Četvrtak, 28 ožujka, 2024

IN MEMORIAM: Vangelis – Pionir new age elektronike i filmskih scoreova koji je radio razliku

U svom je solo radu ostao zapamćen kao čovjek koji je rušio granice synth pop i elektro glazbe, zajedno s Yannijem predstavljajući grčki new age melos te utirući put Mikeu Oldfieldu za daljnju komercijalizaciju ambijentalne i atmosferske glazbe, a kraut rock legendama Kraftwerku za eksperimentalne forme u kontaktu pop glazbe

Agencijske vijesti prenose poruku grčkog premijera Kiriakosa Micotakisa: “Vangelis Papathanassiou nije više među nama. Glazbeni svijet je izgubio svjetskog umjetnika Vangelisa”. Kao žrtva koronavirusa u 79. godini života u Francuskoj je preminuo pionir new age elektronike i jedan od najglasovitijih skladatelja filmske glazbe, poznat po prekrasnim temama iz “Bladea Runnera”, “Chariots Of Fire” (za koju je dobio Oscara) ili, pak, monumentalnom “Conquest Of Paradise”.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Googoosh (@googoosh)



Iako nije radio puno, samo desetak igranih filmova za vrijeme plodne skladateljske karijere, ovog je samoukog skladatelja bio glas kako nerijetko glazbom pobjeđuje kvalitetu filmova. Iako se to ne može tvrditi za suradnju s Costom Gavrasom na filmu “Missing” ili s Romanom Polanskim na “Gorkom mjesecu” ili već spomenutim “Vatrenim kočijama” i SF klasiku “Bladeu Runneru”, za filmove Olivera Stonea “Alexander”, “Bounty” Rogera Donaldsona, “1492: Conquest Of Paradise” Ridleyja Scotta apsolutno stoji kako je Vangelisov glazbeni aranžman prekrio ono što ste vidjeli ili pamtili na platnu.

Vrlo često pogrešno protumačen

Njegov je privatni interes za futurizmom, svemirskim istraživanjima, prirodi, promišljanjima o religiji na drugačiji način od predstavljenog u Novom zavjetu, vrlo često bio pogrešno protumačen od strane publike i medija, osobito tijekom kraja šezdesetih godina te ga se etiketiralo psihodelično i potencijalno “opasnim” i luckastim glazbenikom.

No, adaptacijom na njegove muze i interesne sfere te nakon aklamacije u vidu brojnih nagrada rad mu je sve više postajao općim dobrom i često korištenom zvučnom kulisom ne samo famoznih filmova već i raznih sportskih, društvenih i TV evenata (suradnja s NASA-om, FIFA-om, Olimpijske igre…).

Čovjek koji je rušio granice synth pop i elektro glazbe

Rezultat te suradnje upravo su bili i projekti Mythodea, Rosetta i Juno to Jupiter, njegov posljednji studijski album. U svom je solo radu ostao zapamćen kao čovjek koji je rušio granice synth pop i elektro glazbe, zajedno s Yannijem predstavljajući grčki new age melos te utirući put Mikeu Oldfieldu za daljnju komercijalizaciju ambijentalne i atmosferske glazbe, a kraut rock legendama Kraftwerku za eksperimentalne forme u kontaktu pop glazbe. Njegova tema “Alpha” jedna je od najpoznatijih pulsirajućih instrumentalnih tema koje su definirale new age kao žanr bivajući enciklopedijskim primjerkom istog.

Smrt velikog i osebujnog skladatelja zabilježili su svi svjetski mediji, a mnogi se glazbenici i filmski radnici prisjećaju suradnje s njim.

Naslovna fotografija: @actionfm78

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime