Subota, 1 travnja, 2023

Sanja i Jon Kawaguchi: Pola su svijeta prošli, a sve najbolje našli u Dubrovniku!

Sanja i Jon (Jonathan) istinski su kozmopoliti. Upoznali su se u Vancouveru, odakle je Jon, inače Kanađanin japanskog porijekla, a Sanja je u Kanadu došla živjeti iz rodne Požege. Nakon što su proputovali pola svijeta, skrasili su se i osnovali obitelj u Dubrovniku

Sanju, po struci antropologinju i Jona, novinara, njihov nomadski duh nije dugo  zadržao u Vancouveru, pa su neko vrijeme živjeli u Tokiju i u Hong Kongu. 
Kada su prvi put zajedno posjetili Hrvatsku, Jon je bio oduševljen. Došli su u Dubrovnik najprije na odmor. Nisu nikoga poznavali, no odmah su shvatili da će to biti njihov novi dom. Već petnaest godina imaju dubrovačku adresu, a u tom se gradu rodio i njihov sin Irian.



Sve najbolje od hrvatskih proizvoda na jednom mjestu
“Htjeli smo iz Kanade preseliti na Costa Ricu ili u Panamu i postati profesionalni surferi, ali kada je Jon prvi put došao u Hrvatsku i shvatio da ovo nije ‘siva zona’ iz CNN-ovih ratnih reportaža i da je sve ono lijepo o čemu sam mu godinama pričala doista istinito, više nije bilo dvojbe. Njegove prve riječi kada smo došli iz Ancone trajektom u Split bile su ‘Why didn’t you tell me before?’ Naravno, da sam mu sve pričala’, prisjeća se Sanja.
Prije pet godina u dubrovačkom kvartu Ploče nadomak tvrđave Revelin otvorili su concept dućan Life According to Kawa – prvi takav dućan u Dubrovniku. Concept-store na jednome mjestu nudi sve ono što je nedostajalo u ponudi hrvatskih dizajnerskih proizvoda u tom gradu, odnosno najbolji izbor hrvatskog modnog i produkt dizajna, ali i gastro proizvoda na jednome mjestu. On je kozmopolitski način razmišljanja i života iza kojega potpuno stoje njegovi vlasnici. Kvart Ploče im je ne samo poslovna, već i privatna adresa i oni su samo jedan od brojnih stranih bračnih parova koji su zadnjih desetak godina došli živjeti u Dubrovnik, od kojih se većina nastanila upravo na Pločama.

Više vremena za razonodu i obitelj, sigurnost…
“U Hrvatskoj živimo sedamnaest godina, od toga u Dubrovniku petnaest. Kada smo tek došli, bili smo mladi, energični, naivni, svima smo vjerovali, puno je ljudi to izigralo…Ali, to je život. Sada smo zreliji i shvaćamo da se za puno toga u poslu, kao i u životu općenito treba boriti. Nekada su to nepotrebne borbe, a nekada te ljudi iznenade na pozitivan način”, priča Sanja.
Od pozitivnih strana života u Hrvatskoj ističu općenito lifestyle – više vremena za razonodu i obitelj, sigurnost, ljepotu krajolika, klimu, blizinu drugih odredišta u Europi, ljude s kojima su se sprijateljili i s kojima surađuju. Negativne strane u odnosu na Kanadu i ostala mjesta gdje su živjeli su neprestano politiziranje svakodnevice, sporost administracije, nedostatak privatnosti i diskrecije…
“Sva naša očekivanja nisu ispunjena, što je normalno, ali većina onih bitnih je…Još uvijek smo ovdje. U ovom trenutku nemamo namjeru nigdje seliti, ovo je Irianov grad i naš grad, ali vidjet ćemo što nosi sljedeća godina i kako će se stvari odvijati glede posla i generalnog preživljavanja”, kažu Sanja i Jon.

Nepredvidiva i teška poslovna godina
Ova godina im je poslovno bila vrlo nepredvidljiva i teška, jer je Dubrovnik turistički loše prošao. “Biznis nam je strašno patio, paralele u odnosu na prošlu godinu su smiješne. Mi smo prvenstveno u Dubrovnik došli živjeti zbog načina života koji nam omogućuje više slobodnog vremena, nego što bi možda imali u Vancouveru ili drugdje. To podrazumijeva da se ne radi cijele godine, što je i inače teško, ali kada se ne radi ni cijelu sezonu kao ove godine, onda se počneš pitati što će biti ako i sljedeća godina bude takva. Nama nikada nije trebalo previše, ali dobro bi bilo imati određenu sigurnost. Vezani smo za turizam i on nam je potreban”, realno rezimiraju naši sugovornici.
“Mislim da Hrvatska generalno ima potencijala, ako si strpljiv, uporan i imaš dobru ideju. Po prirodi smo optimisti, iako nas u posljednje vrijeme hvataju momenti strahova, što je prirodno u trenutnoj situaciji. Zdravlje, egzistencija i prisebnost su nam na prvom mjestu”, dodaje Jon.

Podrška lokalnim proizvođačima i domaćem dizajnu
Uvijek imaju puno ideja i to ih pokreće. Trenutno razmišljaju o projektu u Konavlima, koji bi se bazirao na vraćanju prirodi, zemlji i pozitivi koja je jako bitna u ovoj situaciji, ali i općenito u novije vrijeme.
“U trenutku našeg dolaska, u Dubrovniku su nedostajali određeni sadržaji koje smo mi mogli ponuditi. Prije nego što smo otvorili Kawu vodili smo hostel i praonicu rublja. Puno su nam pomogli i naši prijatelji, kreativni ljudi s kojima smo započinjali neke od naših projekata. Volimo mogućnost što možemo nešto pokrenuti i stvoriti pozitivnu i kreativnu energiju, pomagati ljudima, pokazati svijetu koliko ima talenata u ovoj maloj zemlji…
Naš dućan uvijek podržava lokalne proizvođače i domaći dizajn, svima im je zajednički predznak ‘Made in Croatia’ i imamo proizvode iz svih dijelova Hrvatske, a u ovim sadašnjim vremenima još je od veće važnosti dati prednost domaćim proizvodima i proizvođačima”, kaže bračni par Kawaguchi.

Pozitivni i strastveni u svojem poslu i izričaju
‘Kawa’ je sve ono što vole. “Kada malo počneš istraživati i pronađeš sve što se nudi u našoj maloj zemlji, ne možeš ostati ravnodušan. Imamo fantastične proizvođače, talentirane dizajnere i umjetnike, jako finu hranu, izvanredna vina, likere i artisansku ponudu pive, slastice, kozmetiku, namještaj… A i sama činjenica da su ljudi koji proizvode sve te stvari koje mi volimo, toliko pozitivni i strastveni u svojem poslu i izričaju, daje nam još više poticaja da ih prezentiramo najbolje što možemo i podijelimo njihovu strast sa drugim ljudima iz cijelog svijeta”, pojašnjava Sanja.
Pitamo ih planiraju li trajno ostati u Dubrovniku. “Ovo je dom našega sina. On je tu rođen, tu odrasta, ide u školu, druži se s prijateljima… On je još mali i bitno je biti na mjestu i u zemlji u kojoj ima korijene. Voli on putovati i naravno voli Kanadu, nedostaju mu bake i dida, rođaci, ali uvijek s ponosom ističe da je Dubrovčanin i da je Hrvatska njegova domovina. Za sada smo sretni ovdje!”

Pročitajte još...

Andreja Hotko Pavić: Selo nam je vratilo nebo!

Kiparica Andreja Hotko Pavić prije 16 godine preselila se s obitelji u staru drvenu kuću pored Dugog Sela, a više nego ikad, situacija s koronavirusom, dokazala je kako je to bila mudra odluka – imaju apsolutnu slobodu kretanja, kilometre prirodnih ljepota samo za sebe – i mir koji je potreban njihovoj bučnoj 6-članoj obitelji!

Duška Nešić: Kostimografkinja koja stoji iza najvećih svjetskih blockbustera

Dubrovkinja Duška Nešić iznimno je cijenjena u svjetskoj filmskoj industriji, a za Mixer.hr otkriva kako je bilo raditi na megapopularnim svjetskim filmskim produkcijama Game of Thrones, Star Wars, Fan (Bollywood), Robin Hood, Knightfall, The Dark Tower, Bliss, Oslo...

Hrvatski dizajn i afrička inspiracija = divna priča o pomoći siromašnima

Upoznajte Hrvaticu Petru Balenović koja je većinu života provela u Tanzaniji, a povratkom u Hrvatsku odlučila je na najljepši način spojiti dva doma. Otvaranjem trgovine na Lošinju – u kojoj među inim prodaje i stilizirane i rukom rađene predmete žena iz Tanzanije, financijski im pomaže da sebi i obiteljima pruže bolji život!

Nikola Borić: Odrekao se bogatstva u zamjenu za mir i ‘divljinu’ Papuka

Nekadašnji uspješni atletski trener slijedio je srce i odrekao se bogatstva kako bi mir pronašao u šumi, daleko od ljudi. No, sudbina je htjela da ipak osvoji životni jackpot - ženu svog života. Uz to, njegova mu je životna filozofija uslijed pandemije osigurala i - uspješni biznis

Povezano

Doc. dr. sc. Dina Tomšić: Dobra e-reputacija je najvažnija u online svijetu

Na pitanje ne samo kako poslovne ideje, nego i psihologija, utječu na reputaciju odgovorila je doc. dr. sc. Dina Tomšić, profesorica Veleučilišta Edward Bernays koja je svojih 20 godina na upravljačkim pozicijama pretočila u knjigu 'Korporativna reputacija – interdisciplinarna paradigma'

Originalni darovi za novorođenčad iz ruku domaćih kreativaca

Želimo pokloniti nešto maštovito, pomno dizajnirano ili ručno rađeno. Izdvojili smo nekoliko brendove koji izrađuju baš takve stvari za uspomenu, a svi su iz Hrvatske

Ovo je potrebno svakom domu: Vatrozaštitni set za kućanstvo Home Protect

Set je cjenovno pristupačan, jednostavan za korištenje, te se lako može smjestiti u svaki interijer, bilo na vidljivo mjesto ili u lako dostupni ormar

Kako je Gwyneth Paltrow postala nova TikTok zvijezda?

Glumicu i wellness influencericu tuži muškarac koji tvrdi da se zaletjela u njega s leđa dok je neoprezno skijala 2016. godine. Ono što je zanimljivo je da suđenje javno i veoma brzo je postalo viralno na TikToku

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime