Petak, 18 listopada, 2024

Cultural Ties: Donosimo veliko istraživanje o europskoj uličnoj modi!

Istraživanje Cultural Ties istražuje šest različitih scena ulične mode i predstavlja njihove priče kroz zajednice velikih gradova poput Amsterdama, Antwerpena, Berlina, Pariza, Stockholma i Varšave

Cilj projekta je povezati zajednice i potaknuti istraživanje gradova kroz priče, stilove i prostore ljudi iz naše okoline. Svaki grad donosi zbirku inspirativnog sadržaja, koja uključuje intervjue s lokalnim trendseterima, autentične fotografije, modne vodiče s najavom budućih trendova te pažljivo odabrane ‘Hotspotove’ – nezaobilazne lokacije gdje se može doživjeti ulična moda svakog grada.



U intervjuima sudjeluju: Charissa, osnivačica salona Isla, konceptualne trgovine i salona za manikuru u Berlinu; Mariana, suosnivačica Pulse zajednice, LGBTQ+ kolektiva u Parizu koji povezuje ljude kroz glazbu i ples; Tamalie i Gloria, osnivačice utjecajne platforme i podcasta Let’s Create iz Stockholma; Eben i Rizky, suosnivači amsterdamskog inovativnog modnog brenda The New Originals; Mih, osnivač svestrane platforme i bara newonce u Varšavi; te Otto, urednik popularnog nezavisnog časopisa o umjetnosti i kulturi, Donnie, iz Antwerpena.

Svatko od njih utječe na uličnu modu u svojem gradu – kroz podjelu osobnih iskustava i promišljanja o začecima street style scene, svojim najvećim utjecajima i nadama za budućnost ulične kulture svojega grada.

Osim intervjua, profil svakog grada donosi i najbolje brendove te outfite koje pretražuju lokalci uz pomoć Zalandova alata Trend Spotter. Ovaj alat nudi i preporuke za najbolja mjesta ulične kulture – od kafića do trgovina i restorana koji su postali mjesta okupljanja street style zajednice.

Sve to zajedno stvara zbirku kulturnih poveznica, podataka, trendova i modnih uvida koji ističu raznolikost ulične kulture diljem Europe te pružaju inspiraciju kupcima iz različitih gradova.

Lokalne zajednice utječu na uličnu modu više od influencera  

Kako bismo razumjeli stavove kupaca prema uličnoj modi i pružili bolji uvid u njezinu promjenu, Zalando je od agencije YouGov naručio istraživanje koje je potvrdilo veliku ulogu zajednice u uličnoj modi i uličnoj kulturi.

Jedan od pet (22 %) ispitanika naveo je lokalne zajednice kao najveći utjecaj na osobni street style, nadmašivši tako influencere s društvenih mreža (19 %) i glazbu te glazbenike (18 %). To pokazuje odmak od trendova koje pokreću poznate osobe i dokazuje kako je ulična moda sve više stvar osobnog izražavanja i lokalnog je značaja. Takvo je razmišljanje posebno karakteristično za gradove poput Varšave (27 %) i Pariza (27 %), gdje statistike pokazuju da je ulična moda zasnovana na zajednici postala vrlo snažan izvor utjecaja.

Gradovi utječu na uličnu modnu scenu 

Podaci su također pokazali da je London najutjecajniji streetstyle grad koji je čak 19 % ispitanika smjestilo na vrh popisa. Odmah iza njega slijede Berlin (11 %) i Pariz (9 %) te pokazuju kako ovi kultni gradovi i dalje oblikuju uličnu modnu scenu. Lokalna je pristranost vidljiva u gradovima kao što su Amsterdam (17 %) i Antwerpen (9 %), koji su dobili najviše glasova svog stanovništva, a potvrđuje ponos koji osjećaju kad su u pitanju lokalna kultura i stil.

‘Ulična moda nije samo vrsta stila, ona je kulturni kod’, ispričala nam je Daniela Klaeser, voditeljica tima nabave ulične mode u Zalandu. ‘Tu se radi o tome tko smo, što zastupamo i odakle dolazimo – te se stvari cijelo vrijeme razvijaju, što je vrlo uzbudljivo.’

‘Naša uloga u Zalandu nije diktirati kakva bi ulična moda trebala biti, nego podupirati glasove onih koji vode njezin razvoj – poput zajednica Antwerpena i Varšave gdje u uličnoj modi vidimo vrlo uzbudljivu kreativnost’, objašnjava Klaeser. ‘Naša je misija da budemo most koji spaja zajednice s različitih kontinenata i različitih kultura i stilova. To je bit projekta Cultural Ties.’

Adidas Originals x Zalando suradnja s lokalnim hotspotovima 

Zalando je pokrenuo Cultural Ties kako bi povezao zajednice i potaknuo otkrivanje kroz priče, stil, ali i prostore drugih, prepoznajući ključnu ulogu koju ova središta imaju u kulturi streetweara.

Na profilu svakog grada nalazi se popis tri preporučena mjesta za okupljanje zajednica ulične mode koja zovu ‘Hotspotovi’. Ova kombinacija kafića, restorana, trgovina i klubova koje su pažljivo odabrali lokalci, smatra se začetkom budućnosti supkultura ulične mode i obavezna je stanica za svjetske putnike i sve koji vole streetwear.

Charissa se osvrnula na to kako ju je ulična moda inspirirala da osnuje Hotspot isla Berlin, konceptualnu trgovinu i salon za manikuru: ‘Aspekt zajednice posuđen je od skejterskih trgovina…mnoštvo njih ima pristup zasnovan na zajednici, no žene u tim trgovinama nisu imale prostor za sebe’, objašnjava. ‘Željela sam stvoriti nešto [u Mitteu] što bi spojilo ljepotu s modom i glazbom; jedno odvažno, šareno i sretno mjesto. Uvijek se radilo o vraćanju…o spajanju ljudi i stvaranju prilika.’

Kako bismo proslavili neka od tih mjesta prikazanih u istraživanju Cultural Ties, uključujući i Folderol u Parizu i Rae Booms u Amsterdamu, Zalando se udružio s adidas Originals da bi stvorili ekskluzivnu šestodijelnu kolekciju proizvoda u kojoj svaki od komada donosi jedinstven dizajn nadahnut tim prostorom.

Nadamo se da će zajednice ulične mode diljem gradova ponosno nositi međusobne dizajne, nadahnjujući se stilovima i prostorima svojih susjeda te tako slaviti zajedničku kulturu koja ih povezuje. Kolekcija će biti dostupna na svim tržištima Zalanda u prosincu.

Fotografije: Press

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime