Iako živimo u 2023. godini, ponekad nam se čini kao da je menstruacija još uvijek riječ koja se izgovara sa šapatom i za koju se koriste mnoge zamijene. Vrijeme je da se to promijeni. Iako mi kao društvo možemo svojim pričanjem, kako o reproduktivnom zdravlju i važnosti brige o istom, tako i o svemu drugom vezanom za seksualnost, napraviti stvari boljima, isto tako, pomoć od snažnih brendova uvijek dobro dođe u podizanju svijesti.
Libress kao brend koji godinama brine o ženama i njihovom menstruacijama, odlučio je pokrenuti veoma zanimljive kampanje koje se temelje na istraživanju udruge Pariter, a donije su zastrašujuće rezultate o menstrualnom siromaštvu u Hrvatskoj. O kampanjama “V za vaginu” i “Tebi za mjesec, njima za cijelu godinu”, razgovarali smo s Ivom Stefanovski Horvatić, predstavnicom marketinga kompanije Essity. Iva nam je otkrila što stoji iza kampanje, koje promjene planiraju uvesti u Hrvatskoj, ali i o kojim gorućim temama moramo više pričati.
Zastrašujući podatci istraživanja
Što je bio pokretač nacionalne kampanje “Tebi za mjesec, njima za cijelu godinu”?
Udruga Pariter, 2020. godine, provela je on-line istraživanje o menstrualnom siromaštvu u Hrvatskoj. Šokirani poraznim rezultatima istraživanja, prošle smo godine, kampanjom “V za vaginu”, odlučili javno progovoriti o ovoj temi kako bismo osvijestili javnost o problemu menstrualnog siromaštva. Ove godine nastavljamo se boriti protiv ovog gorućeg problema, kampanjom “Tebi za mjesec, njima za cijelu godinu” te ćemo zahvaljujući našim partnerima, Ministarstvu rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike i Croatia poliklinici, donaciju proširiti na više od tisuću djevojaka bez odgovarajuće roditeljske skrbi.
Koliko djevojčica i djevojaka će biti obuhvaćeno ovom kampanjom i kako će im se pomoći?
Tijekom Nacionalne kampanje, Libresse će od svakog prodanog proizvoda u periodu od 1. travnja do 15. svibnja 2023. odvojiti 20 centi u vrijednosti proizvoda za 1.186 djevojčica i djevojaka iz dječjih domova i udomiteljskih obitelji, te im osigurati godišnju zalihu menstrualnih uložaka. Uz to, svaku od njih očekuje i besplatni ginekološki pregled u jednoj od Croatia poliklinika, odnosno konzultacije za djevojčice koje još uvijek ne trebaju pregled.
Mogu li se i građani kako priključiti u borbi protiv menstrualnog siromaštva?
Kupnjom već samo jednog Libresse proizvoda, za trajanja kampanje, svatko od nas može doprinijeti borbi protiv menstrualnog siromaštva te direktno pomoći da djevojkama bez odgovarajuće roditeljske skrbi osiguramo higijenske uloške i ginekološki pregled odnosno konzultacije. Također, ovakve inicijative su izuzetno važne jer podižu svijest o problematici i inspiracija su nam da zajednički radimo na pomacima u rješavanju ovog problema.
Osvješćivanja javnosti o gorućoj tematici
Libresse je već prošle godine krenuo pričati o ovom problemu. Kakve su tada bile reakcije javnosti, s obzirom na to da se radi o temi o kojoj se i dalje puno ne zna?
Libresse je u travnju prošle godine pokrenuo kampanju ‘V za vaginu’ s primarnim ciljem osvješćivanja javnosti o ovoj gorućoj tematici. Projekt je bio sveobuhvatan, po prvi puta smo glasno i javno progovorili o menstrualnom siromaštvu u Hrvatskoj. Surađivali smo s našim ambasadorima i privukli veliku pažnju javnosti. Reakcije su bile sjajne, dobili smo pregršt poruka podrške i pohvale. Osim toga, kroz navedenu kampanju, smo u konačnici donirali 240 uloškomata i gotovo 150.000 menstrualnih uložaka u 34 učenička doma diljem cijele Hrvatske. Zahvaljujući kampanji “V za vaginu”, naš trud prepoznali su i Ministarstvo i CROATIA poliklinika, pa sada nastavljamo projekt borbe protiv menstrualnog siromaštva na još višoj razini.

Kako Libresse želi utjecati na društvo kroz ovu kampanju i kakvi su vam planovi za dalje?
Vjerujemo da su kampanje “V za vaginu” i “Tebi za mjesec, njima za cijelu godinu” pravi put za podizanje svijesti te korak ka rješavanju problematike menstrualnog siromaštva, a u konačniji i direktna pomoć potrebitima. Istaknula bih ovdje i najavu Ministarstva, da će ove godine po prvi puta osigurati besplatne higijenske potrepštine školama, u vrijednosti od milijun eura, kao rezultat i pozitivnu povratnu informaciju o uspjehu naše prošlogodišnje kampanje. Također, ove godine imamo podršku institucija poput Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike te Croatia poliklinike, što naše zajedničke napore diže na još višu razinu. Sve ovo potvrđuje da smo na dobrom putu te nas inspirira da nastavimo našu borbu protiv menstrualnog siromaštva.