Ovogodišnji izbor za pjesmu Eurosonga uslijed nemogućnosti održavanja u zemlji lanjskoj pobjednici Ukrajini iz sigurnosnih razloga, ove godine se kroz dvije polufinalne večeri i finale, održava u Liverpoolu, prijestolju pucanja The Beatlesa. Prva polufinalna večer 9. svibnja, druga 11. svibnja a finale 13. svibnja pokazat će kako ni ovogodišnji simpatični eksperiment nije urodio plodom i kako su svi antiestradisti zapravo pucali u prazno a svi estrada kužeri mogu natrag na svoje tridesetgodišnje mudrovanje o pjesmama “eurovizijskih” kapaciteta i standarda.
Voditelji ovogodišnjeg izbora za pjesmu Eurosonga su kombinacije ukrajinsko britanskih voditeljskih zvijezda Julia Sanina, Graham Norton, Hannah Waddingham i Alesha Dixon, a njihove će kombe ponuditi najbenigniju najavu Leta 3 i “Mame ŠČ” za BBC prilike.
Dotad, preslušali smo detaljno izbor svih polufinalista i izravno plasiranih kandidata te uz redne brojeve pobrojili prvenstveno kvalitetne pjesmice od gornjeg prema donjem domu.
Kriteriji ocjenjivanja vođeni su isključivo pazeći na eventualne momente originalnosti kompozicija, interesantnosti izvedbe, kvalitete klasičnih pop strukturalnih momenata, a ne nikakvih drugih kladioničarsko – diplomatskih i lobističkih strategija te uzusa koji bi predviđali ili kalkulirali kako bi koji mogli proći. Milan Tarot je jedan, mi ćemo pokušati redati kvalitetu.
Zadovoljeni svi elementi…
Prema ponuđenom ovogodišnji izbor obiluje daleko većim brojem zgodnih i raznolikih pop pjesmica koje bi i mimo estradnog stagea Eurosonga zadovoljavale sve elemente pop standarda za vrhove top lista. Unatoč nekoliko izrazitih skladateljskih i aranžerskih šablona u kojima je jako rado korišten model pjesme skladan po konceptu lagani baladni uvod koji se pretvara u dance pattern, kombiniranje autohtonih etno elementa, potreba prepjevavanja i dokazivanja silnih vokalnih mogućnosti su tradicionalna formula po kojom većina skladatelja gađa pobjedničku notu. Poneki optimisti se pokušavaju švercati na proguravanje “rock” trenutaka kao da će im talijanski manekenski fejk upaliti dvaput.
Rekapitulacija poznatog od direktno kvalificiranih u finale, predstavnika Ukrajine, UK-a, Italije, Njemačke, Španjolske, Francuske, od najboljih prema onima koje države nisu ni morale kandidirati. Pored svake od pjesama naznačena je i ocjena u kategorizaciji od 1 do 10.
15/ IRU – Echo (Gruzija)
Postoji očita tendencija predstavnika država proizašlih potopom CCCP-a da u izvrsno i slojevito produciranim instrumentalnim aranžmanima pretjeraju ubacujući što je moguće više break motiva ne bi li privukli pažnju. Oku ugodna i zanimljiva Ira u visokim registrima vokalno drži cijelu pjesmu na način da se osim straha od puknuća glasa i impresioniranja njenim vokalnim registrima shvatite kako je ovo sve bila pokazna vježba prenemaganja na foru vidite što sve možemo. Drago nam je. Bravo. Ajde sad sjednite. Pet za trud, četiri za izvedbu, tri za predvidljivost. (7/10)
14/ TVORCHI – Heart Of Steel (Ukrajina)
Moderni plesni mid tempo aranžman globalistički prilagođenog crno bijelog dvojca i prijatelja od vremena studija u Ukrajini, više su po instrumentalu nego po “buntovnom” vokalnom stereotipu u kojem su silno prkosni i dedicirani pokazati svijetu kako i što znači ustati za svoja prava kroz dosta “don`t care” trenutka, ali pritom jako paze da ispadne što više stylish. (7/10)
13/ LET 3 – Mama ŠČ (Hrvatska)
Pop rock dadaistička zajebancija na tragu Butthole Surfers verzije “Bohemian Rhapsody” sa ili bez subverzivnog značenja i kontraratnih agendi u Turbonegro outfit izdanjima i mogućnosti golotinje ekscesa, daje ne samo southparkovski prizvuk ponudi alter Riječana. (8/10)
12/ MARCO MENGONI – Due Vite (Italija)
Ljepuškasti muškarac u crnoj koži koji zvuči kao žena ima puno toga emotivnog za reći, ali kad krene s melodičnim dijelovima krasno aranžirane i razvijene pjesmice, spada u gornji dom ovogodišnje ponude, osobito zbog orkestralnog dodira. Ako ne vratite vremena Al Bana, kad se nije toliko trgalo zbog pjevača već više mislilo na pjesmu, moguće da posluži kao sasvim pristojna zamjena. (7/10)
11/ MONIKA LINKYTE – Stay (Litva)
Šarmantna i catchy varijacija onog tipa eurosong pjesama koja startaju suptilno i nježno od balade vožene klavirom, preko dijela kad pjevačica razvija glas dokazujući kuda njene vokalne mogućnosti sve dopiru da bi je konačno pridobili do refrenski “hvatljive” pop pjesmice koju ćete nakon prve zapamtiti i popjevati sa simpatičnom Monikom iako nemate pojma što joj “čutololo tuto” znači. (7/10)
10/ ALIKA – Bridges (Estonia)
Britanizirana estonska predstavnica izrazitih vokalnih mogućnosti vrlo suvereno ulazi u kalup energične balade s kojom sigurno kandidira za gornju polovicu ovogodišnjeg izbora ako se publika ne osjeti prezasićenom traganja Adele trenutkom i pokušaja oslanjanja na više nego očiti uzor. (7/10)
9/ ALESSANDRA – Queen Of The Kings (Norveška)
Ratnički nafurana pop opereta u izvedbi cure-djeteta koja izgledom podsjeća na bucmastiju verziju Selene Gomez u plesnijem se aranžmanu namjerila pokazati koliko vokalnih raspona i modova pjevanja može u tri i pol minute egzibicionizma podnijeti solidna “eurosongasta” stvar. (7/10)
8/ VESNA – My Sister`s Crown (Češka)
Beetlejuice je ovogodišnja pritajena fora što se vizualnog dijela tiče, pa se i Čehinja Vesna objesila na prugoastog zabavnog horor lika. Miješanje češkog i engleskog na girl power foru vuče kako bi danas zvučale Tatu revival s istaknutim zborovskim back vokalnim momentom, ali njene estradne bizarnosti još uvijek izgledaju i zvuče dovoljno catchy. (8/10)
7/ REILEY – Breaking My Heart (Danska)
Šarmantno, mlado dječarče vuče na poznate elemente stotina sličnih stvari s vokalnim dionicama izrazito nalik momentu čutom u “Everywhere” Fleetwood Maca, ali i dalje neopterećeno, izdvaja se u masi sličnih pokušaja skretanja pažnje na generičke eurosongovske produkcije i valjanja nimalo posebnih stvari u nešto što će se izdvojiti među skoro 40 pokušaja nagovaranja publike na glasanje. (7/10)
6/ BRUNETTE – Future Lover (Armenia)
Dua Lipa i SIA mogu strepiti s pravom ako ovu klinku otkriju pravi i kvalitetni manageri i glazbeni producenti koji će znati ovo baladično pretvaranje u zborovski bogato aranžirane orkestracije pretvarati u niz ovakvih pjesama sa smislom. Za start međunarodne karijere ovo je više nego pristojan launch trenutak. (8/10)
5/ MIMICAT – Ai Coracao (Portugal)
Ako francuskom šlagerskom uvodu u razvoju ritma pridodate španjolske kastanjete i karakteristične flamenco gitare, iznimno dopadljiva pjevačica će vrlo suvereno ovladati scenom nudeći jedan od pametnijih mash upova u potrazi za potencijalno uspješno zapaljivim Eurosong trenutkom. (8/10)
4/ LOREEN – Tattoo (Švedska)
Jedna od glavnih favoritkinja prema kladionicama već je bila Eurosong pobjednica 2012, što je po shvaćanjima “Eurosong znalaca” automatski kandidira u vrh pa se računa na Johnny Logan duplanje. Neće odmoći pritom ni vrlo bogata i plesno aranžirana pop stvar čiji je “juhuhuhu” refrenski dio trebao biti catch i hook na koji računaju kužeri. (8/10)
3/ LA ZARRA – Evidemment (Francuska)
Vrlo efektna i senzualna nacionalna šansonjerka ubačena u catchy pop dance obrazac koji će klasici dati moderno čitanje i razlog za kretanje bokovima. Uz iznimno suverenu i autentičnu vokalnu interpretaciju La Zarra biva jedna od ozbiljnih favoritkinja s razlogom, ako se traži pjesma. (8/10)
2/ TEYA & SALENA – Who The Hell Is Edgar (Austria)
Jedan od pritajenih favorita je konceptualno odlično zamišljena, lirski i dramski najzabavnija stvar dviju korpulentnih Austrijanki koje u visokom dance ritmu zvuče potpuno anglizirano dok otkrivaju tajnu tajanstvenog duha imenom Edgar koji im piše pjesme. I to ne bilo kakve nego iznimno zabavne i pogodne za dancefloor divljanje. (9/10)
1/ KAARIJA – Cha Cha Cha (Finska)
Jedan od apsolutnih favorita i upgrade onoga što će naši predstavnici ponuditi je pomirenje nordijskog metal žestakanja s “Gangham Sytle” momentom. Stvar u visokom pogo tempu funkcionira u svakom plesnom i vizualnom segmentu, čak i kad nepotrebno razblaže stvar refrenom u drugoj trećini ne bi li se svidjeli znalcima i ponudili kompliciraniju tj. melodičniju strukturu. Bombanje dio je ultimativni i dovoljni pečat. (9/10)