Petak, 24 rujna, 2021

‘DIGITALNO DOBA Masovni mediji i digitalna kultura’ – jedinstvena knjiga o razumijevanju digitalnog doba

Knjiga popunjava potrebu za jačanjem medijske pismenosti, sposobnosti razumijevanja novih komunikacijskih tehnologija, vještinama rukovanja i smislenim korištenjem informacije, što je presudno za održivi razvoj pojedinca i zajednice u vremenu digitalnih medija

Medijska pismenost u digitalno doba uvjet je interaktivne javne komunikacije

Drugo prošireno i izmijenjeno izdanje izuzetno važne knjige „DIGITALNO DOBA Masovni mediji i digitalna kultura“ iz područja medijske pismenosti i razumijevanja novih komunikacijskih tehnologija, na oduševljenje mnogih stručnjaka i studenata, upravo je ugledalo svjetlo dana. Knjigu urednički potpisuje prof. dr. sc. Nada Zgrabljić Rotar. Izdavač je Naklada Jesenski i Turk, a suizdavači su Sveučilište u Zadru i Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu.

Prvo izdanje knjige objavljeno je u listopadu 2011. godine, no ovo novo dopunjeno i izmijenjeno, bogato ilustrirano izdanje na 440 stranica, sadrži 16 poglavlja, koje potpisuje čak 25 medijskih stručnjaka. Oni analiziraju na koji način je Internet promijenio tradicionalne medije, medijsku profesiju i medijsku publiku. Pišu o načelima digitalne komunikacije, digitalizaciji nacionalnih, lokalnih i regionalnih televizija, informativnim portalima, fotografiji u digitalnom dobu, digitalnoj animaciji, montaži i postprodukciji, digitalizaciji zvuka na filmu, kazalištu intermedijalnosti i interaktivnosti, kriptiranim kodovima i digitaliziranom medijskom tržištu.

Stil kojim su pisani tekstovi je dinamičan, odražava bogatstvo leksika i stručne terminologije koja se temeljito razjašnjava i definira u Pojmovniku. Knjiga je namijenjena studentima različitih društvenih i humanističkih usmjerenja, komunikolozima, sociolozima, odnosima s javnošću, profesorima i predavačima, analitičarima i kroničarima medijske discipline.

Ova vrijedna i u nas jedinstvena knjiga, zbornik radova vrhunskih stručnjaka, popunjava potrebu za jačanjem medijske pismenosti u digitalnoj kulturi. Nudi čitateljima obilje novih i vrijednih informacija o tome kako razvijati sposobnosti za razumijevanje novih komunikacijskih tehnologija i novih načina proizvodnje, rukovanja i korištenja medijskih poruka što je preduvjet uspjeha u digitalnoj zajednici.

Za sve sudionike mrežne medijske komunikacije, i profesionalce i amatere, važno je pitanje medijske pismenosti. U digitalnom dobu je medijsko opismenjavanje građana jedan od ključnih koncepata obrazovanja, a nacionalne vlade pozvane su da se uključe uvođenjem medijske pismenosti na sve razine edukacije, od vrtića do cjeloživotnog obrazovanja, kako bi spriječile digitalni jaz i omogućile korisnicima da steknu nova znanja za život s medijima u digitalnom okružju. Medijska je pismenost put prema kulturi interaktivne javne komunikacije u svim dijelovima društvene prakse, u obrazovanju, kulturi, politici, javnoj upravi. Medijska pismenost će građanima omogućiti da postanu zahtjevniji i kreativniji sudionici javne komunikacije koji pridonose kvaliteti novih medijskih izričaja“ – ističe urednica knjige prof. dr. sc. Nada Zgrabljić Rotar koja i sama ima veliko dugogodišnje iskustvo kako u znanstveno istraživačkom radu, tako i u radu sa studentima, ali i u medijima.

Fotografije: Pixel

Pročitajte još...

Ana Petričić Gojanović: upoznajte ‘mama-matu’ u PR industriji

Simbolično, ove godine agencija PRiredba slavi 13 godina, a u nikad izazovnijoj godini za cijelu branšu, njezina vlasnica Ana Petričić Gojanović i njezin vrijedni tim objašnjavaju koje poslovne vizije i vrijednosti sada dolaze do izražaja - više nego ikad

10 gadgeta koji vam trebaju za rad – bilo gdje da poželite

Ulaskom korone u naše živote, mnoge su se stvari promijenile. Jedna od njih je i način na koji radimo, jer je većina kompanija organizirala rad od kuće. Točnije bi možda bilo reći – rad od bilo kuda ili popularni ‘telecommuting’, za što su vam potrebni samo gadgeti i dobar wifi signal

Apple ne dopušta da ‘zločesti dečki’ u filmovima koriste iPhone?

Sve su glasnija šuškanja kako poznata kompanija 'uvjetuje' filmašima korištenje svojih brandova samo u kontekstu koji se pozitivno odražava na njihove proizvode

Neka su dom duhovima, a u nekima ne smijete izuti cipele…

...ali ne možemo zamisliti svijet bez njih! Kazališne daske čule su brojne misteriozne priče, ali vidjela su i velike ljubavi kao i vrhunska ostvarenja ljudskog stvaralaštva. Udobno se smjestite i otkrijte neke totalno cool priče o njima...

Povezano

O knjizi Mate Škugora ‘Glazba za žedno uho’: Ministar kulture iz duboke sjene

Čitajući Matine zapise ne samo o koncertima koje je organizirao i bendovima s kojima se sprijateljio već i o albumima koji su formirali njegov (istančani) glazbeni ukus svaki se okorjeli diskofil mora sjetiti i vlastite emocionalne i diskofilske prtljage i trenutaka kad je otkrivao glazbu koja mu je promijenila život

Konačno je izašla prva cjelovita biografija Pearl Jama na hrvatskom jeziku

Pod naslovom 'Not for You' autora Ronena Givonyja prva je cjelovita biografija benda koja pokriva razdoblje od albuma 'Ten' sve do aktualnog albuma 'Gigaton'. Na više od 400 stranica, autor istražuje nastanak i evoluciju benda, te njihovu ulogu u oblikovanju popularne američke kulture

HNK Zagreb najavio ambiciozan jesenski program i brojne premijere

U HNK Zagreb ove nas jeseni očekuje vrlo bogata i amabiciozna kazališna sezona, a na redovitoj konferenciji za novinare najavljeni su i programi Festivala Ljetne večeri HNK u Zagreb i Festivala svjetskog kazališta

Knjiga koja je mnogima promijenila život od rujna u knjižarama!

Savjeti u knjizi "Kako steći prijatelje i naklonost ljudi" položili su test vremena. Saznajte kako brzo i lako steći prijatelje, pridobiti ljude da razmišljaju poput vas, unaprijediti razgovorne vještine, postati zabavniji, steći nove suradnike i klijente i još mnogo toga...

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime