Subota, 23 ožujka, 2024

EUROSONG 2022.: Finale recap – Konstrakta dvostruko bolja i originalnija od svih ostalih

Glazbeni populizam nije ono čime se Ana Đurić potpisuje. Ona nije predstavnica većinskog dijela države nego sjajna alter pop individualka koja fura svoj film, ima dovoljno luckastosti imati prvu pjesmu u povijesti Eurosonga koja varira elemente latinskog, prati ruke na pozornicu u minimalističkoj, a efektno metaforički složenoj scenografiji i igri boja. I zapljeskati...

Nakon dvije završene polufinalne večeri ovogodišnjeg izbora za pjesmu Eurovizije poznata su imena 20 finalista iz dva polufinala i 5 izravno plasiranih ‘lovaša’ Velike Britanije, Njemačke, Italije, Francuske i Španjolske. Iako su, po konceptu po kojem pjesme iz konkurencije slušamo već danima, ponavljani polufinalni nastupi razbistrili malo situaciju oko “očekivanja”.



Potencijal globalnog hita

Obično kad ljude pitaju što očekivati od nastupa floskule govore kako će zastupati svoju zemlju najbolje što znaju. U prijevodu to znači da neće pogriješiti, biti izvan ritma i izvan tonaliteta, da će im dvorana pljeskati nešto više nego je pristojno. Ako oduševe i učine da se taj eurovizijski vox populi u dvorani digne na noge i natjeraju na pljeskanje bez podvriskivanja samo gestom ruku, onda vjerojatno govorite o potencijalnom fenomenu globalnog hita. Što je upravo ono kako su nakon polufinalne večeri ispratili nastup srpske predstavnice Ane Đurić – Konstrakte.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Konstrakta | FAN PAGE (@konstrakta.official)

Premda već tjednima i mjesecima sjajno medijski tempirana i pripremana, izvrsno vizualno komunicirana, forma oko sadržaja njezinog tima već je od pobjede na nacionalnom izboru postavljena po svim uzusima showbizza. Polariziranje oko njezine stvari i nastupa samo su pečati na činjenicu o kako je kvalitetnom proizvodu i projektu riječ. S napomenom da Konstrakta zapravo teško može proći kao predstavnica većinske Srbije. Većinska estradna Srbija su bile lanjske Hurricane.

Glazbeni populizam nije ono čime se Ana Đurić potpisuje. Ona nije predstavnica većinskog dijela države već kolateralna žrtva “hypea” unutar kojeg je pobijedila na efekt iznenađenja i kao takva tek sjajna alter pop individualka zahvaćena valom priznanja i oduševljenja. Koja fura svoj film, ima dovoljno luckastosti imati prvu pjesmu u povijesti Eurosonga koja varira elemente latinskog, prati ruke na pozornicu u minimalističkoj, a efektno metaforički složenoj scenografiji i igri boja. I zapljeskati.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Konstrakta | FAN PAGE (@konstrakta.official)

 

I što ćemo sad?

Uz nužni osvrt i komparaciju na njihove susjede, nas – pogledajte što se dogodilo s korektnim pokušajem kopije Mie Swift ili Taylor Dimšić kombinacije u rozno koreografiranom nesnalaženju? One down, 22 to go. Estradne komisije i tuzemni znalci povukli su opet sve, ali baš sve krivo. Za utjehu nam ostaju Konstraktine borosane.

Od ostalih kandidata u moru užasno nemaštovitih pokušaja kopiranja tuđih stilova među kojima se najviše htjelo biti hitoidnima poput Taylor Swift, Billie Eilish, Maneskin, a nastavno na raniji feljtonski prikaz i predviđanja uspjeha, u prvoj polufinalnoj večeri u finale su prošli Švicarska, Armenija, Island, Litvanija, Portugal, Norveška, Grčka, Ukrajina, Moldavija i Nizozemska, dok su u drugoj Belgija, Republika Češka, Azerbejdžan, Poljska, Finska, Estonija, Australija, Švedska, Rumunija i Srbija.

S terena bivše Juge i regije u finale se nije plasirala ni Hrvatska, Slovenija, Crna Gora, Bosna, Sjeverna Makedonija, ni Albanija. Kao niti izrazito iritantno nametljivi predstavnik Izraela, neinteligentni glazbeni projekt Rumunja ili Bugara koji je zvučao kao loša Opća Opasnost. Zato su čudom neukusa televotinga pušteni Finci s kabanicama, groteskni Australac i generička količina feminiziranih muškaraca kojima rodna različitost nije biološki u testosteronima, pardon estrogenima.z

Sve drugo je prodavačina magle kopiranata i instatni zaborav

Mimo dominantnog iskakanja Konstrakte po nekoliko segmenata od konkurencije, nekoliko minuta poslije nastupa u sjećanju vam mogu ostati još eventualno i švedska predstavnica Cornelia Jakobs koja ima više nego pristojnu pop baladu “Hold Me Closer”, sentimentalna litvanska predstavnica Monica Liu, harmonikaški Moldavci Zdob Si Zdub, minimalistička Portugalka Maro, te švicarski “soundalike” George Ezra i njegov “Boys Do Cry”, te koreografirane sestre Islanđanke. Sve drugo je zijevanje, dosada, prodavačina magle kopiranata i instatni zaborav.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Cornelia Jakobs (@corneliajakobsdotter)

Redoslijed nastupa predstavnica u finalu:

  1. Češka
  2. Rumunjska
  3. Portugal
  4. Finska
  5. Švicarska
  6. Francuska
  7. Norveška
  8. Armenija
  9. Italija
  10. Španjolska
  11. Nizozemska
  12. Ukrajina
  13. Njemačka
  14. Litva
  15. Azerbajdžan
  16. Belgija
  17. Grčka
  18. Island
  19. Moldova
  20. Švedska
  21. Australija
  22. Ujedinjeno Kraljevstvo
  23. Poljska
  24. Srbija
  25. Estonija

Sve što u finalu ne bude dominantna i nadpolovična pobjeda Konstrakte, bit će politizirani ustupak Ukrajini s nimalo posebnom pjesmom ili neka druga varijanta utapanja u estradnom kiču. Ana Đurić ni po kojem segmentu ne pripada ovoj paradi forme i kiča s pjesmom čija je poruka i atmosfera Eurovizija sama po sebi. I to kakva.

Naslovna fotografija @konstrakta.official

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime