Subota, 23 ožujka, 2024

Dogodilo se na današnji dan: Mega hit Temptationsa – Just My Imaginaton

Temptationse – najuspješniju crnačku vokalnu grupu u povijesti popularne glazbe - su i zbog pjevačkog stila, iznimnih harmonija, ali i zbog dotada neviđenih koreografija kojima su plijenili na koncertima, nazivali i ultimativnom vokalnom grupom šezdesetih

Temptations su 3. travnja 1971. zasjeli na prvo mjesto američke rang liste singlom “Just My Imagination (Running Away With Me)”. Bio je to i posljednji singl na kojem su nastupili utemeljitelji i ključni članovi grupe Eddie Kendricks i Paul Williams te pravi podsjetnik na njihov soul za zvjezdanih im šezdesetih. Jer Temptationse – najuspješniju crnačku vokalnu grupu u povijesti popularne glazbe – su i zbog pjevačkog stila, iznimnih harmonija, ali i zbog dotada neviđenih koreografija kojima su plijenili na koncertima, nazivali i ultimativnom vokalnom grupom šezdesetih.



Dugovječni Temptations su unatoč čestim izmjenama u grupi vješto hvatali duh vremena te se savršeno snalazili i u popu, soul psihodeliji i nabrijanom funku sedamdesetih a korijeni su im – kao i većini Gordyjevih izvođača u šezdesetima – bili u detroitskim vokalnim skupinama i gospelu. Potpisavši 1961. za Miracle, podetiketu Motowna, Otis Williams, Paul Williams, Eldbridge Bryant, Melvin Franklin i Eddie Kendricks (pjevač čiji je falsetto davao poseban začin) objavljuju nekoliko neuspjelih singlova. Dolaskom tenora Davida Ruffina, koji 1964. mijenja Bryanta, snimaju “The Way You Do The Things You Do”, koji postaje prvi veliki hit u impresivnom nizu od 37 Top 10 uspješnica. Skladbi Smokeya Robinsona Ruffin i Kendricks dali su prepoznatljiv touch Temptationsa u najboljem izdanju.

Album prvijenac prepun je hitova

Album prvijenac “Meet The Temptations” objavljen 20. ožujka 1964. bio je, kako je to već uobičajeno kod izvođača Motowna, kolekcija potvrđenih hitova odnosno – u konkretnom slučaju – brojeva s potencijalom hit na tragu prethodne uspješnice “The Way You Do The Things You Do”. Pridošlica Davifd Ruffin se na albumu našao samo u spomenutoj hit skladbi pa je album dragocjen kao bitna točka u evoluciji Temptationsa od ranih radova do zvjezdane etape. Tako su u “Oh, Mother Of Mine” zamjetni tragovi doo-wopa sa samih početaka djelovanja, “Romance Without Finance” je plesni broj s bendovski naglašenim aranžmanom (posebno gitarama), dok je “Check Yourself” prva snimljena autorska skladba Temptationsa.

Godinu kasnije objavljuju svoj veliki hit i jedan od najpoznatijih brojeva soula “My Girl” (s Ruffinom u prvom planu i čudesnim pozadinskim vokalima te zavodljivim aranžmanom i lucidnom bas figurom)kao prvi u nizu hitova iz iste godine: “It’s Growing”, “Since I Lost My Baby”, “Don’t Look Back” i “My Baby”. Album iz iste godine “Temptations Sing Smokey” donio je hitove s potpisom Smokeya Robinsona (najzaposlenijeg skladatelja ali i izvođača u tadašnjem Motownu)te nove klasike: “It’s Growing”, “You’ll Lose A Precious Love”, “The Way You Do”, “Baby, Baby I Need You” te covere “You Beat Me To The Punch”, “You Really Got A Hold On Me” i “Who’s Lovin’ You”. Sva tri covera bili su brojevi Motownovih izvođača – Mary Wells i Smokeyevih Miraclesa.

Istina o novim Temptationsima

Nakon Smokeyevog hita “Get Ready” Gordy Temptationse daje u ruke producenata Normana Whitfielda i Briana Hollanda želeći naglasiti komponentu soula. Uslijedili su novi hitovi poput “Ain’t Too Proud To Beg” te nekoliko uspjeha sa Ruffinom u glavnoj pjevačkoj roli (“Beauty’s Only Skin Deep” i “(I Know) I’m Losing You”). Tijekom 1967. Whitfield je uglavnom jedini producent Temptationsa što rezultira muskulativnim i mnogo čvršćim soulom. Problemi s Ruffinom koji je tražio poseban status unutar grupe dovode do sukoba, a na kraju i njegovog izbacivanja kad ga zamjenjuje Dennis Edwards. Njegov “grublji” vokal taman je bio po ukusu Whitfielda i Temptationsa koji se okreću psihodeličnom soulu. Album “Cloud Nine” koji im je donio i Grammyja, objavljuju u veljači 1969.

Bio je to album posve usklađen s duhom vremena i psihodelijom s brojevima Whitfielda i njegovog stalnog tekstopisca Barretta Stronga. Dvojac je umjesto do tada uobičajenih ljubavnih tema napisao skladbe koje govore o narkotičkoj ovisnosti, ratu, Crnim panterama, društvenim neuralgičnim temama… Prva strana albuma “vrištala” je istinu o novim Temptationsima s brojevima u kojima je – po uzoru na Sly And The Family Stone – bio učahuren funk kojim će band bljesnuti slijedećeg desetljeća. Singl “Cloud Nine” bio je zapravo simboličan oproštaj od dekade u kojoj su glavni pečat davale balade Kendricksa i Ruffina.

Veliki hit u naslijeđe

Osim naslovnog broja na A strani su se našle još “I Heard It Through The Grapevine” te devetominutna “Runaway Child, Running Wild” s čudesnim grooveom a odsvirane kao funk soul psihodelični jam. Na B strani albuma bile su pak konvencionalnije teme; čak sedam brojeva među kojima “Hey Girl” i sjajna “I Need Your Lovin'” s povratkom na onaj klasičan zvuk prethodnih albuma. Psihodelični soul (koji je inficirao u to vrijeme i druge izvođače Motowna poput Supremesa s “Love Child” i “Reflection” ili Marvina Gayea sa svojom verzijom “I Heard It Through The Grapevine”) nastavio se i sa singl izdanjima tijekom 1968. i 1969. poput “I Can’t Get Next To You” (koji je bio No 1 hit na pop ljestvicama), “Psychedelic Shack”, “Ball Of Confusion”…

Nakon još dva psihodeličnim soulom određena solidna albuma – “Puzzle People” iz 1969. i “Psychedelic Shack” iz 1970. – Temptations su se u novoj dekadi uspješno prestrojili na funk pod odličnim produkcijskim (i autorskim) vodstvom Normana Whitfielda. No bez Kendricksa i Williamsa koji su 1971. napustili grupu, ali joj u naslijeđe ostavili veliki hit “Just My Imagination”.

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime