Ponedjeljak, 28 listopada, 2024

Kritika pjesme by Anđelo Jurkas: Baby Lasagna: Biggie Boom Boom

Marko je pokazao umijeće slaganja zgođušnih refrenskih pripjeva i pomirenja generičke AI prompt glazbe s potrebom najpovršnije Instagram meets TikTok publike. Prema njihovim kriterijima - Bejbe Lazanja je super

Pop fenomen i estradno meteorski uspjeh Marka Purišića a ka Baby Lasagna, od zamjene za hrvatskog Dora predstavnika do momka s kojim se računa zasad kao mikro EU atrakcijom reda veličine Dubioza Kolektiva po medijskoj i tour prisutnosti mimo matične zemlje, svima je više nego dobro poznat. 

Instant hitovi od već poznatih melodija 

Novi lutak klincima za skakanja i klinkama za postere tj. mobitel screenshotove je nakon ‘rim tim tigi dam bim bam bus’ generičke pjesmice sklepane od Splice ponude gotovih rješenja i prilagodbe njegovih omiljenih bendova od kojih je posudio i prilagodio melodičke vokalne i akord fraze (Pain, Kaarija) ili video spot role modele (Rammstein). 
 
Upravo dovoljno za jump efekt svih onih koji su bili ponosni na njegov legendarni poraz u pripetavanju finala Eurosonga i na cijelu romantiku njegova uspjeha i priče. I doista, mimo tih vrlo nezaobilaznih karijernih detalja, a slijedom preostalih singlova ‘and I’, ‘IG Boy’, ‘Don’t Hate Yourself…’, Marko je pokazao umijeće slaganja zgođušnih refrenskih pripjeva i pomirenja generičke AI prompt glazbe s potrebom najpovršnije Instagram meets TikTok publike. Prema njihovim kriterijima – Bejbe Lazanja je super. 
 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Baby Lasagna (@the_baby_lasagna_)

To što se radi o principu spajanja lego kockicama vrtić melodija, PR strategija i tisuću puta čutim ritmičkim rješenjima kod nekog drugog, nije nikakav problem. Pa Dua Lipa je fini postotak ‘svojih’ hitova izgradila na ćopavanju tuđih vokalno melodijskih rješanja, a ni Markov desni boy pandan, uvijek aktualni Thompson ne preza pred bitnim naslanjanjem na tuđa rješenja ili motive. 



Hoće li glazba Baby Lasagne preživjeti kada splasne euforija? 

Na istu foru rekapituliranja ‘catchphrase’ pjesmice s ‘rim tim tagi dim bim bam busom’, pred trodnevnu rezidenciju na ‘koncertima karijere’ na zagrebačkoj Šalati, Markov novi singl će pomiriti modernu produkciju i nasloniti se na leđa najvećeg hita s novim ‘digidagi dim dam bam blam’ naslovom i hitom ‘Biggie Boom Boom’. Dakle, onomatopeja i aliteracija i riječi bez značenja, ako ih poredaš u nizu uz poznatu figuru, postaju fora. S navodnicima. 
 
A vezano za cijelu njegovu zasadašnju glazbenu karijeru, on će biti daleko zanimljiviji po potezima koji imaju najmanje veze s glazbom. I to je moment koji će ga kao dečka koji tvrdi da je tu zbog glazbe, najviše početi tlačiti onog trena kad splasne ovaj naduvani interes i ostane činjenica da se u samoj glazbi najviše oslanjao na tuđi kraft i kompiliranje.
Sociološki kontekst uspjeha, radna etika, video spotovi njegove djevojke i sama činjenica da predstavlja sjajan patent i uspješan role model mladima kako uspjeti na estradi putem Dore, Voiceova, ‘svoje’ glazbe i zaraditi para od poslovanja mimo ureda od 9 do 5. Sve to je razlog za palac gore njegovom svakom novom singlu. 
 
Pop industrija, nažalost, vrlo često gleda samo cijelo paketiranje u kojem je polazna osnova, glazba, najmanje važna. A Marko je najbolji primjer upravo za to.
 

Ocjena: 6/10

Naslovna fotografija: Screenshot YouTube 

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime