune: Part Two 

2) Wicked

3) Alien: Romulus

4) Kingdom of the Planet of the Apes

5) Better Man

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Wicked Movie (@wickedmovie)

Nominirani za najbolji animirani film 

Kategorija u kojoj su svi nominirani bitno bolji od svih nominiranih za najbolji film, jednako nezahvalno predviđati, ali favorita treba tražiti između poetskijih avantura mačaka, puža i robota.

1) Flow

2) Wild Robot 

3) Wallace & Gromit: Vengance Must Flow

4) Memory Of a Snail

5) Inside Out 2 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Gints Zilbalodis (@gzilbalodis)

Nominirani za najbolji dokumentarni film 

Kategorija koju određuje ne samo estetika već društvena relevantnost, već svi nominirani su u neku ruku pobjednici. Najnezahvalnija kategorija za predviđanje, ali prema PR radu i lobiranjima, redom navođenja očekujemo i potencijalne pobjednike.

1) Black Box Diaries

2) No Other Land 

3) Porcelain War

4) Soundtrack to a Coup d’Etat

5) Sugarcane

 

Nominirani za najbolji film neengleskog govornog područja 

Kako ga neće nagraditi kao najbolji film, brazilski ‘I’m Still Here’ je jedini logičan izbor, no crtić ‘Flow’ je više nego opasan protivnik. Sve drugo je zanemarivo, ali iz društvenog konteksta ni ‘Seed Of The Sacred Fig’ ni ‘Girl With The Needle’ ne bi bila pretjerano iznenađenje.

1) I’m Still Here 

2) Flow

3) Seed Of The Sacred Fig

4) Girl With The Needle 

5) Emilia Perez 

Nominirani za najbolju originalnu glazbu 

Ozbiljan skladateljski rad kod svih nominiranih osim kod ‘Emilie Perez’, no zbog dominacije ‘Brutalista’ moguće da se glasači inercijom vode atmosferom i s glazbene strane, premda ‘Koklava’, ‘Wicked’ i ‘Divlji robot’ itekako imaju klasno skladanje.

1) The Brutalist

2) The Wild Robot

3) Wicked

4) Conclave

5) Emilia Pérez

Nominirani za najbolju pjesmu 

Grammy like i Porin like kategorija. Rijetko referentna, ali estradno pikirana. Emilia Perez dobiva.

1) ‘Like A Brid‘ iz filma Sing Sing

2) ‘The Journey’ iz filma The Six Triple Eight

3) ‘Mi Camino’ iz filma Emilia Perez

4) ‘El Mal’ iz filma Emilia Pérez

5) ‘Never Too Late’ iz filma Elton John: Never Too Late

Najbolji kratkometražni film

Ah, moramo li.

1) The Man Who Could Not Remain Silent

2) The Last Ranger

3) Alien

4) Anuja

5) I’m Not A Robot

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by The Man Who Could Not Remain Silent (@themanwhocouldnotremainsilent)

Sve ostale kategorije vezane za dizajn, scenografiju, šminku, kratkometražni crtić, dokumentarac i ine, file under potrudite se sami, komentirat ćemo ih kad bude nominirani idući put. Kladionice za Oscare su otvorene do noći održavanja. Predviđanja postotak ostvarivosti temeljem prošlih godina je 80%. Zahvalite nam doživotnom preplatom na Mixer.hr jednom kad dignete lovu. 

Naslovna fotografija: Screenshot YouTube 

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime