Petak, 22 ožujka, 2024

Zašto se još uvijek vodi sudski spor između Nirvane i Marca Jacobsa?

Popularni Nirvanin "smajlić" trenutačno je u trendu, a privukao je i neke od glavnih predstavnika visoke mode. Nešto izmijenjen, u sklopu modne kolekcije, logotip je tržište plasirao i Marc Jacobs - što nije oduševilo opunomoće nasljednike Cobainovog nasljeđa te su poznatog dizajnera odlučili tužiti za povredu prava

“Sporni” logotip vidjeli ste svi. Vjerojatnije u originalnoj verziji, prepoznatljivom simbolu grupe Nirvana, na majicama poznanika ili pak slučajnih prolaznika. U devedesetima se nije moglo proći ulicom, a da ne sretnete barem nekoliko osoba, ponajviše tinejdžera, koji su ponosno nosili majicu s obilježjima svog omiljenog grunge benda. Isti logotip iznimno je popularan i u novije vrijeme – kako kod brojnih novih generacija obožavatelja grupe Nirvana, ali i u širem krugu svih onih koji prati modne trendove.



Popularni Nirvanin “smajlić” naći ćete i u brojnim dućanima poznatih street-style modnih marki, vidjet ćete tako i na fotografijama brojnih influencerica, a privukao je i neke od glavnih predstavnika visoke mode. U sličnoj varijanti, na tržište ga je plasirao Marc Jacobs – što nije oduševilo opunomoće nasljednike Cobainovog nasljeđa te su poznatog dizajnera odlučili tužiti za povredu prava.

Slučaj vezan uz “krađu i oskvrnjivanje” logotipa grunge velikana aktivan je već nekoliko godina. Službeno je otvoren 2018. godine kada su nositelji prava grupe Nirvana tužili dizajnersku kuću Marca Jackobsa za povredu zaštićenog znaka odnosno neovlašteno mijenjanje istog za potrebe kolekcije “Bootleg Redux Grunge”.

MarcJacobs.com / Nirvana.com

Uz neosporivu sličnost logotipa, dodatni argument u korist Nirvane čini već i sama riječ “grunge” u imenu kolekcije, tvrde fanovi, ma koliko dizajnerska kuća tvrdila da ima poznati bend nije poslužio kao inspiracija. U verziji Marca Jacobsa, Nirvanin logotip zadržao je prilično sličan oblik – uz male izmjene kao što su inicijali dizajnera umjesto očiju u smajliću te riječ “Heaven” napisana istim fontom na mjestu na kojemu se u originalnom dizajnu nalazi ime benda tj. riječ “Nirvana”.

Kada je postupak pokrenut, strategija predstavnika Marca Jacobsa bila je tvrditi kako njihov dizajn i dizajn benda uopće nisu jako slični – što, čini se, nije polučilo željeni ishod te je najnovija vijest kako je dizajnerska kuća sada iznijela novu argumentaciju, a to je da poznati logo (koji je, kao i većina drugih logotipa, iznimno prepoznatljiv) nije kreirao frontman grupe Nirvana, Kurt Cobain već da je njegova bila samo ideja:

“Odgovorna osoba iza registriranog dizajna koji se koristi na majicama umjetnički je direktor Robert Fisher, koji nikada nije bio zaposlenik Nirvana Inc-a, što je navedeno u autorskim pravima prilikom registracije, te on tvrdi kako prava nikada nije prepisao nikome drugome”, stoji kao odvjetnikov navod u izvještaju koji prenosi Yahoo.

Biografski podaci i intervjui pak idu u korist Cobainu i dokumentiranim pričama u kojima se spominje logotip Nirvane, no odvjetnici Marca Jacobsa zaključuju: “Ironično je koliko nevolja može prouzročiti jedan osmjeh”.

Kontroverzi oko poznatog logotipa možda se bliži kraj, a kome će dokazi i sud biti naklonjeniji još će se vidjeti.

Naslovna fotografija: Pexels

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime