Ovogodišnji Pula film festival startao je 15. i trajat će do 23. 07. pod vodstvom novog Umjetničkog ravnatelja Daniela Peka, izbornika svih programa filmskog kritičara Marija Kozine i direktorskim rukovođenjem Tanje Miličić. Prvi puta u povijesti žiriranja o pobjednicima će odlučivati kompletno inkluzivni ženski žiri: Snježana Tribuson, Tamara Cesarec, Nives Ivanković, Maja Popović Milojević i Tena Štivičić odlučivat će o dobitnicima 20 Zlatnih arena.
Kozina je kao izbornik svih programa izabrao 13 naslova u utrci za Zlatne Arene, a to su kombinacije premijera i već viđenih filmova: Cvrčak i mravica (r. Luka Rukavina), Dnevnik Pauline P. (r. Neven Hitrec), Escort (r. Lukas Nola), Garbura (r. Josip Žuvan), Hotel Pula (r. Andrej Korovljev), Pamtim samo sretne dane (r. Nevio Marasović), Pelikan (Filip Heraković), Samo kad se smijem (r. Vanja Juranić), Sedmo nebo (r. Jasna Nanut), Sigurno mjesto (r. Juraj Lerotić), Smrt djevojčice sa žigicama (r. Goran Kulenović), Tragovi (r. Dubravka Turić), Veće od traume (r. Vedrana Pribačić).
U konkurenciji hrvatskih manjinskih koprodukcija 7 je filmova, a dodjeljuju se četiri Zlatne arene: Bazen beskraja (r. Brandon Cronenberg), Čovjek bez krivnje (r. Ivan Gergolet), Dosje Labudović: Nesvrstani (r. Mila Turajlić), Da li ste vidjeli ovu ženu? (r. Dušan Zorić i Matija Gluščević), Majka (r. Zornitsa Sophia), Najsretniji čovjek na svijetu (r. Teona Strugar Mitevska), Morska iskra (r. Domien Huyghe).
Odnosni filmovi bore se za slijedeće nagrade prema dosadašnjim odlikama i taktikama žirija o nezamjeranju kolegama često se išlo po starim dobrim običajima svakom pomalo. Hoće li tome biti i ove godine tako saznajemo za vikend, a dotad smo bez insiderskih dostavljanja informacija prema nerazjašnjenim kriterijima nagađanja i pogađanja kako bi žiri mogao glasati pokušali prognozirati favorite.
Velika zlatna arena za najbolji film Festivala:
- Sigurno mjesto (Juraj Lerotić) ako će se birati realno najbolji film zbog dosadašnjeg feedbacka i pobjede na Sarajevo Film Festivalu te dosadašnjim reakcijama kritike i filmske struke
- Hotel Pula (Andrej Korovljev) ako će davati prednost premijernim naslovima i domaćinskom segmentu, premda bi to bilo također prilično predvidljivo
- Pamtim samo sretne dane (Nevio Marasović) – mogao bi iznenaditi zbog finog pedigrea redatelja s drugačijim hrvatskim filmovima i pristupom te niskom A listom glumaca regije
- Sedmo nebo (Jasna Nanut) – Ili bilo koji film potpisan od strane redateljice zbog fem jury trenutka
Zlatna arena za režiju:
- Juraj Lerotić – zbog istih razloga kao pod 1
- Jasna Nanut – zbog istih razloga kao pod 1
- Nevio Marasović – zbog istih razloga kao pod 1
Zlatna arena za scenarij:
- Juraj Lerotić – zbog istih razloga kao pod 1 i činjenice da tematizira dokumentarno realni događaj, smrt brata
- Bilo koji drugi napisan prema romanima Ferića (Smrt djevojčice sa žigicama) ili Polakove (Dnevnik Pauline P)
- Marasovićev inozemni scenarist, norveški pisac Gjermund Gisvold, zbog inozemnog segmenta
Zlatna arena za glavnu žensku ulogu:
- Marija Škaričić – gdje god se dosad pojavljivala razvalila bi
- Nika Grbelja – jer bi ženski žiri mogao preferirati vjetar u leđa novim imenma kao svojevrsnom “šok taktikom”
Zlatna arena za glavnu mušku ulogu:
- Radko Polić ili Zlatko Burić kod Marasovića – treba li objašnjavati zašto?
Zlatna arena za fotografiju:
- DOP Sigurnog mjesta
Zlatna arena za montažu:
- Dnevnik Pauline P
- Hotel Pula
Zlatna arena za glazbu:
- Pamtim samo sretne dane
Zlatna arena za sporednu žensku ulogu:
- Iva Mihalić – nedovoljno iskorištena bezvremenska ljepota i ledeni šarm zagrebačke glumice
Zlatna arena za sporednu mušku ulogu:
- Radko Polić ili Zlatko Burić – treba li objašnjavati zašto?
- Juraj Lerotić
Zlatna arena za scenografiju:
- Sigurno mjesto
- Pamtim samo sretne dane
- Smrt djevojčice sa žigicama
- Dnevnik Pauline P
Zlatna arena za kostimografiju:
- Dnevnik Pauline P
Zlatna arena za masku:
- Hotel Pula
Zlatna arena za oblikovanje zvuka:
- Hotel Pula
Zlatna arena za specijalne efekte u filmu:
- Cvrčak i mravica – jedini animirani film u konkurenciji
Zlatna arena za vizualne efekte u filmu:
- Cvrčak i mravica – jedini animirani film u konkurenciji
- Dnevnik Pauline P – preslaba ostala konkurencija i nedostatak
Zlatna arena za najbolju hrvatsku manjinsku koprodukciju:
1.Bazen beskraja (r. Brandon Cronenberg) – zbog uvlačenja i svjetskog momenta Davidovom sinu nevezano na kvalitet filma
Najbolji debitant:
- Jasna Nanut bez konkurencije. Zbog premijernog naslova i dugo spremanog filma.
Foto: PR