Srijeda, 20 rujna, 2023

Dokazano je da nakon ovog rođendana prestajemo slušati novu glazbu!

Jeste li se ikad zapitali kako i zašto prestajemo slušati nove izvođače? Nedavno istraživanje pokazalo je da postoji ključna godina života u kojoj većina ljudi okrene leđa glazbi. Naravno, ne svi. 🙂

Tinejdžerski ukus uglavnom je definiran popularnom glazbom dok se istančani glazbeni ukusi profiliraju u ranim dvadesetima. Kad ja pak riječ o prestanaku konzumiranja nove glazbe, to se događa u ranim tridesetih. Tada mainstream i novi izvođači počinju imati sve manji utjecaj. Do 33. godine, glazbeni ukus već je sazrio i ljudi se puno radije vraćaju ‘starim’ pjesmama.



Tinejdžeri su oni čije su glazbene preferencije gotovo isključivo usmjerene na top listu hitova. No, njihov interes se počinje značajno širiti u trenutku kada uđu u dvadesete. Dvadeset-i-nešto-godišnjaci počinju istraživati Spotifyev glazbeni prostor i opcije koje ta platforma nudi.

Oni ne samo da otkrivaju glazbu radi vlastitog gušta nego im gotovo jednako zadovoljstvo pričinja i slaganje cool playlista koje dijele s prijateljima i drugim korisnicima Spotifya. U tom periodu otkriju izvođače i vrstu glazbe koja im odgovara. Tu glazbu najčešće nastave slušati kroz život. U srednjim tridesetima ukus počinje stagnirati. Većina je zadovoljna onim izvođačima koje su do tada otkrili i nemaju potrebe za otkrivanjem novih.

Istraživnje pokazuje da ljudi prestaju slušati novu glazbu kada navrše 33 godine

Ovakvi su rezultati istraživanja doveli do dva ključna zaključka. Prvo, za razliku od onoga što se puštalo na radiju kad su bili mlađi, slušateljima novi glazbeni izričaji i novi izvođači više nisu toliko bliski.

Drugo, slušatelji se vraćaju glazbi koja je bila popularna u doba kada su oni odrastali i izvođačima uz koje su ”otkrivali svijet”. Nova glazba postaje sve nepoznatija. Budući da već imaju razvijene glazbene preferencije, uvijek je lakše potražiti i opustiti se uz već poznate melodije nego se posvetiti upoznavanju novih glazbenih trendova.

Istraživanje je pokazalo i nešto drugačije navike žena i muškaraca. ”Čvršći”, čak nešto zatvoreniji, stav o glazbenom ukusu zauzet će muškarci i to već u ranim tridesetima. Žene su, s druge strane, otvorenije te će i kasnije rado poslušati nešto novo.

I kod muškaraca i kod žena, interes za novom glazbom značajno se smanjuje kad postanu roditelji. Je li to zbog sve više poslovnih i/ili obiteljskih obaveza, a manje vremena za pop kulturu ili su se uljuljkali u komfor već razvijenih stavova i ukusa, nije poznato. No, činjenica je da što su ljudi stariji manje slušaju glazbu. I novu, ali i onu koju su voljeli u mladosti.

Na kraju ostaje pitanje je li ovo istraživanje provedeno dovoljno detaljno obzirom da je provedeno na temelju uzorka stanovnika SAD-a i isključivo slušatelja Spotifya. Uzevši pak u obzir sve druge faktore (obaveze, karijera, obitelj, razvijeni osobni stavovi, nedostatak slobodnog vremena…), posve je moguće kako je prosječna dob od 33 godine vrijeme kada se ljudi više posvećuju drugim obavezama. Samim time imaju manje vremena i interesa za novu glazbu.

Pročitajte još...

EKSKLUZIVNO: Premijera making of videa najslušanijeg i najprodavanijeg debitantskog albuma

Na obljetnicu izlaska prvijenca "Sve o čemu sam šutjela" Lu Jakelić predstavlja "album making of" video u kojemu pratiteljima i fanovima omogućuje do kraja uđu u emotivan proces stvaranja - na drugačiji način, izvan studija

Glazbeni fenomen desetljeća: Billie Eilish u animiranom spotu proriče budućnost!

Nakon što se debitantskim albumom 'When We All Fall Asleep, Where Do We Go?' dokazala kao jedan od najvećih glazbenih fenomena desetljeća i osvojila pet...

HDS ZAMP: Korona autorima srušila prihode za 43 posto

Uz velik pad prouzročen gotovo potpunim nestankom koncerata i priredbi, posebno je ozbiljan pad u segmentu licenci prodanih poslovnim korisnicima glazbe.

Kako je južnoafrički hit ‘Jerusalema’ postao globalna himna korona-vremena

Već mjesecima traje na društvenim mrežama domino efekt plesa sa hashtagom #JerusalemaDanceChallenge. Iako ne znaju ni riječi Zulu jezika, mnogi pjevuše ovu pjesmu iza koje stoje južnoafrički producent i DJ Master KG i gospel pjevačica Nomcebo Zikode. Zanimljiva je cijela priča koja stoji iza tog megahita

Povezano

Pepsi je nakon 34 godine objavio zabranjenu reklamu s Madonnom

Danas, 34 godine nakon, Madonna je zahvalna na ovoj suradnji koja je pomakla granice u izražavanju umjetnosti, a u to se sada možete (bez zabrane) uvjeriti i sami

10 ultimativnih pjesama bez kojih ne možemo zamisliti ljeto!

Tražite 'soundtrack' koji ide uz vruće dane? Ili, ljetni mix za plažu, roštiljanje u dvorištu, vožnju autom ili pak jednostavno za osvježenje u vrućim danima? Ovo je 10 nezaobilaznih pjesama za ljetno raspoloženje

Un Verano Sin Ti: Novi album Bada Bunnyja ruši sve rekorde slušanosti

Možda je još impresivnija činjenica da je 'Un Verano Sin Ti' sada postao prvi album u šest godina koji je sakupio više od 100,000 ekvivalentnih albumskih jedinica u svakom od svojih prvih devet tjedana od objavljivanja

Twelve Carat Toothache: Post Malone je konačno objavio novi album

Malone je izjavio da pjesme na albumu prikazuju njegovo trenutno osjećanje, uspone i padove, nered i bipolarni aspekt te bivanje njega kao umjetnika u mainstream svijetu

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime