U sklopu prve online modne revije u Hrvatskoj Elfs Online Fashion Show, održane 7. svibnja u organizaciji modnog dvojca Elfs i tvrtke Black Carpet, organiziran je panel ‘Fashion Survivor Talk’, u kojem su nastupili domaći medijski i modni stručnjaci, ali i velika imena iz svjetskih modnih medija, od vodećih ljudi Harper’s Bazaara, Ellea, Cosmopolitana, Grazie do Esquirea.
Iz Pariza se prva uživo javila Valeria Bessolo Llopiz, direktorica svih 45 svjetskih tiskanih i online izdanja modnog magazina Elle.
https://www.businessoffashion.com/articles/role-call/role-call-valeria-bessolo-llopiz
– Danas je u Parizu veliki dan jer je službeno objavljen kraj lockdowna. Tako se, nadam se, uskoro u grad vraća život, što je za modnu industriju jako dobra vijest. Pandemija je nažalost znatno utjecala na segment marketinga magazina Elle u cijelom svijetu, ali je zato istodobno povećala i ubrzala digitalnu transformaciju te je tako otvorila put novim mogućnostima i inovacijama. Ova inicijativa iz Hrvatske me oduševila i odmah sam se priključila. Sve pohvale organizatorima – istaknula je direktorica međunarodnih izdanja Ellea.
Lucy Lara, glavna urednica meksičkog izdanja Harper’s BAZAAR, autorica najčitanijih knjiga o modi u Meksiku i modna ikona Latinske Amerike, potvrdila je da se njezina zemlja nalazi u vrlo teškoj situaciji.
– Svi ljudi nažalost ne poštuju sigurnosne mjere pa je situacija prilično teška, a jednako tako pati i cijela modna industrija. Bit će sigurno potrebno puno vremena da se tržište oporavi, no zasad se sve premjestilo na digitalne platforme, što je rezultiralo nekim zanimljivim iskoracima i dodatnom kreativnošću modnih dizajnera. Imali smo nedavno neki pokušaj modnog tjedna preko interneta, no dizajneri nisu imali vremena završiti kolekciju pa su neki dizajneri samo prezentirali svoj profil, drugi su imali snimljenog samo jednog modela. Bilo je drugačije, ali barem smo nešto imali. Važno je da se nastavilo, da nije sve stalo – naglasila je Lucy Lara, koja je također pohvalila inicijativu modnog dvojca Elfs.
Nakon meksičke glavne urednice, iz Italije se javila Francesca Delogu, direktorica talijanskog izdanja Cosmopolitan.
https://www.cosmopolitan.com/career/news/a50858/cosmo-italy-francesca-delogu-eic-interview/
– Kao što i sami znate, u cijeloj Italiji, a posebno u Milanu, situacija s pandemijom je vrlo ozbiljna. Imamo jako puno zaraženih ljudi, što je svakako ostavilo tragične posljedice na sve pa tako ina cijelu modnu zajednicu. No, ja nisam samo direktorica magazina Cosmopolitan, nego i aktivna glazbenica. Mi glazbenici smo imali neke dobre inicijative te smo svirali na balkonima kako bi se ljudi osjećali bolje. Što se pak magazina tiče, Cosmopolitan je kao i u drugim zemljama prve vidljive tragove osjetio u znatnom padu oglašavanja, dok je stanje kod digitalnih izdanja još uvijek stabilno. I ovdje se sve prebacilo na internet tako da su upravo najavili da će se milanski Tjedan mode održati u srpnju također online. Što će biti u rujnu, koji je ključan za modnu industriju, još se uvijek samo nagađa – izjavila je Francesca.
Timea Liptak, direktorica magazinskog dijela tvrtke Central Mediacsoport Mađarska (Elle, Marie Claire, Cosmopolitan, National Geographic…), kaže da su u Budimpešti dućani još uvijek zatvoreni te da su sva modna događanja otkazana.
https://24.hu/media/2016/09/26/nagy-bejelentest-tett-a-central-mediacsoport/
– Moda se u Mađarskoj potpuno preselila na internet, a brojke nam pokazuju da ljudi i dalje kupuju te svi oni koji imaju mogućnost online prodaje imaju dobre rezultate. Najviše se kupuju sunčane naočale, rublje, pidžame i naravno maske za lice. Moram naglasiti da su dizajneri reagirali jako brzo i da su se prilagodili situaciji kreirajući posebne maske za lice, ali i udobnu odjeću za svaki dan. Ima pojedinačnih dobrih inicijativa, ali svejedno se svi zajedno nadamo da će se situacija normalizirati što prije moguće jer je ovo vrlo teška situacija za sve nas – naglasila je Timea.
Iz Beograda se javio Petar Janošević, glavni urednik magazina Harper’s BAZAAR Srbija i publisher magazina Harper’s BAZAAR, Grazia i Esquire.
https://www.fashionela.net/people-in-fashion/petar-janosevic/
– Puno hvala na pozivu, velika mi je čast da sam dio ove prve online modne revije. I jako sam ponosan što je to baš u našem susjedstvu. Svaka čast modnom dvojcu Elfs. Što se pak situacije tiče, ja nažalost ne mogu da budem neki prorok jer nisam baš siguran znamo li mi što nas čeka nakon ove pandemije i kako će modna scena izgledati. Srbija nije toliko razvijeno tržište i ne možemo se uspoređivati s velikim tržištima koja obiluju jakim svjetskim brendovima, ali i ovdje ima puno dizajnera koji su bili jako vrijedni tijekom krize s Covidom-19. Naime, proizvodili su maske koje su donirali medicinskom osoblju i to je zaista bila divna gesta, koji smo mi kao Harper’s Bazaar i naša izdavačka kuća podržali. Usprkos svemu, vjerujem da će sve krenuti nekom uzlaznom putanjom i da će ljudi hrabro krenuti u kupnju, bez obzira na ekonomsku krizu koje smo osjetili svi tijekom ove pandemije koja nije završena. Što se pak medija tiče, najveći nedostatak je pad oglašivača u tiskanim izdanjima, ali istodobno bilježimo veliki porast u digitalnim platformama. No, optimističan sam jer se osjeti neka pozitivna klima tako da vjerujem da su bolji dani pred svima nama – zaključio je Petar.
Saša Joka, modni urednik hrvatskog izdanja magazina Elle, smatra da je ova situacija najbolje pokazala koliko je moda prvenstveno trgovina jer onog trenutka kad je prestala trgovina cijeli se modni kotač prestao vrtjeti. Modni stručnjak Nenad Korkut smatra da je za velike svjetske modne kuće sezona proljeće i ljeto potpuno izgubljena, ali i da je moda kroz povijest uspjela preživjeti sve velike krize. Goran Čižmešija, modni fotograf, vratio se nakon dva mjeseca na gradske ulice te zapazio da se Zagrepčanke i dalje vole sređivati dok je Rita Rumora, influencerica i poduzetnica, istaknula da se pojam luksuza ovih dana svima promijenio.
Ivana Mandić, urednica TV emisije IN Magazin, potvrdila je su se pomaknule granice u stvaranju TV programa te da se gotovo cijeli sadržaj stvara iz domova, zahvaljujući prije svega njihovoj kreativnosti i tehnologiji. Vesna Blašković, glavna urednica Dive, kaže da je njihov magazin prepoznat po street styleu što ih je dodatno hendikepiralo u vrijeme izolacije, ali se radi više nego ikad i osjeti povratak optimizma. Marinka Akrap, direktorica korporativnih komunikacija Podravke, ističe da je na tržištu najvažnija mogućnost prilagodbe te da je važno održati prisutnost.
Večernje druženje zatvorila je direktorica tvrtke Black Carpet, Ivona Čulo, koja se zahvalila svim sudionicima i gledateljima.
– “Ovo je prije nekoliko tjedana bila samo ideja, koja se uz pomoć Aleksandra i Ivana pretvorila u čudesnu priču. Od srca hvala svima, a prije svega mojim prijateljima iz svijeta koji su se odmah odazvali te podijelili svoje iskustva s nama, i pokazali da se svi borimo s istim izazovima, ali istodobno i ne predajemo te da i u nenormalnoj situaciji kreativnost pobjeđuje. To samo još jednom potvrđuje ono što stalno naglašavam mojim studentima na Sveučilištu Sjever, a to je da dobar i kvalitetan sadržaj uvijek pronađe put do publike.“