Subota, 23 ožujka, 2024

Kako je TikTok privukao pažnju javnosti na nedostatak ‘mid size’ odjeće

Sve više modnih brendova razmišlja o širenju ponude konfekcijskih veličina, jer zahtjevi kupaca odavno izlaze iz granica klasičnih 'standardnih' i 'plus-size' modela. Time će konačno svi moći pronaći odjeću za sebe, ali onu koja će im uistinu pristajati, bez obzira na veličinu i tjelesnu građu

Prosječna žena u Europi nosi konfekcijski broj UK 16, odnosno EU 44. Ipak, o takvim ženama se najmanje priča, a manje od 20 posto odjeće izrađeno je baš za njih.



Nalazeći se između ‘straight-size’ (industrijski izraz za standardno dimenzioniranje koje se kreće između veličina 6 i 10 UK, odnosno 34 i 38 EU) i ‘plus size’ (UK 18 i naviše, EU 46 i više), ‘mid size’ obuhvaća veličine 12-18 UK, odnosno 40-46 EU. 

O ovoj kategoriji tijela u zadnje vrijeme sve više se priča na popularnoj društvenoj platformi TikTok. Ova platforma s vremenom je postala omiljena sve većem broju ljudi upravo zbog realnog prikaza života – u odnosu na Instagram koji sve prikazuje ‘savršenim’. Njegov algoritam, također, omogućava većem broju ljudi da budu primijećeni, bez obzira na broj svojih sljedbenika. Drugim riječima, ako se u vašem sadržaju ljudi mogu pronaći, bit ćete vidljivi.

‘Miz-size’ zapravo ne postoji

“Potpuno sam između veličina”, objašnjava ‘mid size’ model i aktivistica, Raeann Langas, čiji su postovi na Instagramu pretežito povezani s brendovima poput Reformation, With Jéan i Girlfriend Collective.
“‘Straight-size’, primjerice, doseže US 12 [UK 14, EU 42]. Uklapam se u neke od njih, ali neki modeli su mi premali, pa onda moram prijeći na plus-size. A plus-veličine su mi prevelike. Dakle, postoji veliki jaz u tablici veličina u mnogim brendovima.”

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli Rae Everyday (@raeannlangas)

Jednako iskustvo ima i Ali Tate, koja je svoju manekensku karijeru započela kao tinejdžerica i s veličinom UK 10.
“Moja veličina obično nije dostupna”, kaže Tate, koja voli nositi brendove poput Agolde, Rails, Staud i Orseund Iris.
“Modeli srednje veličine uvijek su morali ili smršavjeti ili se udebljati kako bi radili. Moda uvijek gravitira prema krajnostima, a toliko je zanimljiva. Većina mojih prijatelja je moje veličine i nikada nisam vidjela nikoga tko našu veličinu prikazuje na slikama. Definitivno postoji problem koji se treba riješiti. Ali ako tražimo jednakost, nemojmo izostavljati srednje veličine. Moramo vidjeti cijeli spektar onoga što znači biti čovjek. Bila sam američka veličina 10 i masovno sam se borila s poremećajima prehrane i problemima sa percepcijom svoga tijela. Sva tijela su lijepa i moda to mora prikazati.”

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli Ali Tate (@ali_tate_cutler)

Sustav za određivanje veličine koji zapravo funkcionira

Unatoč napretku koji je postignut u raznolikosti veličina na modnim pistama posljednjih godina, jesen/zima 2021. zabilježila je pad sa samo 19 odrađenih castinga za plus veličinu – naspram rekordnih 86 koliko ih je ukupno održano za kolekcije proljeće/ljeto 2020. godine.
Vanja Hedberg, direktorica MA modnog dizajna na Institutu Français de la Mode u Parizu opisuje kako većina veličina u trgovinama potječe od uzoraka napravljenih za pistu. U procesu poznatom kao ‘normalizacija’, ta se odjeća prilagođava kako bi odgovarala standardiziranim veličinama EU 38 ili 40.
“Ne možete jednostavno uzeti obrazac i mijenjati ga bez pomnog razmišljanja jer se proporcije mijenjaju”, kaže ona i dodaje: “To je složen matematički proces koji je industrijaliziran. Dakle, možda treba napraviti veću promjenu u dizajnu, s više ljubavi prema ženskom tijelu.”

Vremena se mijenjaju, baš kao i proporcije ženskog tijela, a moda to ne prati

Neki dizajneri, pak, razvijaju inovativna rješenja kako bi ženama pružili veličine koja im istinski odgovaraju. U 2018. godini Chromat – njujorški brend koji je osnovala Becca McCharen-Tran – preispitao je svoju arhivu uzoraka i strukturu veličina. Pripremajući se za lansiranje novih proizvoda bili su domaćini četverodnevne inicijative koja im je omogućila da njihovu odjeću isproba više od 500 žena svih veličina. Modna influencerica Lois Opoku vjeruje da je pristup McCharen-Trana budućnost.
“Dizajneri i brendovi trebali bi provjeriti podatke o ženama. Teško je razumjeti kako prosječni kupci izgledaju, ako još uvijek imate sustav dimenzioniranja koji ne odgovara društvu i ženama koje bi trebale kupiti odjeću.”

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli CHROMAT (@chromat)

True Fit, podatkovna platforma za personalizaciju, koja radi s brendovima poput Levi’sa, Ralph Laurena i Ugga, razvila je Fashion Genome. To je najopsežniji skup podataka o obući i odjeći, prikupljen od gotovo 200 milijuna ljudi diljem SAD-a, Velike Britanije i Europe.
“Kad razgovaramo s klijentima sve više njih razmišlja izvan okvira i prestaju “zamagljivati” ​​linije između standardnih i plus veličina, pokušavaju sve više osluškivati tržište i njegove potrebe”,
objašnjava predstavnik True Fita.

Njihova su otkrića implicirala da brendovi sada razmišljaju o širenju veličina, za razliku od držanja klasičnih ‘standardni’ i ‘plus-size’ modela. Time će svi moći pronaći odjeću za sebe, ali onu koja će im uistinu pristajati, bez obzira na veličinu i tjelesnu građu.

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime