Četvrtak, 21 ožujka, 2024

Nepresušno vrelo zvano The Beatles: Podsjetnik na manje poznate ili razmjerno nepoznate zgoditke Beatlesa

Nije zgorega podsjetiti da su Fab Four u diskografskoj ostavštini ostavili i hrpu brojeva koji u golemoj konkurenciji hitova ostaju donekle u drugom planu. Donosimo manje poznate pjesme grupe The Beatles

Nakon što je lanjski singl “Now And Then” grupe The Beatles zasjeo na vrh mnogih rang lista i reaktivirao zapravo nikad ugaslo zanimanje za Beatlese, nije zgorega podsjetiti da su Fab Four u diskografskoj ostavštini ostavili i hrpu brojeva koji u golemoj konkurenciji hitova ostaju donekle u drugom planu. Donosimo manje poznate pjesme grupe The Beatles. 



‘Helter Skelter’ (‘The Beatles’, 1968)

Nije baš nepoznati broj Beatlesa, ali je svakako nikad dovoljno nahvaljen komad proto hard rocka/heavy metala.

‘Your Mother Should Know’ (‘Magical Mystery Tour’, 1967)

Sjajan McCartneyev broj naslonjen na tradiciju britanskog music halla/ vodvilja.

 

‘Long, Long, Long’ (‘The Beatles’, 1968)

S čudesnim gitarama Georgea Harrisona, iznimnim vokalima, utjecajima indijske glazbe, psihodeličnom završnicom i izvrsnim Ringom čiji bubanj daje poseban šarm lirskoj temi.

 

‘Cry Baby Cry’ (‘The Beatles’, 1968)

Podcijenjeni biser koji se poigrao dječjom uspavankom i odveo ju prema music hallu.

‘Girl’ (‘Rubber Soul’, 1965)

Zanimljiva kombinacija ritma grčkih (buzuki sound) pjesama, harmonijskih vokala a la Everly Brothers i patenata koji će bljesnuti na “Penny Lane” i “Strawberry Fields”. Posebna priča je refren u kojem je gotovo više emocionalnih uzdisaja nego li teksta.

 

‘This Boy’ (B-strana singla „All My Loving’)

Sjajna posveta vokalnim grupama pedesetih i ranih šezdesetih.

‘The Word’ (‘Rubber Soul’, 1965)

Poslovični višeglasi i zarazna melodija kao svojevrsna kopča između pop bisera s ranih albuma i novih vidika koje je otvorio album naznačenih gitarom.

‘When I Get Home’ (‘A Hard Day’s Night’, 1964)

Vrsni primjer liverpulskog Mersey-beata s Johnom u glavnoj ulozi.

 

‘Glass Onion’ (‘The Beatles’, 1968)

Kao posveta naslovima vlastitih brojevima što je ujedno i Johnova ironična poruka svima koji su u njima tražili skriveni smisao, skladba nudi i iznimnu uporabu gudača (na koje su se kasnije naslonili ELO), ali i okarine…

 

‘You Know My Name (Look Up The Number)’ (B-strana singla  ‘Let It Be’, 1970)

Skladba koja je ostala u sjeni hita s A strane, no nadahnuta kombinacija blues rocka, sambe i music halla.

‘Julia’ (‘The Beatles’, 1968)

Johnova emocionalna posveta majci s fingerpicking gitarom – stilom sviranja kojeg je Johna podučio Donovan za njihova znanog boravka u Indiji.

 

‘I’m So Tired’ (‘The Beatles’, 1968)

Baš kao ‘Julia’ i ovaj broj je u osnovi Lennonova balada, ali sa burnim raspletom teme koji naglašava čudesnu dramaturgiju cijelog broja.  

 

‘Tell Me What You See’ (‘Help!’, 1965)

Zvečeće “jangle” gitare a la Byrds (uz solo koji podsjeća na kasnije sviranje Williea Nelsona) i upečatljivi dvoglasi čine ovaj broj izvanvremenim zgoditkom jednostavnosti i instantne prijemčivosti.

 

‘She’s A Woman’ (B-strana ‘I Feel Fine’)

Rasni blues/rock and roll/Mersey beat  kao posveta vlastitim korijenima s Paulom kao bluesmanom.

 

‘For You Blue’ (‘Let It Be’, 1970)

“Prašnjavi” blues boogie s Georgeovim vokalom i slide gitarom.

 

‘What You’re Doing’ (‘Beatles For Sale’, 1964)

U prvom planu je Georgeova gitara na koju su se baš lijepo mogli nasloniti desetljećima kasnije indie pop izvođači.

‘Love You To’ (‘Revolver’, 1966)

Izvrstan pokazatelj Georgeove fascinacije Indijom koja se savršeno sljubila s tablom, sitarom i psihodeličnim vokalom što ovaj manje poznati broj smješta uz bok daleko poznatijih “Lucy In The Sky With Diamonds” ili “Strawberry Fields”.

 

‘If I Needed Someone’ (‘Rubber Soul’, 1965)

Još jedan pokazatelj Georgeovih indijskih utjecaja sparenih sa jangle gitarskom manirom, a la Byrds i to u ovitku proto-psihodelije i dobro znanih višeglasja.  

 

‘Polythene Pam’ (‘Abbey Road’, 1969)

Moćni akordi u maniri The Who via „Pinball Wizard“, zanimljiv gitarski solo i odličan John kao tipičan rocker kasnih Beatlesa.  

 

‘You Like Me Too Much’ (‘Help!’, 1965)

Bluesy klavirski uvod koji kao da jer stigao iz New Orleansa prije nego li broj sa zaraznom melodijom i višeglasjima ne dobije ultimativan pečat Beatlesa, dokaz je evolucije bez paljenja mostova za sobom.  

‘It’s Only Love’ (‘Help!’, 1965)

Još jedan izvrstan Lennonov broj s ‘Help!’-a s akustičnom „dvanaesticom“ u podlozi i odličnim gitarskim naglascima.

‘All I’ve Got To Do’ (‘A Hard Day’s Night’, 1964)

Skladba je svojevrsna posveta Smokeyu Robinsonu i dokaz koliko su Beatlesi voljeli Motown no – i ona – s neponovljivim timbrom Beatlesa.

‘Another Girl’ (‘Help!’, 1965)

Razigrani Beatlesi u jednoj od najveselijih tema iz „The Help!-a“. Georgeovi akcenti su uz višeglasja zaštitni znak broja.  

‘Hey Bulldog’ (‘Yellow Submarine’, 1969)

Još jedan neupitni zgoditak, ali i zvučna pljuska svima koji su govorili da su Beatlesi pop, a ne (rasni) rock band.  Posebice u gitarskom raspletu teme.

‘Any Time At All’ (‘A Hard Day’s Night’, 1964)

Skladba koja najavljuje iskorak od Mersey beata prema dylanovskim utjecajima.

 

‘I’m Looking Through You’ (‘Rubber Soul’, 1965)

Nije teško u vremešnom broju prepoznati riff kojeg je George donio u Travellling Wilburys i “End Of The Line”.

 

‘I’m A Loser’ (‘Beatles For Sale’, 1964)

Dylanov (i ne baš tako diskretan) osebujni country/folk-pop rani utjecaj na Beatlese.

 

‘Rain’ (B-strana ‘Paperback Writera’, 1966)

Odlična mantrička skladba s ‘Revolvera’ okađena psihodelijom.

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime