Subota, 23 rujna, 2023

Kritika serije: THE LAST OF US, IV epizoda: Ljudi protiv ljudi u svijetu bez ljudi

U centralnim epizodama serijala zadržana je produkcijska prepoznatljivost, nema pretjeranih odstupanja od zadanih smjernica portreta likova i njihovih avantura i gledano sa strukovne strane radi se o više nego korektnom TV serijalu

Četvrta epizoda TV serijal adaptacije hit igrice “The LastO f Us” naslovljena “Please Hold To My Hand”, nakon pauziranja glavnih likova u spolno korektnoj gay romansi postapokalipse, vraća fokus na bjegove glavnog dvojca, put Joela i Tess od točke A do točke B, poštujući sva pravila survival taktika predstavljenih kroz igricu a vjerno nastavljenih u dramskoj adaptaciji.



U tim se napeticama izbjegavanja novih zombie napada na putu od Wyominga preko Misourija do Kanzas Cityja ostavlja dovoljno prostora za razvoj dramskih trenutaka i očinsko- kćerskog odnosa između njih dvoje. I za fokusiranje na preživljavanje opasnosti i zasjede od strane ono malo nezaraženih ljudi, formiranih u odbjegle krimi skupine koje drže određena područja grada. Odatle gusarskim taktikama kao u Mad Max vizualizacijama apokalipse ne prežu pred likvidacijama pripadnika svoje vrste nezaraženih zombie gljivicama. Ljudi su ljudima veća opasnost nego zombie metamorfoze poručit će kreatori serije i u uvjetima borbe za život neće prezati napasti vlastiti čopor. Etika ne pita za moral.

Ne osjeti se promjena redatelja

Riječ je o prvoj od dvije centralne epizode serijala režirane od strane Jeremyja Weba, jedinog redatelja koji je uz Allija Abssija dobio prostor režirati dvije epizode od ukupnih devet. Promjene redatelja se ne osjete na pokretima kamere niti jasnim producentskim uputama fokusiranja na osobe i glavne karaktere kojima se u četvrtoj epizodi daje prostor za emotivno približavanje, osmijeh i etičko razglabanje momenta u kojem 14-godišnje dijete nastrijeli i posljedično ubije osobu.

Unatoč i dalje visokom statističkom prosjeku fan baze na IMDB-u među strukom pojavit će se nezadovoljnika, poput cijenjenog srpskog redatelja Srđana Dragojevića (Rane, Parada, Nebesa, Mi nismo anđeli, Montevideo Bog te video, Sveti Đorđ ubija aždaju, Lepa sela lepo gore) koji će na svom Facebook profilu komentirati: “The Last of Us karakteriše drljav dijalog, opšta mesta i neverovatno nevešta režija. Sve je smandrljano, kao da je prva ruka scenarija odobrena i – udri snimaj. Pedro Pascal ne moze da izvuče iz “p…. trnje” kako se nekad govorilo“ ističući drugi rakurs i pogled na realizaciju i opće unisono oduševljenje i recepciju TV serijala.

U centralnim epizodama serijala zadržana je produkcijska prepoznatljivost, nema pretjeranih odstupanja od zadanih smjernica portreta likova i njihovih avantura i gledano sa strukovne strane radi se o više nego korektnom TV serijalu koji uz dvostruki hype svijeta zaljubljenika u video igrice i ljubitelja mračnih i depresivnih futurističkih vizija svijeta – zasad opravdava sva očekivanja, a nakon gotovo polovice serijala ne nazire se mjesta po kojima bi to moglo bitno oscilirati u nastavku do kraja.

8/10

Pročitajte još...

Kritika serije: SINS OF OUR MOTHER (Sky Borgman): Što bizarnije, okrutnije, monstruoznije – to bolje

Tkogod kupi i pristane na vjerovanje kako će 2020. godine uslijediti drugi Kristov dolazak i potencijalni kraj svijeta, a vlastitu djecu zbog nove religije percipira kao zombije koje treba likvidirati sa zemlje, mentalna institucija je najmanje kamo se usmjerava. No, društvo fascinirano ubojstvima pokolonit će joj dodatne pažnje dokumentiranjem tog i sličnih slučajeva

Kritika serije: METROPOLITANCI (prve epizode): Stereotipi naši dramski, urbani i svagdašnji

U prime timeu HTV-a bi bilo zgodno za promjenu vidjeti nešto što neće 'iskusnom' trećem dobu izgledati kao fora, nego bar probati kopirati nešto modernije i tuđe kad je već problem skucati neku stvarnu autohtonu autentiku i identitet. Ili takvo što ne postoji i bude pogubljeno u 21. stoljeću?

Kritika serije: Harry & Meghan: Sapuničarska podvala kraljevskih odmetnika i Instagram celebova

Ispovjedni karakter njih kao para niti u jednom trenu ne daje dojam realnog, već ih umjesto ljudi od krvi i mesa doživljavate kao Kardashiane 2, željne druge vrste pažnje dok koriste moment površnosti gledatelja i potražnje za trivijom ovog tipa

Kritika serije: Copenhagen Cowboy: Sjećanja na najbolje dane jugoslavensko balkanske mafije i filmskog undergrounda

Svaka epizoda funkcionira kao solidan vodič kroz ljubitelje marginalaca i ljudi s društvenih rubova koji centralna mjesta mogu dobiti tek u krimi serijalima ovog tipa kada će vizualnom estetikom pokušati nadomjestiti njihovu životnu nefilmičnost i iskonsku neprivlačnost

Povezano

Kritika filma: Plaćenici 4: Vrijeme je za mirovinu, ‘Plaćenici’ su preplaćeni

U prva tri dijela su imali kakvo takvo šarmantno dramsko opravdanje za ukazanje Stallonea i Scharzeneggera i Brucea Willisa u kadru dočim ovaj posljednji se ponaša otprilike kao i posljednji Indijana Jones u kontekstu svih više ili manje šarmantnih prednika

Najbolji dokumentarni filmovi koje vrijedi pogledati

Prepustite se gledanju ovih inspirativnih priča na velikim ekranima i doživite svijet filma kao nikad prije

Ne Netflix je stigla četvrta sezona serije ‘Sex Education’: Znamo sve detalje!

'Sex Education' stiže sa svojom četvrtom sezonom, a mi otkrivamo što će se događati s našim najdražim likovima

Kritika filma: Ubojstvo u Veneciji: Agatha Christie i Hercule Poirot u novoj priči

Što nam donose Agatha Christie i Hercule Poirot u filmu 'Ubojstvo u Veneciji'? Ovaj put Poirot živi u samoodabranoj izolaciji i mirovini

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime