U ‘svići’ još ima ulja
Kings of Leon: When You See Yourself –
RCA – Menart
***
Da arena-rock iliti ‘klasični rock’ namijenjen stadionima i golemim arenama nije ni u doba pandemije ‘prdnuo u rosu’ kao žanr koji živi od koncertnih masovki, himničkih refrena i odvrnutih pojačala, baš lijepo pokazuje novi album Kings Of Leona.
‘When You See Yourself’ – naslovni broj koji otvara album – doduše kreće kao atmosferska laganica (možda i s primislima na Coldplay što i ne čudi zna li se da se produkcije uhvatio Markus Dravs koji stoji iza albuma Coldplaya, Arcade Fire i Mumford & Sons) no postupnim ubrzanjima i smirenjima tipična je stadionska melodrama. Skockana – s pitkom melodijom i po svim uzancama rocka a la Kings Of Leon cementiranim na prethodnom ‘Walls’ albumu. Ili, preciznije rečeno, ravnovjesju arena-rock grandece i atmosferskih intimističkih dionica.
Djeluje kao čvrsti zagrljaj Coldplaya i Southern-rock stilistike
Zbog čega i laganica ‘100.000 People’ djeluje kao čvrsti zagrljaj Coldplaya i Southern-rock stilistike. ‘Stormy Morning’ je na sličnom tragu no uz zgodne ‘južnjačke’ gitarske akcente, tople klavijature i razigrani bas na tragu soula iz studija u Memphisu.
Slično zamišljen bas je odredio i glavni ton melankoličnog i rasplinutog ‘Supermarketa’. ‘A Wave’ je nova balada razvučena u zvučnom cinemascopeu uz znana dramaturška rješenja poput iznenadnog ubrzanje i smirenja na pola puta skladbe te stadionske eksplozije na kraju broja.
‘The Bandit’ koji je s albuma iscurio kao najavni singl je pak dobro znani složenac gitarskog rocka s kraja devedesetih i početka dvijetisućitih s primislima na bandove poput Strokesa s naglašenim riffovima, zaraznom melodijom i finom potkom klavijatura u podlozi.
Album nije slučajno snimljen u Nashvilleu
Tema u svakom slučaju po guštu i za uho publike koja i danas slini na megahit ‘Sex On Fire’. ‘Golden Restless Age’ je također užurbani stadionski broj (s onom progresijom koju su odavno patentirali U2) obdaren himničkim refrenom kao i ‘Time In Disguise’ – dijelom tipičan hibrid ambijentalnog i južnjačkog rockerskog, kao novi adut koncertnih set lista.
Uz odlične gitarske naglaske iznad slapova sintova i klavirski staccato te muskulativnu ritam sekciju. ‘Echoing’ spada u istu skupinu kao gotovo springsteenovski rocker no jedan od ključnih brojeva i zgoditaka albuma su zaključna nježna ‘Echoiung’ (koja ‘baca’ i na Mercury Rev) te, još više, odlična country-rock laganica ‘Claire & Eddie’. Pokazujući da nije baš slučajno album snimljen u Nashvilleu.
Kings Of Leon nisu novim albumom otvorili neka nova vrata no posezanjem za onim što vraški dobro znaju pokazali su da u staroj ‘svići’ još ima ulja.