Kao predsjednica Sekcije kulturno-kreativnih industrija pri HGK Županijskoj komori Pula, Marijana pokreće projekte koji spajaju povijesne lokacije i visoku uslugu, pretvarajući istarske amfiteatre, kazališta i skrivene gradiće u ekskluzivne wedding destinacije.
U razgovoru s njom istražujemo kako je Istra, zahvaljujući njezinoj viziji ‘Luxury Heritage’ koncepta, postala željena adresa za parove iz cijelog svijeta. Marijana nam je otkrila kako spoj kulture, poduzetništva i turizma gradi novu, sofisticiranu sliku Istre.

1. U posljednjih nekoliko godina svjedočimo snažnoj transformaciji event industrije. Kako danas izgledaju događaji koji uspješno brendiraju destinaciju – i što publika zapravo traži?
Eventi koji danas uspješno brendiraju destinaciju nisu samo vizualno atraktivni već i emocionalno autentični. Ljudi više ne žele samo ‘događaj’, žele doživljaj. Uspjeh leži u povezivanju lokalne priče, prostora i emocije. U mom radu to posebno dolazi do izražaja kroz projekte poput Istria Wedding Open Days i TIJARAsposaNEWS Istarski Festival Vjenčanja koji se ovog studenog provode u Istri. Oni ne predstavljaju samo vjenčanja nego Istru kao umreženu pozornicu destinacija, kulture, luksuza i ljubavne priče. Događaji postaju ambasadori destinacije kada stvaraju osjećaj pripadnosti, ne samo prisutnosti.
2. Istra se već etablirala kao premium destinacija. Kako Vi pristupate stvaranju autentične priče o Istri, posebno kroz događaje i suradnje koje spajaju turizam, kulturu i luksuz?
Autentičnost Istre proizlazi iz njene raznolikosti, od maslina do suvremenih vila i vinskih podruma. Moja filozofija je da luksuz ne mora biti raskošan, već istinski i ukorijenjen. Kroz suradnje s lokalnim turističkim zajednicama i partnerima u projektu IWOD povezujemo tradicionalne vrijednosti s modernim konceptom destinacijskog vjenčanja. Na taj način Istru predstavljamo kao mjesto gdje se kultura, estetika i emocija prirodno isprepliću.

Žene redefiniraju luksuzna vjenčanja u Hrvatskoj
3. Kao žena poduzetnica u kulturno-kreativnom sektoru, s kakvim se izazovima najčešće susrećete – i koje su prednosti ženskog pristupa vođenju i stvaranju?
Žene u ovoj industriji često balansiraju između stvaranja, organizacije i emocije. Mislim da je upravo ta kombinacija naša najveća snaga. Svaki projekt koji vodim ima i strukturu i osjećaj i upravo ta dvostruka dimenzija čini razliku. Izazovi su naravno prisutni ali ženski pristup, koji donosi empatiju, preciznost i intuiciju, često mijenja način na koji industrija funkcionira.
4. Kako uspijevate balansirati majčinstvo i intenzivan poslovni ritam, posebno u industriji koja zahtijeva stalnu prisutnost i kreativnost?
Majčinstvo me naučilo prioritetima. Kad postaneš majka, naučiš da vrijeme mora imati smisao. To me učinilo fokusiranijom, učinkovitijom i još kreativnijom. Moja kći je često moj najveći motiv. Želim joj pokazati da se može uspjeti ali i da uspjeh ima smisla samo ako si u njemu sretan.
5. Koji su trenutno najveći trendovi u segmentu luksuznih vjenčanja i destination weddings – i kako se Hrvatska, a posebno Istra, pozicionira na toj karti?
Trendovi idu prema iskustvu, personalizaciji i povezanosti s prostorom. Parovi žele da njihovo vjenčanje odražava njihovu priču a ne predložak. Istra je po tome iznimno zahvalna, nudi pejzaže, arhitekturu, gastronomiju i kulturu koje se mogu interpretirati na bezbroj načina. Hrvatska sve više prepoznaje vrijednost ‘wedding turizma’ a Istra prednjači upravo jer spaja luksuz s autentičnošću.

Recept za snažan turistički narativ Istre
6. Koliko su protokol i institucionalna suradnja važni za razvoj turizma i imidža destinacije – i gdje vidite prostor za napredak?
Protokol je temelj svakog ozbiljnog projekta, on donosi standard ali i povjerenje. Kroz rad u visokim protokolima naučila sam koliko je važna preciznost i poštovanje prema svakoj ulozi. Institucionalna podrška ključna je za razvoj kreativnih projekata jer oni najčešće pomiču granice. Hrvatska tu ima ogroman potencijal pogotovo ako kulturne i kreativne industrije počne tretirati kao strateški alat a ne samo kao ‘kulisu’. Kao predsjednica Kulturno-kreativnih industrija pri HGK Županijskoj komori Pula posebno zagovaram upravo takav pristup, onaj u kojem se kreativnost ne promatra kao dodatak, već kao pokretač gospodarskog i turističkog razvoja regije.
7. Kada govorimo o storytellingu u eventima ili brendiranju destinacije, koji su ključni elementi da bi priča zaista dotaknula publiku?
Priča mora biti iskrena. Publika danas vrlo brzo prepoznaje artificijelnost. U mom poslu bilo da radimo organizaciju vjenčanja ili poslovni event, uvijek polazimo od toga da mora postojati emocija, poruka i estetika. Kada te tri stvari spojite, dobijete priču koja se pamti.
8. Modna industrija sve češće preuzima ulogu ambasadora destinacija. Kako vidite odnos mode, luksuza i turističkog identiteta?
Moda je savršeno ogledalo destinacije. Već 18 godina Tijara promiče modu i estetiku kao dio kulturnog identiteta Istre. Posebno valja naznačiti vjenčanice od istarske vune brenda ‘I vuna’ koje itekako povezuju modu i kulturni identitet. Kada se modni izričaj spoji s prostorom i pričom, dobivate iskustvo koje nadilazi odjeću, to postaje dio imidža regije. Posebno Istra se kroz dizajn, materijale i fotografiju profilira kao destinacija stila, kvalitete i osjećaja za lijepo.

Hrvatska na putu prema regionalnom liderstvu
9. Koliko je za dugoročan uspjeh u kreativnim industrijama važna suradnja – i kako birate s kime graditi projekte?
Suradnja je ključ. Uvijek biram ljude koji razumiju viziju ali i dijele odgovornost. Tijekom godina naučila sam da kvaliteta tima određuje uspjeh projekta. Volim surađivati s onima koji razmišljaju izvan okvira umjetnicima, poduzetnicima, kreativcima. Upravo iz tih spojeva nastaju inovacije. IWOD je najbolji primjer toga: projekt koji je spojio turizam, umjetnost i emociju.
10. Kako zamišljate budućnost event industrije i kreativnog turizma u Hrvatskoj – i gdje vidite najveće prilike za rast i inovacije?
Vjerujem da je budućnost u integraciji, spajanju turizma, kulture i kreativnih industrija u zajedničke platforme. Hrvatska ima sve preduvjete da postane regionalni lider u segmentu kreativnog turizma. Ključ je u stvaranju projekata koji nisu samo događaji, već iskustva s identitetom. Istra tu već predvodi a naš je zadatak da tu priču nastavimo širiti prema svijetu.
Fotografije: Tea Pozar

