Na stranu vaši osobni glazbeni (neu)ukusi i (bez)ukusi po pitanju najtrženije globalne muške zvijezde današnjice, simpatičnog, talentiranog, hiperkomercijalnog brit popera Eda Sheerana. I njegove aktualne turneje nimalo simbolično nazvane „Mathematics“ u sklopu koje se pridružio rijetkom global actovima poput Stonesa, Metallice, RHCP-a i Pape koji su prije njega popunili isti hipodromski prostor u Zagrebu s prikupljenom masom nešto desetaka ispod 100.000 posjetitelja.
Voljeli ga i pjevušili njegove mega hitove od „Shape Of You“, „Shivers“, „Bad Habits“, „Photograph“, „You Need Me, I Need You“ preko desetaka ostalih ili ga smatrali užasno predvidljivim, monotonim produktom industrijske glazbene karoserije čija bezličnost i AI prompt standardi glazbe bivaju interesantnim samo klinkama do 13 ili 73 godina, audio vizualni cirkus atipičnog pop crvendaća, nastavljaća trendinga Micka Hucknalla a ka Simply Red prednika u hiperkomercijalnom pop segmentu više radiofoničnih žanrova, ne smije imati nikakve veze s Vašim (dis)likeovima.
Role model zarade
Imati takvu globalnu zvijezdu trenutka u peeku glazbene komercijalne snage prvenstveno je potez za pozdraviti isključivo iz financijskih i ekonomskih razloga. Naime, htjeli nehtjeli njegove floskule o skromnim počecima s 18 godina prestale su biti referentnima onog trena kad računica glazbenih mu kalkulacija, pluseva, minuseva, znakova jednakosti i ostalih simboličkih imena albuma, počnu obračunavati multimilijunske svote. Koje daleko premašuju interes samo njegova managmenta, produkcije, booking agencije i organizatora koncerta već prokazuju interesantne role modele zarade mnogih rukavaca samo posredno vezanih za pop kulturu i glazbenu scenu.
Sublimat matematike financijskog aspekta održanog eventa govori u smjeru drugog po zaradi i prodanom broju ulaznica spektakla ikad održanog ne samo u povijesti ovog koncertnog prostora.
Evo kako se i zašto koncerti ovog tipa odražavaju na globalnu gradsku ljetnu ekonomiju, krenuvši od povećanja broja noćenja i utrška desetaka tisuća ljudi na dnevnoj bazi po lokalnim restoranima i ugostiteljskoj ponudi. Te noći se povećao posjet za nekoliko tisuća noćenja u gradu Zagrebu.
Za one koji ne žele znati više. Financijski segment zarade Ed Sheeranovog pop spektakla na Hipodromu je kalkulacija malog bogatstva i odgovor na pitanje koliko se isplati biti pop zvijezda i koliko košta pop kultura naša svagdašnja.
Svi podaci su ili direktno traženi ili javno komunicirani i dostupni oko cijena zarade.
1) ZARADA
Službeni kapacitet Hipodroma Zagreb je ovisno o rasporedu prostora od 75 000 do 100 000 ljudi. Prodano je 70 000 ulaznica cca službeni info organizatora.
Cijene ulaznica su od 75 E do 130 E VIP varijante. Uzmimo da je prosjek prodanih ulaznica 100 E.
Najjednostavnija matematika – svota je 7 000 000 E. Slovima – sedam milijuna Eura. U bivšoj valuti čisto radi preglednosti i jasnoće to bi bilo 52,000,000.00 kn. Zeru oko 52 milijuna kuna.
Ulog: dva sata globalnih pop hitova o ljubavi i saharinu “ajminlavvidešejpofju”.
2) TROŠKOVI
Odbijete li izdatke za promociju, produkciju, osiguranje, poreze i ostale daće koncert zarađena lova će se moguće i prepoloviti ili potrećiniti ali brateee i sestrooo. Medijska PR kampanja – cca 50 000 E ili postotak od koncerta koji dijele organizator koncerta, management plus lokalni partneri.
PDV/postotak od prodanih ulaznica – 25% (nije povlaštena stopa).
ZAMP – 10% od prodanih ulaznica.
Eventim/postotak na prodaju ulaznica Eventim – cca 7%
Honorari pratećem bendu i gostima: cca 15 000 E po koncertu.
Iznajmljivanje Hipodroma – 1 dan: 70 000 – 80 000 E
Produkcija koncerta – razglas, light show, scenska oprema, video walls: cca 200 000 E do 300 000 E ovisno o raskoši viđene mađenta cirkus video walls produkcije.
Zaštitari, hitna, vatrogasci, murija, razna admnistracija – dnevni troškovi ali ne prelaze svi zajedno 50.000 – 60.000 E.
3) FINAL KALKULACIJA ZARADE
Zbrajajući i oduzimajući okvirne troškove 1 koncerta ostaje po koncertu oko 3 500 000 E do 4 000 000 E čiste zarade Edu Sheeranu i njenom management teamu. Uzmite odstupanje 10% up down.
Kakva faking Arena i Alex Prija, društvo Hipodrom je da bizzniss move.
Uglavnom, ako je iole pameti razmišljat u smjeru, što je sljedeće? Taylor Swift? Adele? Bruce Springsteen? Stonesi opet? Next please. Ljeto 2025 samo što nije.