Nedjelja, 21 srpnja, 2024

Pop Cooltura: Canary Black kao moguć put za spas i uzlet hrvatskog filma

Po modelu pokušaja promašaja, lijepo je vidjeti priliku za međunarodnu aklamaciju Hrvatske kao prelijepe piste za snimanje filmova putem kojih će milijuni ljudi potencijalno poželjeti biti ovdje. Doživjeti izbliza

Centar Zagreba, ugodna noć u studenom, stojite koji metar pored Kate Beckinsale dok odrađuje foto blitz s prisutnim vatrogascima, za slučaj da nešto od snimanja akcijske jurnjave po cestama zelenih valova ne krene krivo. Kate je u tamnom uskom crnom nečem. Mršava, utegnuta, akcijska. Ima vibe. Upravo onakav kakav ostavlja na gostovanjima s popularnim američkim talk show hostovima uz promoviranja novih filmskih naslova. Ili pušta mobitel snimkama kućnih Instagram doživljaja s kućnim ljubimcima. Taj zaigrani britki pogled, sjajan i oštri smisao za humor.



Osmijeh s rubova usana je u stavu gotove pripreme. Britanski akcentiran u prilagođavanjima na Hollywood chic lifestyle na visokoj peti, ali nikad gubljenim dodirom s realnošću. Svjetska glumačka zvijezda, ali prizmena u srži. Snašla bi se u dva poslije ponoći na ulici svakog grada čini se. Fakinka, veća od Milanovića. Što, doduše i nije teško biti.

Tristotinjak domaćih filmskih radnika

Takva otpuhuje ne osobito hladni noćni zrak u studenom. U centru Zagreba. U sklopu produkcije i snimanja akcijskog krimića “Canary Black” koji se 50-ak radnih dana posredovanjem i lokalnom koprodukcijom MP Filmsa, domaćih filmskih producentica Vanje Sremac, Mie Pećine, Igora A Nole, lokacija skauta Tomislava Peleskog, snima većinom po glavnom gradu, a posredno i po Hrvatskoj. Rovinj će primjerice glumiti uske uličice Tokija. U izvršnoj produkciji Amera njemačkog porijekla Carstena H.W. Lorenza, režiji Francuza Pierrea Morrela i prema scenariju Matthewa Kennedyja, Kate će glumiti daleko ljepšu žensku verziju Liama Neesona iz “Taken” franšiza.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Kate Beckinsale (@katebeckinsale)

Ovaj puta s obrnutom ulogom superspremne žene koja ulazi u klinč s teroristima nakon što joj otmu supruga. Jedno od najzvučnijih imena je direktor fotografije, čovjek zadužen za vizualni izgled i identitet filma Thierry Arbogast, stalni suradnika Luca Bessona na filmovima kao što su “Leon”, “Peti element”, “Nikita”, “Lucy”. Na filmu je angažirano tristotinjak domaćih filmskih radnika, jedna od sporednih rola bit će i domaća propulzivna glumica Romina Tonković.

Koji su se sve filmovi i serije snimali u Hrvatskoj?

I nitko nije uvrijeđen jer je Zagreb ispao zamjenom za Prag gdje se prvotno film trebao snimati. Dapače, taštine se lako otkupe za recimo 15 000 E zbog noći snimanja u centru Zagreba za zaustavljanje prometa i sličnim filmskim egzibicijama po raznim lokacijama oko glavnih zagrebačkih trgova. Lako za visinu ili skromnost cifre, nepotrebno je podcrtavati što će to u brojkama neposredno i posredno u poslovnom i turističkom aspektu značiti i raditi za hrvatski film. Malo je za referat i izlaganje, no svakom s iole tri klikera za tržišnu vrijednost i kvalitetno eksploatiranje nacionalnih resursa – ne bi trebalo crtati.

Kad već stihijski i plaho to ne uspijeva domaćim kreativnim filmašima, mimo pojedinačnih individualnih bljeskova, replicirati međunarodne festivalsko filmske uspjehe Tanovića i Žbanić, a Rade Šerbedžija, Gogo Bogdan, Zrinka Cvitešić ili Goran Višnjić sa svojim međunarodnim karijerama i dalje ostaju rubnim međunarodnim zvijezdama, dok Vanja Černjul krasno koegzistira s kremom američkih direktora fotografije.

Fotografija: Nikola Predović

Nakon “Game Of Thronesa” po Dubrovniku, “Hitman Bodyguard`s Wife” po Rijeci i dijelu obale, “Mama Mie” po otocima i inih više ili manje poznatih produkcija koje se na zaustavljaju na Kevinu Spaceyu kako recitira Tuđmana, Hrvatska počinje masovno iskorištavati vizualne, lokacijske i produkcijske potencijale. One koji godinama stoje zamrznuti u Jadran filmu kao ex-jugoslavenskom malom Hollywoodu i nekoć jednom od najvećih filmskih studija u ovom dijelu EU. Koji podsjećaju na to kako je hrvatska pretvorba devedesetih bila sjajan i kapitalni poduzetnički pothvat. Search & destroy, samo s blago pomaknutim od Iggyjevog tadašnjeg urlika.

Dobra međunarodna reklama Hrvatske

U međuvremenu, Kate Beckinsale se sjajno zabavlja u centru Zagreba objavljujući zabavne i duhovite Insta fotke neplaćene promocije hrvatskog filmskog lifestylea kojima skreće pozornost na onaj mali segment ljudi koji omogućuju deluziju kako je ovdje potencijalno profesionalni raj na zemlji.

Bez obzira ostalo to na kraju zapisano u prosječnom eksploatacijskom B trileru i kopiji Liam Neesonovih mid budget jurnjava za otkupninama ili kako je ispalo s akcić komedijom nastavka avantura ubojičine sulude supruge s Ryanom Reynoldsom. Ilii se pretvorilo u sleeper akcijski hit godine. Po modelu pokušaja promašaja, lijepo je vidjeti priliku za međunarodnu aklamaciju Hrvatske kao prelijepe piste za snimanje filmova putem kojih će milijuni ljudi potencijalno poželjeti biti ovdje. Doživjeti izbliza.

Možda ne onako kao odjahati brdima na kojima se snimalo Winetoua, nego na sasvim novi način. Ali doći po noći, stati na mjesto s kojeg je Kate Becinksale vratolomno vraćala vjeru u ljubav lomeći teroriste ne bi li spasila svog čovjeka. I otpuhnuti isti onaj zrak koji će efektom leptirova krila učiniti da netko od hrvatskih glumaca, glumica, scenarista, redatelja ili drugih filmskih kreativaca uspije u međunarodnoj aklamaciji svog rada, a posredno i lomljenju valova bad vibea ovih jalnuških prostora.

Stoga hvala Kate. Big time.

Nekt step je halo Charlize, dobro daj više da taj nastavak Hancocka složimo bez Willa Smitha? 🙂

Naslovna fotografija: Nikola Predović (PR)

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime