Petak, 12 travnja, 2024

Dogodilo se na današnji dan: Smrt velikana amplificiranog bluesa- Muddy Waters

Muddy Waters nije došavši iz Mississipija 1943. prvi doveo blues u Chicago, no skovao je osobni stil koji je bio podjednako privlačan došljacima s Delte i publici već svikloj na 'urbani blues' tamošnje scene



Rock šezdesetih je i u Velikoj Britaniji – a preko britanskog “invazijskog vala” i u Americi – čvrsto povezan s rhythm and bluesom i bluesom prethodne dekade. Među utjecajnim bluzerima bili su i Little Walter, Lightning Hopkins, Howlin’ Wolf, Willie Dixon… no posebno mjesto ipak pripada velikoj trojci: Muddyju Watersu, Johnu Lee Hookeru te B.B. Kingu.

Muddy Waters nije došavši iz Mississipija 1943. prvi doveo blues u Chicago, no skovao je osobni stil koji je bio podjednako privlačan došljacima s Delte i publici već svikloj na “urbani blues” tamošnje scene. I jednima i drugima Muddy se obraćao jezikom koji mogu razumjeti pričajući nove (urbane) teme uvjerljivo kao i stare jadikovke s plantaža. Watters (ili pravim imenom McKinley Morganfield) je bio ključna kopča koja je spojila tradicionalni blues ruralne Delte Roberta Johnsona s rockom nadahnutim rhythm and bluesom kojeg su pak tako strastveno prigrlili novi britanski izvođači predvođeni Rolling Stonesima, Animalsima, Them, Yardbirdsima…

Album snimljen pod utjecajem psihodelije

Koncem pedesetih sluteći promjene ukusa Muddy se okrenuo novoj folk i jazz publici. Stoga 1960. objavljuje dva odlična albuma “Muddy Waters At Newport” te “Muddy Waters Sings Big Bill” (tribut album Big Billu Broonzyju), a 1964. sjajan “Folk Singer”. “Muddy Waters At Newport” je jedan od njegovih ključnih albuma iz šezdesetih. Donio je iznimne verzije ‘Hoochie Coochie Man”, Broonzyjevu “I Feel So Good”, tada aktualne singlove “I Got My Brand on You” i “Soon Forgotten” te nezaobilaznuGot My Mojo Working” u šestominutnoj verziji. “Folk Singer” (snimljen u rujnu 1963.) je pak bio ultimativan album folk bluesa s Muddyjem, Williem Dixonom na kontrabasu, Cliftonom Jamesom koji je svirao bubanj metlicama te Buddyjem Guyem kao drugim gitaristom. “Folk Singer” – kao prvi studijski “unplugged” album u Muddyjevoj karijeri – dobio je podijeljene kritike jer je (doduše mnogo manji) dio kritičara Muddyjev “električni blues” držao superiornijim akustičarskom izdanju. Oni su možda došli na svoje njegovim petim albumom “Electric Mud” iz 1968. snimljenim uz podršku članova Rotary Connection.

Bio je to album snimljen pod utjecajem psihodelije kao očita želja da se još više otvori prema rockerskoj publici. No, bio je to – većina se složila – ne baš uspjeli eksperiment kao i niz sličnih kasnijih albuma (poput “Brass And The Blues” kojim se pokušao približiti B.B.Kingu) i “Father & Sons”. Ipak, sva tri albuma današnjem uhu djeluju mnogo bolje nego li u vrijeme izvornog objavljivanja u drugoj polovini šezdesetih.

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime