“DIGITALNO DOBA Masovni mediji i digitalna kultura” – jedinstvena knjiga o razumijevanju digitalnog doba na tržištu

Medijska pismenost u digitalno doba uvjet je interaktivne javne komunikacije

Knjiga popunjava potrebu za jačanjem medijske pismenosti, sposobnosti razumijevanja novih komunikacijskih tehnologija, vještinama rukovanja i smislenim korištenjem informacije, što je presudno za održivi razvoj pojedinca i zajednice u vremenu digitalnih medija

Drugo prošireno i izmijenjeno izdanje izuzetno važne knjige „DIGITALNO DOBA Masovni mediji i digitalna kultura“ iz područja medijske pismenosti i razumijevanja novih komunikacijskih tehnologija, na oduševljenje mnogih stručnjaka i studenata, upravo je ugledalo svjetlo dana. Knjigu urednički potpisuje prof. dr. sc. Nada Zgrabljić Rotar. Izdavač je Naklada Jesenski i Turk, a suizdavači su Sveučilište u Zadru i Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu.

Prvo izdanje knjige objavljeno je u listopadu 2011. godine, no ovo novo dopunjeno i izmijenjeno, bogato ilustrirano izdanje na 440  stranica, sadrži 16 poglavlja, koje potpisuje čak 25 medijskih stručnjaka. Oni analiziraju na koji način je Internet promijenio tradicionalne medije, medijsku profesiju i medijsku publiku. Pišu o načelima digitalne komunikacije, digitalizaciji nacionalnih, lokalnih i regionalnih televizija, informativnim portalima, fotografiji u digitalnom dobu, digitalnoj animaciji, montaži i postprodukciji, digitalizaciji zvuka na filmu, kazalištu intermedijalnosti i interaktivnosti, kriptiranim kodovima i digitaliziranom medijskom tržištu.

Stil kojim su pisani tekstovi je dinamičan, odražava bogatstvo leksika i stručne terminologije koja se temeljito razjašnjava i definira u Pojmovniku. Knjiga je namijenjena studentima različitih društvenih i humanističkih usmjerenja, komunikolozima, sociolozima, odnosima s javnošću, profesorima i predavačima, analitičarima i kroničarima medijske discipline.

Ova vrijedna i u nas jedinstvena knjiga, zbornik radova vrhunskih stručnjaka, popunjava potrebu za jačanjem medijske pismenosti u digitalnoj kulturi. Nudi čitateljima obilje novih i vrijednih informacija o tome kako razvijati sposobnosti za razumijevanje novih komunikacijskih tehnologija i novih načina proizvodnje, rukovanja i korištenja medijskih poruka što je preduvjet uspjeha u digitalnoj zajednici.

„Za sve sudionike mrežne medijske komunikacije, i profesionalce i amatere, važno je pitanje medijske pismenosti. U digitalnom dobu je medijsko opismenjavanje građana jedan od ključnih koncepata obrazovanja, a nacionalne vlade pozvane su da se uključe uvođenjem medijske pismenosti na sve razine edukacije, od vrtića do cjeloživotnog obrazovanja, kako bi spriječile digitalni jaz i omogućile korisnicima da steknu nova znanja za život s medijima u digitalnom okružju. Medijska je pismenost put prema kulturi interaktivne javne komunikacije u svim dijelovima društvene prakse, u obrazovanju, kulturi, politici, javnoj upravi. Medijska pismenost će građanima omogućiti da postanu zahtjevniji i kreativniji sudionici javne komunikacije koji pridonose kvaliteti novih medijskih izričaja“ – ističe urednica knjige prof. dr. sc. Nada Zgrabljić Rotar koja i sama ima veliko dugogodišnje iskustvo kako u znanstveno istraživačkom radu, tako i u radu sa studentima, ali i u medijima.

Fotografije: Pixell