Nedjelja, 26 rujna, 2021

Novi zakon u Norveškoj: sve retuširane fotografije moraju biti označene!

Influenceri u Norveškoj morat će se držati strogih pravila i označavati sve fotografije u kojima su koristili filtere te na bilo koji način povećali usne, suzili struk i naglasili mišiće... Svi prekršaji kažnjavat će se, kako je najavljeno, velikim novčanim kaznama, a u ekstremnim slučajevima čak i zatvorom

Influenceri su se u Norveškoj našli u potpuno nezavidnoj situaciji. Naime, norveške zakonodavne vlasti usvojile su nove propise koje od utjecajnih osoba i oglašivača zahtijevaju da retuširane fotografije jasno naznače, a sve zbog pokušaja borbe protiv nerealnih standarda ljepote.

Novi propisi doneseni su kao dopuna nacionalnog Zakona o marketingu, a norveški kralj će odlučiti kada će stupiti na snagu.

Standardizirana naljepnica za svaku retuširanu objavu

Prema nedavno donesenim pravilima za objavljivanje na društvenim mrežama, potrebno je koristiti standardiziranu naljepnicu koju je osmislilo norveško Ministarstvo za djecu i obiteljska pitanja ako je retuširan oblik tijela, veličina tijela ili neki dio kože, čak i ako je filter korišten i prije snimanja fotografije. Primjeri manipulacija koje zahtijevaju označavanje uključuju povećane usne, suženi struk i naglašene mišiće. Nije jasno hoće li se to primjenjivati ​​na prilagodbe osvjetljenja i slične dodatke koje je moguće napraviti na fotografiji.

Zakon se također odnosi na slike koje objavljuju utjecajne i poznate osobe ako su “primili bilo kakvu uplatu ili imaju drugu vrstu koristi” u vezi s objavom, uključujući platforme društvenih mreža Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok i Twitter. Svi prekršaji kažnjavat će se, kako je najavljeno, velikim novčanim kaznama, a u ekstremnim slučajevima čak i zatvorom.

Nerealni standardi ljepote

Do ovoga je došlo zbog kontinuirane javne rasprave u Norveškoj oko “kroppspressa” (doslovno “tjelesnog pritiska”). U svom prijedlogu norveškom parlamentu, Ministarstvo za djecu i obitelj poziva se na studije koje su otkrile da je ono što naziva “tjelesni pritisak” ili standardi ljepote je sveprisutno i pridonosi niskom samopoštovanju kod mladih.

“Pritisak je prisutan na radnom mjestu, u javnom prostoru, u kući, u raznim medijima, itd. Pritisak standarda ljepote je uvijek prisutan, često neprimjeren i teško se boriti protiv njega. Zahtjev za označavanjem retuširane ili na drugi način izmanipulirane reklame jedna je od mjera protiv suzbijanja ovih osjećaja. Nadamo se da će ova mjera dati koristan i značajan doprinos suzbijanju negativnog utjecaja koji takvo oglašavanje ima, posebno na djecu i mlade”, piše Ministarstvo djece i obitelji u predloženim amandmanima upućenim norveškom parlamentu.

Ministarstvo je, međutim, priznalo da bi zahtjev moglo biti teško provesti jer nije uvijek lako utvrditi je li fotografija uređena. Također je primijetio da bi nenamjerna posljedica zakona mogla biti da influenceri osjećaju veći pritisak da se podvrgnu estetskoj operaciji “kako bi ispunili ideale ljepote.”

Ipak, prema norveškim dnevnim novinama Verdens Gang, brojni su influenceri u Norveškoj pozitivno prihvatili ove promjene. Neki čak tvrde da bi se trebao odnositi na sve fotografije koje su na neki način promijenjene.

Pročitajte još...

Hoće li influencers marketing preživjeti 2020. i što donosi 2021.?

Glavna tema ovogodišnjeg DIABLOGA su promjene u influencers marketingu u 2020. i predikcije trendova za 2021. 

Black Friday: Domaće influencerice otkrile su nam što će kupiti na popustima

Hrvatske influenserice Dora Predojević, Nika Matić i Mihaela Vargašević, baš poput većine zaljubljenika u modu i ljepotu, 'sitno odbrojavaju' do Crnog petka. A nama su 'prišapnule' što se nalazi na njihovoj listi želja...

Influencerica s Downovim sindromom ruši barijere na naslovnici Glamoura

Nadam se da ćemo postati standard u industriji mode i ljepote. I donijeti promjenu. Tek smo na početku, ali idemo u pravom smjeru. Svi možemo napraviti promjenu, svi moramo doprinijeti", dodala je Enya dok je nizozemski Glamour na Instagramu objavio kako je njihovo najnovije izdanje "doza dobrog osjećaja"

Kako ispravno koristiti društvene mreže tijekom socijalne distance

Ovih blagdana, kada nam je zabranjen gotovo svaki socijalni život izvan svog doma, jedino što nam preostaje za održavanje kontakta s drugima su mobiteli i društvene mreže. No, zbog svog mentalnog zdravlja - naučite kako ih koristiti pametno i držati kontrolu nad njima!

Povezano

5 nezamjenjivih vještina koje poslodavci danas najviše cijene

Jesu li to klasična znanja koja se stječu edukacijom, traningom i određenim iskustvom ili su to međuljudske vještine koje nas čine drugačijima u odnosu na druge?

Mario Petrović: Ovaj 14. Weekend drugačiji je od svih dosadašnjih!

Predsjednik Uprave i jedan od suosnivača agencije Millenium promocija te osnivač i vlasnik Edward Bernays University Collegea otkriva kako se nosi sa stresom koji donosi poduzetništvo i odgovornost prema klijentima, partnerima i zaposlenicima, zašto se veseli WMF-u i humanitarnoj utrci Zagreb Advent Run

Boris Kovaček: WMF širi optimizam i kreativnost u ovim čudnim vremenima!

U nekim zemljama su upravo eventi pokretač pozitivnih promjena, poligoni za istraživanje ili poticaj na cijepljenje, ističe izvršni direktor i producent Weekend Media Festivala, najavljujući bogat program na najiščekivanijem vikendu u godini

8 načina da se zaštitite od raznih prevara tijekom online kupnje

Kako bi izbjegli bilo kakve neugodnosti otkrivamo do kojih problema može doći za vrijeme online kupnje te kako se zaštiti od njih

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime