Nakon što je mnogim putnicima pandemija osujetila planove, putnici su postali svjesni vlastitog utjecaja na okoliš i lokalne zajednice. Više od polovice putnika iz cijelog svijeta (53%), ali i čak 49% putnika iz Hrvatske priznaje da zbog koronavirusa žele putovati održivije.
Putnici su postali svjesniji potrebe za održivim putovanjima te sada razmišljaju o koracima potrebnima kako bi se to ostvarilo, bez obzira na to kako maleni oni bili, da bi osigurali da i oni sudjeluju u nastojanjima za zaštitu planeta. 57% putnika iz Hrvatske planiraju zaobići krcate turističke atrakcije, a zanimljivo je da polovica putnika diljem svijeta 51% neće putovati tijekom vrhunca sezone. 53% putnika iz Hrvatske posjetit će alternativna odredišta kako bi se izbjeglo stvaranje prevelikih gužvi u odredištima.
Potrošnja u korist lokalnih zajednica
No putnici ne razmatraju pomno samo odabir odredišta, već razmišljaju i o tome kako njihova putovanja mogu ostaviti dugotrajniji regenerativni učinak te pomoći s obnovom lokalnih zajednica. Novo istraživanje Booking.com-a otkriva da 70% putnika iz Hrvatske žele da novac koji potroše na putovanju ide u korist lokalne zajednice. Također 41% njih planira podržati lokalne zajednice i lokalno gospodarstvo promišljenijim odlukama vezanima za putovanja, ovakvo razmišljanje dijeli i 43% putnika diljem svijeta.
Ekološki osviješten način razmišljanja oblikovat će ponašanje putnika čim stignu u neko odredište, što pokazuje činjenica da su putnici iz cijelog svijeta odlučni u naumu da se ponašaju održivo. Tako 81% putnika iz cijelog svijeta planira barem jednom boraviti u nekom ekološki osviještenom smještajnom objektu. Također, 84% svih putnika planira smanjiti otpad i reciklirati plastiku tijekom putovanja u neko odredište.
Održiva putovanja u budućnosti – na prvom mjestu
Iako se putnici sad napokon mogu veseliti mogućnosti ponovnog putovanja u ne tako dalekoj budućnosti, istraživanja pokazuju da je pauza u međunarodnim putovanjima nadahnula 84% putnika iz Hrvatske da održiva putovanja u budućnosti stave na prvo mjesto. To je optimističan pokazatelj da će putnici u budućnosti donositi promišljene odluke vezane za putovanja, imajući na umu da će svaki (održivi) korak koji poduzmu pomoći smanjiti njihov utjecaj na okoliš. Bez obzira na to koliko malen taj korak bio.