U prostorima Veleučilišta Edward Bernays održana je promocija knjige pod nazivom Korporativna reputacija – interdisciplinarna paradigma autorice doc. dr. sc. Dine Tomšić, profesorice Veleučilišta i stručnjakinje koja je svojih 20 godina iskustva na upravljačkim pozicijama pretočila u knjigu koja znanstvenim i praktičnim pristupom obrađuje fenomen korporativne reputacije. Knjiga odgovara na ključna pitanja zašto su neka poduzeća pozitivnije percipirana od drugih bez obzira na to provode li jednake ili različite aktivnosti u odnosu na konkurenciju te kako upravljati korporativnom reputacijom u doba digitalne hiperkomunikacije. Knjiga je ujedno sveučilišni udžbenik, jedini u Republici Hrvatskoj koji obrađuje ovu temu.
„U vrijeme intenzivne i konstantne komunikacije, upravljanje reputacijom postalo je umjetnost koju treba ponovno promišljati. Zato je cilj ovog djela bio pružiti integrirani pristup fenomenu korporativne reputacije kroz ujedinjenje suprotstavljenih, a dominantnih paradigmi: ekonomske i socijalno-konstrukcionističke, gdje će krajnji rezultat biti i dalje znanstveno relevantan, ali i stručno primjenjiv. Reputacija je dragocjen strateški relacijski resurs. Iz perspektive promatranja reputacije kao fenomena, udžbenik otkriva kako ona djeluje na učinke i konkurentnost poduzeća putem kvadrata reputacijskog kruga“, izjavila je u svojem autorskom osvrtu doc. dr. sc. Dina Tomšić, autorica knjige.
Ovo je prva knjiga autorice
Knjiga predstavlja prvijenac autorice i profesorice koja fenomen reputacije promatra kroz tri međusobno povezane discipline: strateške perspektive, komunikacijske perspektive te perspektive korporativnog upravljanja. Analiza obuhvaća širi poslovni kontekst realne i virtualne poslovne arene te tako otkriva nepoznat potencijal i ulogu reputacije na poslovanje poduzeća. Zbog trendova digitalizacije, pojave društvenih mreža i tehnoloških komunikacijskih platformi, knjiga osim offline reputacije posebno obrađuje online, e-reputaciju kao takvu.
Tijekom promocije, osvrt na sveučilišni udžbenik pružili su izv. prof. dr. sc. Damir Jugo, prof. struč. sud. i dekan Veleučilišta Edward Bernays, osnivač i predsjednik Upravnog vijeća Veleučilišta Mario Petrović, prof. dr. sc. Vlatko Cvrtila, rektor Sveučilišta VERN i sunakladnik te dr. sc. Ante Žužul, direktor Školske knjige i nakladnik. Nadalje, svoj stručni i znanstveni pogled podijelili su i recenzenti knjige, među kojima su prof. dr. sc. Darko Tipurić, Ekonomski fakultet Zagreb, prof. dr. sc. Božo Skoko, Fakultet političkih znanosti Zagreb te izv. prof. dr. sc. Sanja Tišma, ravnateljica Institut za razvoj i međunarodne odnose.
Recenzenti i govornici jedinstveni su oko stava kako ovaj sveučilišni udžbenik pruža potpuno novi pogled na područje reputacije zahvaljujući povezivanju više disciplina. Ističe se svojim originalnim pristupom korporativnoj reputaciji koja je briljantno uklopljena kao distinktivna karika poslovnog uspjeha poduzeća.
Definiranje uloge e-reputacije kao nove dimenzije u reputacijskom profilu poduzeća, posebno je vrijedan znanstveni i stručni doprinos ovog rada. Detaljan i bogat vizualan prikaz knjigu čini lako upotrebljivom u praksi, zaključak je sa svečanosti promocije.
Za više informacija posjetite https://www.bernays.hr/, dok dodatne informacije o autorici doc. dr. sc. Dini Tomšić možete pročitati ovdje. Knjiga je dostupna putem sljedeće poveznice.
IZJAVE ZA MEDIJE – RECENZENTI:
“Zanimljivost knjige je u njezinoj interdisciplinarnosti i transdisciplinarnosti te uključivanju u razmatranje teorijskih diskursa koji nisu uvriježeni u literaturi o korporativnoj reputaciji. Autorica je razvila originalan pristup korporativnoj reputaciji i povezala je analizirani konstrukt s kategorijom poslovne uspješnosti. Osim toga, autorica na analitičan i sustavan način predstavlja znanstvene uvide priznatijih autora na ovom području te ih povezuje s dosezima i stajalištima domaćih istraživača i vlastitih promišljanja.“ – prof. dr.
sc. Darko Tipurić
“Ovaj rad predstavlja iscrpno, korisno i originalno istraživanje o korporativnoj reputaciji s odgovarajućim zaključcima. Dubinsko teorijsko razmatranje problematike korporativne reputacije na način da se zaobilaze tradicionalne sektorske ograde i tema proučava i promišlja holistički, interdisciplinarno i integrirano, novina je u relevantnoj znanstvenoj i stručnoj literaturi, čime je autorica pridonijela razvoju ekonomske teorije i prakse u nas. Tema istraživanja i obrade svakako je aktualna i relevantna za unapređenje poslovnog upravljanja u Republici Hrvatskoj.“ – izv. prof. dr. sc. Sanja Tišma
“Knjiga na analitičan i sustavan način prati relevantne znanstvene pristupe ovom fenomenu, donosi uvide globalno najpriznatijih autora na ovom interdisciplinarnom području, prožima ih dosezima i stajalištima domaćih znanstvenika, pružajući nam jedinstven pogled na ulogu reputacije u suvremenom globaliziranom, digitaliziranom i izrazito konkurentnom svijetu. Tako su razvijeni različiti pristupi i koncepcije korporativne reputacije, kao i karakteristični teorijski okviri koji sadržavaju komplementarne, a
katkad i konfuzne uvide o tom fenomenu. To knjizi daje jedinstven autorski pečat, znanstvenu relevantnost, ali i uporabnu vrijednost.“ – prof. dr. sc. Božo Skoko
IZJAVE ZA MEDIJE – OSVRT GOVORNIKA
„Ovo djelo kao znanstvena literatura može svakako pomoći svima nama koji se bave praktičnom primjenom fenomena korporativne reputacije. Knjiga će svakako biti potrebna svima ako želimo komunikacijske i ostale strategije postaviti onakvima kakve bi trebale biti.“ – osnivač i predsjednik Upravnog vijeća Veleučilišta Mario Petrović
„Dina je s nama od naših akademskih početaka, gdje nam je još jednom pokazala koliko nam je važna kao profesorica jer zna savršeno povezati teoriju i praksu. Upravo činjenica da je knjiga namijenjena kao sveučilišni udžbenik, pokazuje kako suradnja između različitih Veleučilišta u cilju stvaranja znanja itekako može biti svima od koristi“. – izv. prof. dr. sc. Damir Jugo, prof. struč. sud. i dekan Veleučilišta Edward Bernays
„Ova knjiga služi kao dokaz dobre suradnje koja može nastati između privatnih ustanova obrazovnog sektora. Njome smo pokazali kako privatni sektor može itekako doprinijeti akademskoj zajednici. Naime, kolegica Tomšić je i naša vanjska suradnica, koja uspješno radi s našim studentima u Erasmus programu.“ – prof. dr. sc. Vlatko Cvrtila, rektor Sveučilišta VERN
„Tijekom čitanja ove knjige, naišao sam na prave doktorske uzorke pisanja. Zato sam iznimno sretan znajući da će netko upravo ovo znanje koristiti u izgradnji svojeg akademskog uspjeha. Autorica je udžbeniku pristupila marljivo i stručno, pogotovo jer je reputacija kao takva iznimno važna svima koji žele istaknuti svoje korporativne vrline“. – dr. sc. Ante Žužul, direktor Školske knjige i nakladnik