Petak, 17 siječnja, 2025

Recenzija dokumentarca: Diddy: Making of a Bad Boy: Površna retrospekcija karijere i pada moćnog i nebitnog lika

'Diddy: The Making of a Bad Boy' ambiciozno pokušava uhvatiti duh jedne ere, složenost kontroverzne osobe i neispričane priče iz svijeta hip-hopa, ali bez ikakve autorske žari i potencijala

Bitno je biti prvi. Uslovno prvi, jer mimo Peacock streaming platforme već je izbačeno nekoliko nisko produciranih dokumentaraca vezanih za slučaj medijskog pada i optužbi za seksualno zlostavljanje i trafficking protiv hip hop mogula i celeba Seana Combsa, ex short term repera Puff Daddyja i P. Diddyja.



Prostituiranje medijskog slučaja rap ‘producenta’, koji je glazbeno poznatiji po bogatstvu nego glazbi i najveći karijerni hit duguje Stingu i ritmu ‘Every Breath You Take’, a od lani bio strpan u buksu zbog nemogućnosti višegodišnjeg zataškavanja preraspodjela moći i ‘žrtvovanja’ i upravljanja karijerama, silovanja, pretvaranja mladih djevojaka i dječaka u seks ropstvo. Itd, itd, itd.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Mindset | Business | Motivation (@futuresfs)

U vrijeme devastacije Hollywooda požarima, Diddy slučaj je so last year roba, ali za medije uvijek otvorene za skidanje i razotkrivanje popularnih, bogatih i poznatih, dovoljno atraktivna ne bi li svjedočili nečijem padu. Jer i bogati plaču. U tom smjeru i ovo djelo istražuje život i karijeru Seana ‘Diddyja’ Combsa, poznatog i kao P. Diddy, od njegovih početaka u glazbenoj industriji do kontroverzi koje su mu obilježile karijeru. I čini to na način da ni u kojem segmentu ne potpisuje redateljicu ili redatelja, dovoljno govoreći o važnosti produkta i činjenici televizijskog sklepanja dokumenata na onaj najklasičniji HTV-ovski suhoparan i dosadan način.

Površni portret kralja kaosa

Red izjave ‘svjedoka’, red strašnih svjedočenja, red stručnjaka, red informiranih, red arhivskih snimaka, red fotki. Film je sastavljen retrospektivno koristeći izjave suradnika, prijatelja, arhivske snimke i intervjue s osobama iz Combsova života, metodama koje onemogućuju gledateljima uvid u njegov osobni i profesionalni razvoj kao i okolnostima koje su oblikovale njegovu karijeru na način koji bi intrigirao ikoga mimo soap publike. ‘Diddy: The Making of a Bad Boy’ ne predstavlja kompleksnu sliku života i karijere Seana Combsa, balansirajući između njegovih glazbenih uspjeha i ozbiljnih optužbi koje su ga pratile, već pruža uvid u njegov osobni i profesionalni svijet, ostavljajući zrakoprazan voluminozan prostor za daljnje istraživanje i razmatranje njegovih postupaka i površnog utjecaja na interesantnu glazbenu industriju.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by LOVE (@diddy)

Film se koncentrira na suočavanje s izazovima u balansiranju između slavljenja Combsovih glazbenih postignuća (ovdje slijedi širok osmijeh) i razmatranja ozbiljnih optužbi protiv njega, ne istražujući detaljno navode o njegovoj navodnoj umiješanosti u smrt konkurentskog repera Notorious B.I.G.-a, kao niti optužbe za seksualno nasilje i trgovinu ljudima. Bazira se na ‘rekla, kazala’ izjave suradnika, oponenata, novinara čime ne uspijeva u potpunosti razjasniti motivacije i okolnosti koje su dovele do Combsovih postupaka, ostavljajući gledatelje s osjećajem nedostatka razumijevanju idiotizma i raskalašenosti njegovog lika i nedjela. Također, ne pruža dovoljno prostora za analizu njegovih glazbenih doprinosa koji su, pošteno rečeno, bili minorni.

Više je PR-a, nego istraživačkog novinarstva 

Iako se dotiče optužbi za različit kriminal, izbjegava dublju istragu tih tema. Primjerice, slučaj smrti Kim Porter, majke troje Diddyjeve djece, spominje se kroz izjave svjedoka poput Al B. Surea, ali bez dodatnih dokaza ili uvida. Nedostatak istraživačkog novinarstva u ovom segmentu smanjuje kredibilitet filma. Unatoč njegovoj ulozi ‘sjene’ u oblikovanju modernog hip-hopa, fokus na kontroverzama i njegovom bogatstvu ostavlja dojam kako je Diddy poznatiji po društvenom statusu i skandalima, nego po glazbenom talentu uzimanja od drugih (još jedno štucanje Stinga koji će po vlastitom priznanju od tantijema dobiti oko 2 000 $ svaki dan na račun Diddyjeve eksploatacije beata i instrumentala ‘Every Breath You Take’ pretvorene u ‘I’ll Be Missing You’).

Iako se PR-ovski predstavlja kao neutralan prikaz, dokumentarac povremeno djeluje kao PR alat, posebno u dijelovima koji prikazuju Diddyjevu humanitarnu stranu ili obiteljske odnose povremeno gubeći se u nizanju događaja bez jasnog fokusa. Prikazi Diddyjevih skandala često dolaze nepovezano s narativom, što djeluje zbunjujuće i iscrpljujuće za gledatelja.

U konačnici ‘Diddy: The Making of a Bad Boy’ ambiciozno pokušava uhvatiti duh jedne ere, složenost kontroverzne osobe i neispričane priče iz svijeta hip-hopa, ali bez ikakve autorske žari i potencijala. ‘Snaga’ filma leži u arhivskom materijalu i otvaranju osjetljivih tema, ali ga slabosti poput površne analize i neravnomjernog fokusa sputavaju u ostvarenju pravog dokumentarnog potencijala.

Elem, suđenje počinje u svibnju. Gomila vremena za još nekoliko školski i televizijski odrađenih filmova o realno prilično blijedom i prokazivom liku.

Ocjena: 5/10 

Naslovna fotografija: Screenshot YouTube 

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime