Nedjelja, 7 travnja, 2024

Pepsi je nakon 34 godine objavio zabranjenu reklamu s Madonnom

Danas, 34 godine nakon, Madonna je zahvalna na ovoj suradnji koja je pomakla granice u izražavanju umjetnosti, a u to se sada možete (bez zabrane) uvjeriti i sami

Nakon dugih 34 godine od povlačenja kontroverzne reklame, koja je izazvala burne reakcije diljem svijeta zbog Madonna-inog provokativnog spota za pjesmu ‘Like a Prayer’, Pepsi je konačno odlučio vratiti ovu legendarnu reklamu u javni prostor. Ovaj neočekivani povratak dogodio se tijekom dodjele MTV Video Music Awards 2023., a Madonna, koja je tada imala vidno zadovoljan izraz lica, podijelila je tu vijest na svojim društvenim mrežama.



U svom postu naglasila je kako je odbila mijenjati bilo koji dio svog kontroverznog glazbenog spota i time postala začetnica svojevrsnog umjetničkog otpora kompromisima. Madonna je zaključila riječima hvale prema Pepsiju na konačnom razumijevanju genijalnosti njihove suradnje, istaknuvši važnost umjetnika koji se ne boje izazivati i narušavati ustaljeni mir. Ovaj povratak reklame označava još jedno nevjerojatno poglavlje u karijeri ove ikone glazbene industrije.

Za bolje razumijevanje cijele situacije, valja se prisjetiti događaja iz daleke 1989. godine. 

Najhrabriji Madonnin umjetnički iskorak 

Video spot ‘Like a Prayer’, kojeg je režirala Mary Lambert, koja je već bila radila na nekim od Madonninih ranijih i kontroverznih MTV spotova poput ‘Borderline’, ‘Like a Virgin’ i ‘Material Girl’, smatra se najkontroverznijim spotom u karijeri pop ikone tog vremena. Treba napomenuti da je ovaj kontroverzni spot izišao godinu dana prije još šire cenzuriranog videa ‘Justify My Love’.

Radnja ovog mini-filma dotaknula se tema rasizma, korupcije u policiji te zabranjenih ljubavnih odnosa između pripadnika različitih rasa. Glavni lik u spotu, kojeg je utjelovio glumac Leon Robinson, prikazuje crnca koji je nepravedno optužen za seksualni napad. Njegova uloga bila je inspirirana likom Martina de Porresa, sveca koji je štitio i blagoslivljao mješane rase.

U nezaboravnom videu Madonne za pjesmu ‘Like a Prayer’, pjevačica je prikazana kako izvodi svoju glazbu u izazovnoj i nisko izrezanoj odjeći, koja je zanimljivo nekada pripadala Natalie Wood. Radnja videa odvija se na travnjaku prekrivenom gorućim križevima u stilu povezanim s KKK (Ku Klux Klan). Video također prikazuje Madonnu kako doživljava krvarenje koje podsjeća na stigme na njenim rukama. Tu je i emocionalna scena u kojoj se oslobađa uplakana statua Leona Robinsona iz kaveza kako bi njih dvoje mogli podijeliti poljubac, a to se događa tijekom psihodelične sekvence sna.

Vrhunac videa doseže tijekom Madonninog ekstatičnog plesa unutar katoličke crkve, okružena zborom u haljinama, dok Robinson biva oslobođen zahvaljujući njezinim svjedočenjima očevidaca koji potvrđuju njegovu nevinost. Ovaj kontroverzni video bio je bogat simbolikom i izazvao je brojne rasprave i kontroverze u to vrijeme.

Zbog čega je došlo do povlačenja reklame? 

Madonninu dvominutnu reklamu za Pepsi, naslovljenu ‘Make a Wish’, režirao je Joe Pytka. U reklami Madonna se prisjeća svog djetinjstva dok gleda stare domaće filmove. Ova reklama je premijerno prikazana tijekom televizijskog prijenosa Grammy dodjele 22. veljače 1989. godine i kasnije je emitirana tijekom popularnog sitcoma tog vremena, The Cosby Show.

Međutim, dan nakon što je ova reklama široko prikazana, glazbeni video za Madonninu pjesmu ‘Like a Prayer’ eksplodirao je u kontroverzi kada je premijerno prikazan na MTV-u. Video je izazvao kontroverze zbog svojih bogohulnih elemenata, što je dovelo do protesta od strane Vatikana i različitih kršćanskih skupina. Pozivi na svjetski bojkot Pepsija i njegovih podružnica, uključujući KFC, Taco Bell i Pizza Hut, bili su sveprisutni. Unatoč reputaciji Madonne kao provokatorice, rukovoditelji Pepsija su navodno bili iznenađeni reakcijom javnosti. Pepsi je na kraju povukao reklamu i otkazao revolucionarni ugovor o potpori od 5 milijuna dolara s Madonnom, koji je uključivao ne samo reklamu ‘Make a Wish’ već i sponzorstvo Madonnine nadolazeće svjetske turneje.

Danas, 34 godine nakon, Madonna je zahvalna na ovoj suradnji koja je pomakla granice u izražavanju umjetnosti, a u to se sada možete (bez zabrane) uvjeriti i sami. 

Naslovna foto: Youtube screenshot

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime