Utorak, 19 listopada, 2021

Parangall: Šimun Matišić Quintet, Tribute to B.P.

'Tribut To B.P.' je album u kojem se ponizno klanja ostavštini izvornika svjestan njene vrijednosti i izvanvremenosti, no ne libeći se dati svoje viđenje. Formula je to koja bezgrješno prolazi kad god se originalima pristupa otvorena srca ali i otvorenih čakri kao kreativnih vrtloga vlastitih glazbenih nadahnuća

Šimun Matišić Quintet

Tribute to B. P.

Croatia records

*****

To nije ni rutinirani hommage od (nažalost najčešće) udvorničke vrste faksimilnih grebanja po ostavštini majstora a bogme ni puko šetanje nekima od općih mjesta diskografije već prava topla – pače i emocionalna – posveta Bošku Petroviću.

Šimun više nije genijalni tinejdžer koji je već prvim albumom fascinirao zrelošću glazbenih promišljanja i virtuoznom tehnikom sviranja već (i dalje ‘drsko mlad’) glazbenik koji nema nikakve potrebe za sviračkim egzhibicionizmom. Pače, spreman podijeliti i pažnju i minutažu sa sjajnim glazbenicima svog Quinteta. 

Jednostavnije suvremeno i naglašenije ‘bluzersko’ ruho

Šimun dobro zna da su mjera pa i pridržavanje maksime ‘manje je više’ daleko važniji od ‘viška nota’ i brzine sola a ‘poniznost’ pred ostavštinom velikih autora/instrumentalista – pa ma kako da se to činilo kontroverznim – jedini pravi putokaz do vlastitih interpretacija tuđeg izvornika. Jer ‘Tribut To B.P.’ je baš takav projekt; album u kojem se ponizno klanja ostavštini izvornika svjestan njene vrijednosti i izvanvremenosti, no ne libeći se dati svoje viđenje. Formula je to koja bezgrješno prolazi kad god se originalima pristupa otvorena srca ali i otvorenih čakri kao kreativnih vrtloga vlastitih glazbenih nadahnuća.   

Kao, primjerice, u ‘Blue Sunsetu’ (itekako dobro znanom Boškovom standardu bluesa ‘za iza ponoći’ s trubom ‘podebljano’“ puhačima BP Convention Big banda) koji je izvedbom sjajnog Šimunovog Quinteta – mada naizgled na istom tragu izvornika – dobio jednostavnije suvremeno i, rekao bih, naglašenije ‘bluzersko’ ruho. Dakako i ono s izvrsnim ‘leadom’ trube Davora Križića no ništa manje upečatljivim klavirom Matije Dedića te izvrsnim učinkom bubnjeva Krune Levačića i basa Zvonimira Šestaka. Novo čitanje je možda – namjerno ili ne, nije baš važno – možda više nego li kod originala istaklo i srodnost Boškove teme s melodijskom frazom blues standarda Billie Holiday ‘God Bless The Child’. Šimun je, naravno, dao svoj obol no nesebično prepuštajući glavnu ulogu Križiću i Matiji. 

Sjajna završnica sjajnog albuma

Novo čitanje je još izraženije u još jednom općem mjestu B.P.-jeve diskografije – temi ‘With Pain I Was Born’. Naime, u novom ruhu, umjesto gitarskog sitnoveza koji je dao začin poznatoj izvedbi BP Conventiona s boxa ‘B.P. Collection’ u jazz-rock ruhu, kreće sa žustrim Šestakovim basom i Levačićevim brzacem gotovo tribalnih tomova osiguravajući na samom početku pravu dramu a tijekom cijelog broja hipnotičku ritmičku potku. Dakako uz čudesne preplete vibrafona i klavira.
Ulaskom Križićeve trube a potom Matije i Šimuna kao da se cijela tema seli i prema Milesu Davisu s ‘Bitches Brew’ ili ‘On The Corner’ albuma. Levačićev bubanj temu vodi ka orgazmičkom finalu prije fantastične gotovo lirske Šimunove završnice. Ona je pak došla neposredno prije sfumatozne Matišićeve emocijama natopljene autorske posvete Bošku i ‘njegovom’ Grožnjanu u temi ‘In Grožnjan, After All This Years’. Ozračene – s iznimnim Matijinim klavirom i Šimunovim vibrafonom – i jazzom i klasikom.

Kakva završnica ionako sjajnog albuma! A za kraj jedna izrazito osobna opaska: hvala Šimunu i družini s kojom je ušao u studio što me nagnao da opet, kao nekad, zavrtim i CD-ove i ploče velikog Boška – i to od onog meni tako milog albuma BP Conventiona s genijalnim ovitkom Borisa Bučana do sjajno složene antologije na CD-ima ili famozne ‘kutije piškota’ s 10 albuma. Jer Boško mi, baš kao i njegov BP Club, očito i dalje jako fale. 

Pročitajte još...

Diana Krall: Od oceana do snova

Diana Krall vlasnica je pet Grammy nagrada i jedina je u povijesti uspjela imati osam albuma na Billboardovoj ljestvici

10 najluksuznijih putovanja vlakom na svijetu

Što vam prvo padne na pamet kad pomislite na vlak? Ako je to samo transport od točke A do točke B, ovim ćemo vam prizorima probuditi maštu. Otkrivamo vam luksuzne prvorazredne vlakove u kojima vam se nudi sav luksuz koji možete zamisliti... I još više od toga!

10 pjesama moderne ere koje jednako sjajno zvuče i u vintage okruženju 

Skupina glazbenika okupljena pod imenom Postmodern Jukebox (PMJ), poznati su po tome što dobro poznate hitove vješto adaptiraju u vintage okruženje, najčešće s posebnim naglaskom na swing i jazz iz ranih dekada 20. stoljeća

Edi Maružin: Sa 50 koncerata godišnje lani smo spali na 5 – i to loše plaćenih!

O novom albumu, svojevrsnoj pauzi u radu s Gustafima, pandemiji koronavirusa, svom imanju u Istri i domaćim životinjima koje je prigrlio kao kućne ljubimce ali i planovima za nepredvidivu godinu pred nama popričali smo s Edijem - uz čašicu finog istarskog vina

Povezano

Parangall / Kensington Lima, Southbound – Ništa manje od blistave petice!

Josip Radić i družina, ovaj put povećana gostovanjem viđenih faca s domaće scene, i drugim su albumom pokazali da je Radić jedan od najintrigantnijih (i najsvestranijih) autora i izvođača (pjevač i multiinstrumentalist) na domaćoj sceni

Najbolji albumi 70-ih: Joni Mitchell (2.) – Jonin sav taj jazz

Do kraja sedamdesetih Joni je objavila dvostruki 'Don Juan's Reckless Daughter' (1977.) te album 'Mingus' (1979.) u suradnji s Charlesom Mingusom no ni jedan ni drugi nisu dosegli ni umjetničku razinu niti komercijalni učinak prethodnih albuma iz iste dekade

Parangall: Tony Bennett & Lady Gaga, Love for sale – Lady pjeva jazz

Nitko, dakako, nije očekivao da album bude uz bok albumu Porterovih standarda u izvedbi Ellae Fitzgerald, no 'Love For Sale' je odličan komad easy listeninga i, ako baš hoćete, album na čast i Lady Gagi i velikom Bennettu

Parangall: Bob Dylan – Springtime in New York: The Bootleg Series, Vol. 16, 1980-1985 

Za dylanofile koji imaju i studijske albume i prethodna izdanja 'bootleg' serijala, bit će itekako zanimljivo usporediti neke od studijskih ili pak alternativnih verzija objavljenih na njima s brojevima dostupnim na 'šesnaestici'. Kao trajni dokaz silnih Dylanovih mijena i kolaboracija s prepunom galerijom vrhunskih glazbenika

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime