Utorak, 15 listopada, 2024

Koliko Hrvati troše na godišnjem odmoru? Novo istraživanje donosi zanimljive podatke!

Mastercardovo istraživanje MasterIndex pokazalo je da 92% ispitanika planira putovati ove godine

Rezultati istraživanja MasterIndex, koje je za Mastercard u Hrvatskoj provela agencija Improve, otkrivaju optimistične planove hrvatskih građana za putovanja. Naime, 92% ispitanika planira putovanje ove godine, pri čemu 77% namjerava putovati unutar Hrvatske. Više od polovice ispitanika planira putovati unutar Europe, dok se 6% odlučuje za putovanja na druge kontinente.



Navike stabilne s planiranim porastom potrošnje

Kad je riječ o ljetovanju, svoj odmor u Hrvatskoj planira provesti 70% ispitanika što je na
razini prošlogodišnjih rezultata (72%), dok ljetovanje izvan Hrvatske zbog povoljnijih cijena
preferira 7% onih koji neće ljetovati u Hrvatskoj. Najveća barijera ljetovanju su financije –
svaki četvrti ispitanik kao razlog navodi financijsku nemogućnost, a 15% financijsku
nesigurnost. Ipak, od onih koji ne planiraju odlazak na more, najviše (37%) je onih koji već
žive na moru.

Privatan smještaj je i dalje najpopularnija opcija (51%) što je na razini rezultata zadnjih
godina. U vlastitoj vikendici ili kod rodbine i prijatelja odsjesti planira 35% građana, za hotel se odlučuje 17%, a za kampove 4%.

Planirano prosječno trajanje ljetnog odmora u Hrvatskoj iznosi 9,9 dana. Kraća putovanja, do 7 dana, planira 57% ispitanika, češće mladi. Duži ljetni odmori planirani su ako se radi o
smještaju u vlastitoj vikendici ili kod prijatelja (14 dana u prosjeku). Ljetovanje duže od 31
dan planira 2% ispitanika. U hotelima u prosjeku ispitanici ostaju 9 dana, a u kampovima 10. Većina planira ljetni odmor s partnerom ili supružnikom (48%) ili s članovima obitelji (43%). Svaki deseti na ljetovanje putuje sam.

Viša kvaliteta smještaja i produljenje sezone preduvjeti za održiviji turizam

U prosjeku na ljetnom odmoru planira se potrošnja od 1.083 eura. Najveći (39%) je udio onih koji planiraju potrošiti između 501 i 1000 eura, dok manje od 500 eura troši 30 posto
građana. Najviše planiraju potrošiti oni u dobi 40-49 godina. Oni koji planiraju hotelski
smještaj, procjenjuju i znatno veće izdatke za ljetni odmor (u prosjeku 1.695 eura), naročito oni koji preferiraju smještaj više kategorije.

U prosjeku za ljetni odmor se planira potrošnja u visini 88 eura dnevno po osobi. Za
ispitanike koji odsjedaju u hotelima taj iznos raste na 142 eura, u privatnom smještaju 91
eura, dok građani koji odmor provode u kampu ili vlastitom smještaju troše 64, odnosno 54
eura. 29% procjenjuje potrošnju do 30 eura, a 27% više od 100 eura.

Veća potrošnja planira se ako se na odmor odlazi s partnerom ili prijateljima (115 eura
dnevno), a ako se ide na odmor s obitelji, planirana potrošnja se kreće oko 36 eura dnevno
po osobi i ona je manja što je veći broj članova s kojima se planira ljetovati.
‘Smještaj prosječnog standarda i cijene bira 71% ispitanika, uz prosječnu potrošnju od 1.039 eura ili 92 eura po danu, dok se za smještaj više kvalitete uz prosječnu potrošnju od 1.600 eura i 122 eura po danu odlučuje 29% njih. Ovo ukazuje na koristi za turizam, lokalnu zajednicu i cijelu ekonomiju od unaprjeđenja kvalitete smještaja – veća potrošnja i popunjeni kapaciteti, čak i izvan sezone, recept su za održiviji turizam’, izjavila je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj. ‘Upravo je održivi turizam ono za što se zalažemo kroz naš projekt Uplift, usmjeren na osnaživanje malih poduzetnika u turističkom sektoru. Pružamo im alate i znanja potrebna za jačanje otpornosti i konkurentnosti na tržištu, čime doprinosimo dugoročnom razvoju hrvatskog turizma.

Prema najnovijem godišnjem izvješću Mastercard Economics Instituta Travel Trends 2024:
Breaking Boundaries, turisti sve više preferiraju putovanja izvan ljetne turističke sezone
(svibanj-lipanj i rujan-listopad). Natalia Lechmanova, glavna ekonomistica za Europu,
Mastercard Economics Institute, istaknula je: ‘Ova promjena posebno je izražena u Hrvatskoj koja s povećanjem od 4,5 postotna boda u broju noćenja izvan ljetne sezone u posljednjem desetljeću drži prvo mjesto u ovom pozitivnom trendu među europskim zemljama’.

Za odabir destinacije najvažniji omjer cijene i kvalitete

Karticom smještaj plaća 53% ispitanika, čime se nastavlja trend pada plaćanja gotovinom
započet 2021. godine. Građanima su za odabir destinacije najvažniji omjer cijene i kvalitete smještaja (68%), a velik je udio onih koji traže odabir destinacije gdje nema gužvi (41%). Na popisu kriterija su, između ostalih, i dobra prometna povezanost, klimatski uvjeti, dobra gastronomska ponuda, raznolika kulturna ponuda i dobar noćni život.
Porast cijena općenito i dalje brine naše građane (46% ispitanika), ali znatno (10 postotnih
bodova) manje nego godinu dana ranije. Raste i udio onih koji nemaju briga vezanih uz
putovanja.

Fotografije: MasterIndex putovanja 

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime