Četvrtak, 21 ožujka, 2024

Ženski recenziRAJ: Recenzije koje odlučuju ide li brend na ‘wish’ ili ‘black’ listu

Mirna je osnivačica grupe Ženski recenziRAJ koja broji gotovo 200 tisuća žena. Što god vam padne na pamet, u grupi je sigurno recenzirano, a žene se toliko dobro zabavljaju da i njihove snažnije polovice žele postati članovi

Mirna Matković magistrica je engleskog i hrvatskog jezika i književnosti te velika zaljubljenica u kozmetiku još od malih nogu. Oduvijek je maštala da će se time baviti kad odraste, a čini se kako je jedna od onih sretnica koja je i ostvarila svoj san!



Naime, Mirna svakodnevno isprobava najnovije kozmetičke proizvode na tržištu i dijeli recenzije sa svima koje taj svijet zanima. Ljubav jedne djevojčice danas je prerasla u portal na kojem radi 17 osoba i u zajednicu koja broji 200 tisuća žena!

Od blogerice do vlasnice portala koji utječe na velik broj žena

Prije gotovo osam godina Mirna je pokrenula blog Lipsticksblade. Kako njezine prijateljice nije previše zanimala kozmetika i kako nije imala s kime mogućnost raspravljati o određenim proizvodima i novitetima, odlučila se u svibnju 2018. pokrenuti Facebook grupu pod nazivom Ženski recenziRAJ. Grupa je u posljednjih šest mjeseci narasla za više od 160 tisuća članica i taj broj svakog dana raste.

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli Mirna Matković (@lipsticksblade)

Kako su se trendovi stalno mijenjali, a blogovi pomalo ostali u sjeni nekih novih tehnologija tako se i Mirna ‘prebacila’ na Instagram. No, za razliku od većine beauty influenserica, oan na svom profilu, uz savjete o kozmetici, objavljuje i one jezične.
“Jezične savjete počela sam pisati kao studentica jer hrvatski me jezik zanimao još od osnovne škole, a u obitelji imam i nekoliko profesorica hrvatskog jezika, stoga je i to utjecalo na moje zanimanje za to područje. Prije nego je započela priča s portalom, razmišljala sam o doktoratu te sam iščitavala različitu literaturu i pisala jezične savjete. Međutim, karijera mi se u nekoliko mjeseci promijenila, a tako i moji prioriteti, stoga više nemam vremena time se baviti, no možda se jednog dana nešto promijeni”, otkrila nam je naša sugovornica.

Rad na blogu ponajprije je naučio i vrijednostima koju imaju recenzije proizvoda, pa je brzo uočila kako nedostaje grupa u kojima žene mogu podijeliti svoja iskustva.
“Naime, reklame nam daju informaciju o postojanju nekih proizvoda i usluga, ali recenzija otkriva kakav je taj proizvod ili usluga i isplati li se kupiti ga. Kako su s vremenom počeli nestajati blogovi, tako su nestajale i recenzije, a ja sam to željela vratiti i tako je nastao Ženski recenziRAJ”, objašnjava Mirna. 

Popularnost grupe raste svakoga dana

Članice grupe žive po cijelom svijetu, od Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Srbije do Njemačke, Austrije, Švicarske i Engleske. U svibnju ove godine nastao je i portal Ženskirecenziraj.com iz sličnih povoda iz kojih je nastala i grupa. Mirna smatra da je upravo on, uz njihov Instagram profil razlog nagle popularnosti grupe:
“S otvaranjem portala svakodnevno dobijemo oko tisuću novih zahtjeva. Mislim da je pitanja dana kada ćemo prijeći i 200 tisuća članica! Naš rast pripisujem i angažmanu na Instagramu koji je prilično velik i broji više od 52 tisuće pratiteljica. Trenutačno imamo i kampanju Ženski adventiRAJ u kojoj svaki dan darujemo nagrade pa pozivamo i vaše čitatelje da se pridruže našoj blagdanskoj čaroliji!“
U njezinom timu su sve žene, a osim roda, zajedničkom im je to što vole isprobavati nove proizvode i iskreno pisati o svojim iskustvima.

Portal nije ostao samo na recenzijama, pišu i o majčinstvu, psihologiji i modi. “Ukratko – pišemo baš o svemu što žene zanima i rekla bih da smo okupile savršeno raznolik tim koji se odlično upotpunjuje”, kaže nam Mirna.

Recenzira se sve, od igle do lokomotive, ali doslovno

Iako su se u grupi prvo bavili temama poput preparativne kozmetike, šminke i općenito ljepote, područja su se s vremenom proširila. Trenutno se piše i o kućanskim aparatima i potrepštinama, darovima za posebne prigode, pa čak se i dijele savjeti o prekidima i sličnim intimnim temama. Možete pitati što god želite, a ostale članice će s vama rado podijeliti svoja iskustva.
“Ne možemo u potpunosti provjeriti svaku recenziju jer dnevno primamo oko 500 zahtjeva. Velik broj oglas ipak prepoznamo na prvu, ali naravno dogodi se i da nam neki promakne. Velik broj moderatora nastoji filtrirati sve što je moguće” kaže nam Mirna. Kada prepoznaju lažni profil, odmah ga uklone, a pravila grupe ne prihvaćaju članice koje krše pravila, naročito kada je u pitanju svađa i vrijeđanje.

Recenzije mogu rasprodati proizvod, ali i ugroziti nečije poslovanje

Nakon pozitivne recenzije u grupi često se dogodi da pohvaljeni proizvod nestane s polica u svakoj trgovini u kojoj je dostupan. “Nisam očekivala da će grupa postati toliko utjecajna i već smo u šali rekli da nema boljeg influencera od grupe. Mislim da su ženama nedostajale iskrene preporuke i sada ih napokon imaju na jednom mjestu, a sve se brzo rasproda zbog velikog broja članica grupe i čitateljica portala”, kaže Mirna.

U grupi nisu sve recenzije pozitivne, već ima i kritika. Grupa ima toliku moć da neka poslovanja može i poprilično poljuljati, odnosno i zatvoriti.
“Dopuštamo negativne recenzije jer recenzija ne znači pohvaliti neki proizvod ili uslugu, već kritički nešto analizirati. Bilo je nekoliko prijetnji tužbama zbog puštanja negativnih recenzija, no mi nismo odgovorni za (ne)istinost pojedine recenzije, već smo svojevrsna platforma gdje svatko može napisati svoju recenziju. S obzirom na to koliko je grupa velika i utjecajna, svjesni smo da pozitivna recenzija može unaprijediti nečije poslovanje, a negativna obrnuto. No, to može biti i putokaz brendu/salonu/poslodavcu što bi trebao napraviti da unaprijedi svoj proizvod ili uslugu”, iskreno će Mirna.

Nije se jednom dogodilo da je neki, primjerice, salon dobio negativnu recenziju za uslugu ili proizvod i zatim se našao na crnoj listi ostalih žena. Uslijedile su loše ocjene i komentari na stranicama, bez da su komentatorice i same bile korisnice. 

Atmosfera u grupi je vesela i opuštena, a nije dozvoljeno vrijeđanje i svađa, već samo konstruktivna rasprava. Partneri svih aktivnih žena već znaju za grupu, a neki su se i našalili kako su im žene sve zapostavili zbog nje. U grupi ćete pronaći pregršt korisnih savjeta, koji vam mogu uštedjeti živce! Ali ipak pažljivo, jer vam tolika količina novih proizvoda za koje niste ni znale da vam trebaju mogu i isprazniti novčanik…

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime