Prije otprilike godinu dana, svi su pisali o metaforičkom trokutu Hailey Bieber – Selena Gomez – Justin Bieber. Vjerojatno se sjećate te “priče bez priče” koja je tjednima iskakala na portalima. Sve je počelo s nekoliko videa kojima se Hailey Bieber i Kylie Jenner suptilno rugaju Seleni Gomez nakon što je Gomez snimljena u kupaćem kostimu na odmoru u Meksiku. I tu ću stati s prepričavanjem te ne-priče, i tada mi je sadržajnost takozvane kontroverze bila suluda, no činjenica je da je poslužila kao uspješna taktika stvaranja globalne vidljivosti.
Priča koja je izvukla puno bizarnosti, kako njihova trokuta, tako i doba u kojem živimo primjer je strategije ”business-zrcalo” kada je riječ o tome kako se stvara sadržaj o slavnima. Ali i kako taj sadržaj utječe na digitalne gomile. Naime, tada se gomila ljudi preraspodjeljivala između dva tima – Seleninog i Haileynog. Dok su jedni gradili kult ličnosti, drugi su ,metaforički rušili osobi kojoj su se do tada pokorno divili. Kako se u diskursu slavnih vrijednost mjeri brojem pratitelja, Hailey je u toj borbi gubila milijune koje su prelazili na Selenin “račun” – milijune pratitelja naravno. No, s pratiteljima raste ili pada i potencijal sponzorstva, utjecaja, brendiranja i inih poslovnih prilika – dakle stvarnih milijuna.
‘ko bi gori, eto je doli…
Sjećam se kako je tadašnji milijun plus broj bratitelja Haileyine beauty marke Rhode Beauty pao na milijun minus, i to znatan minus. Brend koji je do tada bio poznat i popular kao must heave omiljeni ”clean girl -aesthetic” brend – pao je dakle u nemilost. I postao još jednom primjer današnjeg licemjernog i površnog svijeta utjecaja, odnosno lakoće “izdaje lojalnosti”. Brzina kojom se pratitelji (katkad) okrenu od ili vrate predmetu obožavanja i kopiranja u tom je trenutku bila – bizarno predvidiva.
No, takva su pravila i načini ponašanja u imaginarnom svijetu u kojem hara propaganda slavnih – “ko bi gori, eto je doli,a tko doli gori ustaje” – godinu dana nakon, Selena se i ne poznaje, a Haily je novim proizvodom zatalasala pažnju publike. I to maskicom za mobitel – koja nudi inovaciju i praktičnost – dizajnirana je tako da drži sjajilo za usne. Hailey je tako na tržište lansirala rješenje za potrebu nošenja osnovnih stvari jednim udarcem – za telefon, kartice i sjajilo za usne tako postaje dovoljna jedna jedina maskica i to dizajnirana iste blijedo sive boje kakva je i boja ambalaže kolekcije Rhode Beauty. Sve u svemu, Hailey (ili njezin tim zapravo) pokazala je da na tržištu slavnih, igra uspješnim kartama. Inovativno i drugačije koliko je to na tom tržištu uopće moguće pobrine se za svoju vidljivost.
View this post on Instagram
Opsjednuta pričama o bogovima
Rhode Beauty je inače dobila ime po Rhode, kćeri boga Posejdona, zaštitnici i personifikaciji grčkog otoka Rodosa. Hailey je oduvijek privlačila grčka mitologija. “Bila sam opsjednuta pričama o tim bogovima i božicama”, rekla je jednom o sebi, pa onda ne čudi da je upravo ime jedne božice postalo naslov njezine poduzetničke priče. Vizija proizvoda koju Hailey promiče temelji se na jednostavnosti, efikasnosti i inkluzivnosti, proizvodi su estetski privlačni, funkcionalni, nema pretjerivanja, a kako je slavna osoba u pozadini brenda, onda takva kozmetika u svojim sastojcima ima i tu nijansu “posebnosti”.
A Hailey Bieber je mnogima uistinu posebna – što zbog nje same, što zbog slavnog muža. Prije nego što je postala Hailey Bieber, bila je Hailey Baldwin, najmlađa kći glumca Stephena Baldwina. Hailey je inače odrasla u tihom mjestu, sat vremena udaljenom od Manhattana. Jednim se dijelom školovala kod kuće, a sa 17 se iselila i krenula u svijet mode i New York, gradeći svoju samostalnost. Jedna je od modela koje su u svijetu mode i zabave bile prve koje su iskoristile moć društvenih mreža u izgradnji snažnog osobnog brenda i utjecaja.
View this post on Instagram
Brak kao platforma za stvaranje komunikacije s javnošću
Inače, Justina Biebera je upoznala još kao tinejdžerica, i to zahvaljujući ocu. Hailey Baldwin (sada Hailey Bieber) i Justin Bieber su se upravo upoznali zahvaljujući Haileyinom ocu, Stephenu Baldwinu i to 2009. godine, kada je Stephen Baldwin, koji je bio obožavatelj Justina, upoznao kćerku s mladim pjevače nakon jednog od njegovih nastupa. Snimka tog trenutka nakon dosta godina je naravno postala viralna, a oni su taj prvi trenutak tinejdžerske nelagode godinama pretvorili u povezanost – prijateljsku, bračnu, kakvu god. Prvo su se u tajnosti vjenčali 2018. godine, a godinu kasnije su ”iskeširali više od osam milijuna kuna” za zabavu za prijatelje i obitelj.
View this post on Instagram
Ta veza, odnosno brak, poslužila je također kao platforma za stvaranje komunikacije s javnošću – bilo kroz njihove različite stilove odjevanja, insinuacije o mogućem dolasku djeteta ili bilo koju drugu temu koja je u datom trenutku poslovno isplativa. Mit o Bieberovima zasićen je tako intrigom, a njezina je uloga nalik epskoj odiseji prepuna visokoprofilnih doživljaja, izazova i trijumfa koje potom postaju tema brojnih (ne)-obožavatelja – od kontroverze s početka teksta, do maskice kao inovativno-praktičnog proizvoda, na primjer.
Upravo ih ta dinamika čini tako uspješnima i globalno vidljivima. Hailey je u konačnici javno prezentirala životni put od mlade djevojke koja se pokušava pronaći u sjeni poznatog prezimena do samopouzdane žene koja stoji čvrsto na svojim nogama – meni je pritom zanimljiva, autentična i, donekle, nepredvidljiva. Kako svaka komunikacija u svijetu slavnih nosi svoju cijenu i strategiju, čini mi se da u svijetu sličnih, ona uspijeva ostaviti otisak malo drugačije.
Naslovna fotografija: press