Četvrtak, 19 rujna, 2024

Pop Cooltura: Kako je Taylor Swift prerasla ekonomiju 42 zemlje svijeta?

Tamo gdje prestaju osobnosti produkcije Billie Eilish manufakture počinje girl power i fem power borbe poruka Taylor Swift

Američka kantautorsko pjevačka pop folk country superzvijezda Taylor Swift visoko komercijalna je princezica pop scene već desetljeće i pol, no ovo ljeto i jesen dominira kako kinima koncertnim filmom, tako stagevima Latinske i Sjeverne Amerike rekordnom Eras turnejom. Koja će biti najkomercijalnija turneja u povijesti jednako kao što će pripadajući koncertni film tj. snimka koncerta biti najprodavanijim/najglednijim koncert filmom svih vremena.



Ekonomija trijumfa njenog odlikaškog, istovremeno prilično beskrvnog i safe popa je savršeno targetirala teenagerice i njihove pratnje kao najizdašniji potentni dio pop kulturnog kolača. Tamo gdje prestaju osobnosti produkcije Billie Eilish manufakture počinje girl power i fem power borbe poruka Taylor Swift. Svijet u kojem se mala bogatašica predstavlja kao glas budućih žena za ravnopravnost i karakterizaciju.

Tko ju ne bi volio?

Na davnu spiku “obračuna” Beatlesa i Stonesa, Blura i Oasisa, medijske i PR izgrađene slike i karikiranja dualiteta između najpopularnijih glazbenih feudova i beefova trenutka i scene, Taylor Swift nude kao bijelo, a Miley Cyrus kao sivlju zonu pop kulturnih trademarkova treće dekade novog milenija. Tamo gdje se dotične poklapaju su poruke i modeli komuniciranja s onima koji ih slušaju i prate. Sadržaj njihovih propovijedi s pop propovjednica sublimira se u nekoliko biblijskih. Izgradnju sebe po uzoru na nju. Budite svoje. Budite uspješne. Budite sretne. Budite nalik. Otprilike su 4/5 glavnih aksioma pop kulture i paketića koji Taylor Swift plasira svojem stadu. I čini to s kristalno makeupiranim osmijehom. Sa šljokicama. Pa tko je ne bi volio?

Jesu li brojke odraz kvalitete?

Na stranu raščlambe sadržaja i nedostatka istog koji se u prilagođenim produkcijskim paketima viđa dekadama unatrag u sličnim pakiranjima Christine Aguilerre, Britney Spears i sličnih post Madonna pretendentica na tron variranih mjesta pop glazbe, brojke Taylor Swift zadovoljavaju sve one koji rezoniraju s brojkama kao odrazom kvalitete. Direktna refleksija takvih pop turneja na ekonomiju gospodarstva djeluje vrlo konkretno na mikro nivoima gradova u kojima se održava te na makro područjima država u kojima se odvija.

Obzirom na vrlo aktualni trenutak u kojem se na našim područjima komuniciraju brojke pet rasprodanih zagrebačkih Arena od strane pop pevaljke Aleksandra Prijović o kojima smo pisali u drugoj kolumni, izračuni godišnjeg prihoda ekonomije Taylor Swift nadmašuju proračune godišnjih nacionalnih budžeta 42 zemlje svijeta s manje od 5 milijuna stanovnika.

Fanovi potroše cca. 93 milijuna $ po koncertu 

Procjena zarade s odnosne “Eras Toura” koji ostaje samoj Taylor Swift je 4.1 milijardi $ od koncertne turneje pod pretpostavkom da Swiftova ne zadržava cca 85% s prosječnom cijenom ulaznice od 456 $. Dodatni merchandise, prodaje điđa, pripadajućih bedževa, majica, skrivenih linkova, lanaca vjernosti, streaming bonus trackova, zarada hotela, noćišta, ljetovališta, procjenjuje se kako fanovi prhnu cca. 93 milijuna $ po koncertu što je suma od 5.7 milijardi $ za nacionalno gospodarstvo ili kako su to duhovito izračunali – odgovara svoti od 440 $ doniranoj svakoj osobi u Pennsylvaniji, rodnoj državi Taylor Swift. Ili da se svakom Ameru donira 20 $.

Kao i kod Keanua Reevesa za svaki pokret normalan običnim nepoznatim smrtnicima, njene su djelatnosti, humanitarne geste i nagrađivanja svog crewa uvijek podebljane do statusa zemaljskih božanstava. Ljetos je svojim vozačima, tehničkom stuffu turneje i popratnom osoblju showa donirala po 100 000 $ po glavi. After partyji u gradovima koncerata dižu prihode klubova i do 50% regularnog prometa, višedimenzionalna je korist u svim segmentima dealanja s direktnim i indirektnim posljedicama njene turneje i zarade. I to je sve tek početak jer tokom studenog tekuće godine “Eras Tour” širi na ostatak svijeta i kontinenata kojima će dominirati prema pokazanom modelu.

Pop Cooltura: Aleksandra Prijović kao učiteljica nove glazbene povijesti, sjedni 5

Čekamo Taylor Swift u Zagrebu

Istovremeno na mikro nivou refleksija tog uspješnog pop pohoda i dominacije u Hrvatskoj se zove Aleksandra Prijović i svojim će dvoransko – arenskim rekordom uplatiti značajne stotine tisuća eura poreza samo državi koja joj jelte tako velikodušno omoguće i participira u uspjehu. O mikro poduzetništvu koje će profitirati od takvih sold out evenata u kontekstu zakona i prostora malih brojaka nije oportuno kalkulirati, ali dok ne dočekamo Taylor Swift u Zagrebu, za koga je – točno je.

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime