Kritika serije: THE LAST OF US, I epizoda: Post apokaliptična zombije ekranizacija hit video igre

Prerano je zaključivati dojmove na temelju samo devetine ponuđenog seciranja svijeta iz drugačije bladerunnerovske perspektive, no ono što je ponuđeno obećava više nego solidnu zabavu i jednu od najboljih ekranizacija video igrica koje smo dosad gledali

Padaju streaming platforme, u ovom slučaju HBO-ova, koliki je hit bila emitirana prva epizoda ekranizacija istoimene hit video igrice “The Last Of Us”, želeći nam putem PR timova poručiti kako gledamo nešto dosad neviđeno, fantastično, vruće, neizbježno, na koncu, uspješno. Nekadašnji milijuni gledatelja u kinima ili u TV slučajevima shareovi gledanosti ili prodaje DVD kolekcija kao rezultate uspješnosti prodaje zamijenit će sati provedeni gledajući ponuđene filmove ili hit TV serijale na vodećim TV platformama.

U eri post “Squid Gamea” dok se čeka sezona dva, oduševljenja četvrtom sezonom misterioznim tragovima osamdesetih putem “Stranger Thingsa” ili sequela avantura članova obitelji Adams kroz perspektivu “Wednesday”, očekujući također četvrtu sezonu “True Detectivea” s Jodie Foster, nastavljajući tamo gdje su “Breaking Bad”, “The Wire”, “Mad Men” ili “Sopranos” pionirski podizali crime standarde, mijenjaju se hit epiteti onoga što se gledateljima nudi kao serijalni must see, a apsolutni hype početka tekuće godine priča je adaptirane hit video igre o road tripu dvoje preživjelih, u eri post apokalipse izazvane outbreakom virusa koji ljude, putem gljivica, pretvara u zombieje.

O čemu se radi u seriji?

Unatoč gotovo unisonom oduševljenju TV kritike launchom prve epizode, ne zvuči kao nešto nikad viđeno dosad. Osobito obzirom da ste ključne elemente najezda i prijetnja zombieja, postarmagedon svijeta, usamljenih heroja s misijom spašavanja čovječanstva, njihova odnosa na relaciji otac – kći mogli bar djelomice prepoznati u filmovima poput “28 dana” ili njegov nastavak “28 tjedana poslije”, “Roadu” s Viggom Mortensenom, “Book Of Eli” s Denzelom Washingtonom ili pak “World War Z” s Bradom Pittom, pa sve do varijacija nastavaka “Terminatora”. Sve nimalo ključnim, ali poznatim elementima predstavljenim u kombiniranju Naugty Dogove ideje video igrice “The Last Of Us”.

U kojem centralne role igraju, tugom vođeni zbog ranije pogibije mu kćeri, deziluzionirani otac Joel, u tumačenju Pedra Pascala kao mlađe macho verzije Burta Reynoldsa i punkerski buntovna i antiprotivna teenagerica u nastajanju Ellie kao Bella Ramsey. Njih dvoje moraju preskočiti brojne prepreke na putu od mjesta A do mjesta B kako jer je djevojčica iz nekog razloga uspjela preživjeti napad virusa i kao takva nosi antitijela koja su ključem preživljavanja čovječanstva. Svako od njih sa svoje strane dešperacije, izjedan krivnjom i bijesom, ogorčenošću i beznađem valja od likova video igrice prodisati novim igranim životom.

Obzirom da u gotovo tri dekade kvalitetnih i uspješnih ekranizacija hit video igrica bar do nivoa gledljive TV serije ili filma, uz nekoliko iznimaka tipa “Resident Evil” (s puno popusta na Millu Yovovich), nije bilo, prva epizoda “The Last Of Us” naslovljena “When You`re Los tIn The Darkness” izgleda i djeluje vrlo korektno, ako uspijete prežvakati još jedan opisani plot koji će vam dramatično servirati zombie apokalipsu uslijed virusa kao nešto s čim se valja uživjeti. Makar u postkorona svijetu.

Jedna od najboljih ekranizacija videoigara

Znajući fanove igrice iz reda filmofila i filmskih kritičara u okruženju svakog gledatelja koji su oduševljeni TV serijom zbog više slojevitosti i subliminalnih, gotovo filozofskih poruka gledanje prve epizode dodatno vas motivira za pripremu svih čula. Od scenarija, dramaturgije, razrade likova, glume, režijskog postupka, dizajna scenografije i filmskih setova, uvjerljivosti kompjuterskih efekata svi elementi u 80 minuta dugoj pilot epizodi govore u korist velikog hita za specijaliziranu publiku.