Utorak, 3 listopada, 2023

30 godina Porina: Od glazbene nagrade do TV emisije i natrag

Uz iznimno lijepu minimalističku scenografiju TV prijenos iste je dao razlog više za nadu da će slijedećih 30 godina biti daleko konstruktivnije, realnije i sadržajnije od nepotrebnih imitacija ekstravagancije i pompe

Još od ratnih vremena i realizacije ideje imanja hrvatskog Grammyja, Porin je državna diskografska institucionalna nagrada kojoj je za ciljem bilo zaključiti diskografsku godinu i pečatirati najbolje što hrvatska mainstream mašinerija daje. Sa svim svojim prednostima, nužnostima, dužnostima i manama reflektirala je ideju glamura i preslike vremena u kojem se dodjeljuje.



Od poratnog kiča preko “modernizacija” i tranzicije, kriznih i siromašnih izdanja, predvidljivosti i korona godina, sve do recentnog više nego primjerenog pokušaja povratka u udobne stolice. Jubilarka s brojem 30 održana je Zagrebu nakon godina ping ponganja s Opatijama, drugim primorskim varijantama, mahom pretjeranih pokušaja imitiranja i dokazivanja glamura tamo gdje ga po zakonu malih brojaka ne dostaje po samom habitusu stvari. Iseljavanje scene na tjedan dana bliže moru, bitno je podizalo organizacijske i produkcijske troškove za druženja, zamjerke, fige, opijanja ili tek bijeg od realnosti. Naime, mala scena s tek nekoliko regionalnih pop zvijezda većih od nagrade same (Gibonni, Severina) i mnoštvom pretendenata na titulu važnih i bitnih – jer forma će reći da dobivanje te nagrade znači uspjeh, činilo bi nagradu preslikom kompilacije medijske PR prisutnosti, kritičkih i strukovnih procjena; glasa publike i interesa za ponuđena djela.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Porin (@porinhr)

I nije tome baš tako u praksi. Porin prije uspjeha znači pohvalu. Plaketu. Staklenu. Konjoliku. E sad, malo kojem kojem egu te pohvale i tapšanja ne gode i ne trebaju, svakako dobro dođe stakla u vitrini dnevnog boravka, podruma ili stalaže u toaletu. U suprotnom, malen je broj onih kojima se priznanje konkretno reflektira na posao. Bar u financijskom i rotacijskom smislu povećanja powerplaya, streaminga, koncerata, medijske prisutnosti, ZAMP-ovih brojaka. Ili nastupa na svatovima.

Svega je bilo u 30 godina

Svaka godina bude refleksijom ponude, ništa sporno u tome. Ali kroz povijest se i 30 godina poriniranja TV emisije koju optimisti švercaju pod glazbenu nagradu, glasanja po inerciji prije nego kvalitetnog preslušavanja nominiranih djela, glasanja PR lobiranjima, glasanja po prijateljstvima iz glazbenih krugova i poznatosti, nepreslušanim nego medijski primijećenim djelima, događalo se mahom isforsiranih voditeljskih šala (kao ne možete samo najaviti nominirane i dobitnike nego je američki model preko milog bacat mahom neduhovite upadice), davalo se presjeka maksimalno 30% onog što se stvarno zbiva na glazbenoj sceni (i to onog s najboljim PR-om u mainstream medijima), nagrađivanja najpoznatijih, ne najboljih i inih poziranja bitnosti nagrade. I onda uslijedi mlak pljesak. I tako još 30 i još 33 godine. Jer estrada.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Porin (@porinhr)

S druge strane medalje, nemalo puta poklapali su se Porini sa zbilja vrijednim albumima glasovima i evergreenima ponude od klimanja na albume Hladnog Piva i Urbana, Gibonnija, Olivera i Massima. I nije uvijek bio automatizmom i nagradom koju ako objavi album dobije Oliver – kao što je duhovito znao Barba istaknuti.

Porin je daleko najznačajniji u kontekstu institucionaliziranja i primjećivanja nekih novih mladih imena i filtriranja mainstream scene. A to se nije događalo često. Ne dovoljno.

Ove godine nakon par ljeta brižnog menadžerskog njegovanja imena i rada došlo je vrijeme pečatiranja solidnog mladog pop autora Matije Cveka (kudikamo više instrumentalno nego lirski) kojem je ovo pozivnica u “visoko” estradno društvo tj točnije prvu estradnu mainstream ligu. Cvek je s pjevačicom Eni Jurišić osvojio Porina za pjesmu godine “Trebaš li me”. Školskom pop pjesmom koja nema evergreen moć, ali zadovoljava standarde hrvatske estradne radiofonije. Ista je stvar nagrađena najboljim duetom i najboljim video spotom.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Porin (@porinhr)

Potvrđene dominacije na sceni

Nagradu za najbolju vokalnu izvedbu i za album godine odredile su u mnogočemu i lanjske smrti Massima i Akija Rahimovskog te su njihove “Zamisli” i “Dovoljno je reći Aki” dobili nagradu za najbolju mušku izvedbu i album godine. Ivana Kindl je s pjesmom “Netko tko me čuva” još jednom pečatirala vrhunski vokal za žensku izvedbu godine. Daleka obala bez Bana je dobila (slijedi osmijeh) najbolji rock album godine, a Ban Marijan je nagrađen za životno djelo zajedno s Massimom posthumno i Dušanom Šarcem.

Edo Maajka je opet zasluženo pečatirao rap album godine, dok je novim izvođačem proglašen stanoviti Marko Bošnjak. Interesantan slijed glasovanja u toj jedna pjesma je dovoljna kategoriji. Tedi Spalato je nagrađen u kategoriji najboljeg pop albuma za djelo “Ime mi je nevažno”, Ivan Pešut je podcrttan producentom godine, najbolji alternativni album baštinio je JR August, dok su u instrumentalnim kategorijama Chui potvrdili dominaciju.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Porin (@porinhr)

Kompletni popis dobitnika pogledajte na službenim stranicama nagrada, a što se tiče TV emisije Porin, ona je u redateljskim rukama Marija Kovača stavljena je u kontekst neglumatanja i decentnog vođenja od strane glumice Zrinke Cvitešić i pjevača Marka Tolje. Uz iznimno lijepu minimalističku scenografiju TV prijenos iste je dao razlog više za nadu da će slijedećih 30 godina biti daleko konstruktivnije, realnije i sadržajnije od nepotrebnih imitacija ekstravagancije i pompe.

Viva le P.

Pročitajte još...

Čestitamo: Urban&4 su osvojili čak četiri Porina, a slavili su i Šimun Matišić Quintet, Matija Cvek i Gibonni!

Ove godine je bilo čak 260 prijavljenih albuma, 381 skladba za Pjesmu godine, a 93 prijave za kategoriju Novi izvođač. U svim navedenim kategorijama zabilježen je rast prijava!

Emotivnim izjavama glazbenici potvrdili Oliverov neizmjeran “trag u beskraju”

Posljednji dani mjeseca srpnja u Veloj Luci rezervirani su za spomen i sjećanje na Olivera Dragojevića pa je tako i ove godine posebna manifestacija...

Branimir Mihaljević: Svijet glazbe nakon korone više nikad neće biti isti!

Autor na stotine pjesama koje su otpjevali mnogi najpopularniji izvođači u regiji, ali i neki inozemni izvođači te producent pobjedničke pjesme na ovogodišnjoj Dori "Tick-Tock" Branimir Mihaljević otvoreno progovara o korona krizi glazbene industrije iz pozicije profesionalnca koji je uspijeva prebroditi

Duško Ćurlić: Volio bih s Barbarom Kolar voditi Eurosong u Zagrebu!

U opsežnom životnom intervjuu omiljeni TV i radijski voditelj Duško Ćurlić prisjeća se najboljih dijelova karijere te otkriva što mu je ostao neostvaren dječački san, u čemu je tajna uspjeha 'A strane' i nekadašnjeg Radija 101, ali i što misli o tome hoće li Albina i 'Tick-Tock' ući u finale Eurosonga

Povezano

Dogodilo se na današnji dan: Odlazak ikone jazza Milesa Davisa

U bogatoj diskografiji tijekom pedesetogodišnje karijere Davis je snimio niz krucijalnih albuma poput 'chamber jazz' albuma 'Birth of the Cool'

Dogodilo se na današnji dan: Orbisonova ‘Pretty Woman’ osvojila rang liste

'Oh Pretty Woman' Orbisonu je donijela posthumni Grammy u kategoriji najbolje muške izvedbe zahvaljujući koncertnoj snimci s 'A Black And White Night'

Dogodilo se na današnji dan: Objavljen drugi album The Banda

Novi projekt bio je u potpunom odmaku od dominantnih struja. Kritičari poput Roberta Christgaua koji nisu bili skloni prvijencu sada su bili oduševljeni albumom kojeg je otvorila Robertsonova 'Across The Great Divide'

Dogodilo se na današnji dan: Springsteen premijerno izveo ‘The River’

Snimka se desetljećima kasnije našla na albumu 'Legendary No Nukes Concert'. Donijela je snimke Bossa i E-Street Banda u najboljem izdanju

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime