Predzadnja epizoda hit TV serijala “The Last Of Us” kao i zadnja, redateljski su potpisi trenutno prilično vrućeg iranskog redatelja Alija Abassija (Holy Spider, Border) i funkcionira gotovo kao samostalni igrani film.
Prije kulminacije u zadnjoj epizodi nalazimo četrnaestogodišnju Ellie u brizi za vraćanje u život smrtno ozlijeđenog Joela te se okrenula uloga skrbi jedno za drugog. Uz naglašeno variranje dramskih i akcijskih trenutaka pred krajem puta nalazimo ih u sukobu s ljudožderskim plemenom i skupinom ljudi koja preživljava žrtvujući svoje članove ili slučajne prolaznike poput Ellie i Joela. Niti u ovoj epizodi ni traga zombie prijetnjama van pritajene jeze na koju računaju prilikom finalnog klimaksa.
Slijedi li twist?
Ono čega obiluje je taktički fino građenom napetošću i nastavkom tenzičnog odnosa i omjera snaga u odnosu dvoje glavnih karaktera. Pritom načelno slabija strana preuzima dinamiku odnosa uzimajući stvari u svoje ruke. Izazovi u obliku druge vrste prijetnje i lovaca dovest će ih oboje u novo zamalo pogibeljno iskušenje. Unatoč dramskim nelogičnostima i malo vjerojatnim realističnim momentima situacija koje računaju na realizam (injekcija penicilina, sva ubojstva i bjegovi malene srčane protagonistice) radnja se poslije prethodnog dropa epizode vraća u interesantniji narativni tok izgrađen u ranijem razvoju priče podižući dinamiku u smjerovima akcije s potpisom.
Mimo zadržavanja produkcijski postavljenih uzusa i karakterne linije glavnih rola, serijal se u predzadnjoj epizodi vraća u početni i dominantni položaj funkcioniranja priče na liniji postavljenoj u video igrici. Survival kontekst u postapokaliptičnom svijetu kojem je dodan dramski dio funkcionira ne više kao dio najbolje dramske serije svih vremena nego vrlo solidnog hita početka tekuće, filmski i serijalski vrlo plodne godine.
I nema sumnje da će isti gledateljski osjećaj zadržati u posljednjoj epizodi ma kakav twist najavljivali oni koji su je odgledali u press odjeljcima medija.
8/10