Petak, 24 rujna, 2021

Parangall: Sara Renar, Šuti i pjevaj – Sjajan transžanrovski zagrljaj

Ovo svakako nije album koji se želi pod svaku cijenu svidjeti, često progovara vrlo eksplicitno i ne podilazi slušatelju. Međutim, ovo je ujedno album gdje se, priznaje i sama Sara, najviše i najranjivije otvara do sada

SARA RENAR

Šuti i pjevaj

Croatia records

**** 

Sara Renar je prošla put prilično sličan genezi Tracey Thorn od dana Marine Girls, Everything But The Girl pa do samostalne karijere koja se rasplamasala nakon ‘Out In The Woods’ iz već davne 2007. godine.
Baš kao i Tracey i Sara se postupno sve više okretala slojevitijoj produkciji (čitaj: elektronici) i eksperimentalnoj zvukovnici sljubljenoj uz njen prepoznatljiv autorski (kantautorski) iskaz ne prežući od smionih kombinacija pomno odabranih žanrovskih krhotina.

Raskoš aranžersko-producentske dogradnje Sarinom vokalu i tekstu

Poput jazzy umetaka (s trubom Igora Pavlice) u uvodnoj ‘Hana je već dugo budna’; skladbi u kojoj su u harmoničnom suživotu višeznačni tekst (kojeg nije teško pročitati kao referencu na ‘novo nenormalno’), razigrani beatovi i sintovi, dramatični kreni-stani dijelovi, iznimne dionice trube te mantričko ponavljanje teksta-naslova skladbe. ‘Marija budi oprezna’ maestralno posvaja liturgijski napjev uz ‘sudbinski’ programirani mukli bas, sugestivni narativ te opet razigranu potku beatova koji bi broj mogli lako odvući i na plesni podij dok je naslovna ‘Šuti i pjevaj’ – ključni broj albuma – obdarena razigranim ritmom uz dramatične brejkove i znakovitu poruku (uz zgodne umetke sintova naslonjene i na poetiku electro-popa osamdesetih). 
Albumska verzija singla ‘Držali smo se za ruke’ u uvodu priziva poduke gospela (s ‘pripovjedačem’ i gospel pozadinskim vokalom u ulozi kora koji čak vuče na ambijentalne slojeve jedne Enye) zamišljena je i odrađena kao prava glazbena drama, ‘Kapital’ – s  rap dvojcem Playground Hustle – također ima strukturu sakralnog napjeva te nudi jasnu  ironičnu molitvu-poruku svemoćnom kapitalu dok fascinantna ‘Medeja’ – s lucidnim uvodnim sparivanjem klavira i elektronike iznad lijeno kotrljajućeg ritma otkriva svu raskoš aranžersko-producentske formule glazbene transžanrovske dogradnje Sarinom vokalu i tekstu.

Album koji i zvučno i lirički obuhvaća ludilo, strah i nadu koju svi proživljavamo

I ‘U što ti vjeruješ’ vješto zbraja lirski klavir, pseudo sakralnu maniru te elektroničku potku prije nego li se tema razigra u eksperimentalni kolaž sa ‘zbornim’ vokalima, moćnim basom i efektno ubačenim narativom na francuskom… ‘Mlad kao mi’ je slično postavljena no s istim učinkom te gotovo raspojasanim srednjim dijelom teme  ponovo s odličnim instrumentalnim jazzy umetcima dokazujući da formula mantričkog ponavljanja dijela teksta (najčešće naslova) koja se provlači kroz cijeli album stvara gotovo hipnotički učinak. Zaključna ‘Epilog’ ima elektronični ambijentalno rasplinut uvod kojeg na zemlju sidre bas i naglašeni klavir dajući mu dojam nove ‘nabožne’ teme u koju je pak učahurena melodija koja bi u drugom obličju mogla biti i pop broj ili čak štogod od Laurie Anderson. 

“Ovo svakako nije album koji se želi pod svaku cijenu svidjeti, često progovara vrlo eksplicitno i ne podilazi slušatelju. Međutim, ovo je ujedno album gdje se možda najviše i najranjivije otvaram do sada. Od prvog singla do danas naši su životi doživjeli tektonske pomake i htjela sam napraviti album koji i zvučno i lirički obuhvaća to ludilo, strah i nadu”, rekla je Sara Renar u promotivno izjavi koja je pratila najavu albuma.

I sama tako dala najbolju uputnicu i dijagnozu njenog – možda i najupečatljivijeg albuma u ionako zavidnoj diskografiji. 

Pročitajte još...

Parangall / Brain Holidays: Reggae im je mila majka – Jamaican Connection

Najbolji i najzreliji projekt Brain Holidaysa (koji ujedno pokazuje da je izvorna vizija lidera benda Marka Gaćine bila vraški točna) mirne duše može pod ruku s bilo kojim aktualnim albumom globalne reggaeom nadahnute produkcije

PARANGALL / Kings of Leon, When You See Yourself – U ‘svići’ još ima ulja

Kings Of Leon nisu novim albumom otvorili neka nova vrata no posezanjem za onim što vraški dobro znaju pokazali su da u staroj 'svići' još ima ulja

PARANGALL | Gabi Novak – film, jazz i festivali: Diskobiografija najveće domaće dive

Ako za ijednu hrvatsku pjevačicu – za mene uvijek "prvu damu hrvatske glazbe" ili pak autentičnu divu – vrijedi fraza da joj je život obilježen nosačima zvuka (pločama svih formata, kazetama te CD i glazbenim DVD izdanjima) tada je to Gabi Novak

PARANGALL / ALEJUANDRO BUENDIJA, Škrinja – Najbolji domaći album u korona sezoni

Da nije bilo lockdowna i zamiranja koncertne djelatnosti te da je ovoga ljeta i rane jeseni TBF radio ustaljenim ritmom, sigurno je da svjetlo dana ne bi (još) ugledao album Saše Antića iliti Alejandra Buendije. ... za okorjele fanove benda koji žele korak naprijed no bez paljenja mostova za sobom te za fanove (sjajnih) Sašinih rima album stiže kao blagovijest

Povezano

Pop gallaksija / Najbolji albumi 70-ih: Joni Mitchell (1.) – Prva petoljetka

Ako je odličan 'Ladies From A Canyon' koji se uspeo na vrhove rang lista te dao hit singlove 'Woodstock' i 'Big Yellow Taxi' bio uspjeli projekt tranzicije, slijedeći 'Blue' bio je pravo remek djelo. Objavljen 30. lipnja 1971. do danas stoji kao zacijelo najbolji album u njenom diskografskom opusu

Pop Gallaksija/Najbolji albumi 70-ih: David Bowie (6.) Heroes i Lodger

Mada se na 'Heroes' susreću tipičan bowievski art-rock te eksperimentalni 'ambijentalni' brojevi, album je nakon prvotnih mlakih kritika prigrljen kao jedan od ključnih i iznimno utjecajnih Bowievih albuma. No, slijedio je 'Lodger' - ništa slabiji projekt i zaključni dio 'berlinske trilogije'

Parangall: Elvis Castello & Attractions, Spanish model – Costellova uspješna ‘latinica’

Ako je želio pokazati da skladbe s njegovog sjajnog albuma iz 1978. i danas imaju snagu i uvjerljivost kao nekad te da s novim vokalima i novim miksom mogu proći kao komadi aktualne – i to vraški dobre – glazbe, Costello je u cijelosti uspio

Parangall: Šimun Matišić Quintet, Tribute to B.P.

'Tribut To B.P.' je album u kojem se ponizno klanja ostavštini izvornika svjestan njene vrijednosti i izvanvremenosti, no ne libeći se dati svoje viđenje. Formula je to koja bezgrješno prolazi kad god se originalima pristupa otvorena srca ali i otvorenih čakri kao kreativnih vrtloga vlastitih glazbenih nadahnuća

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime