Subota, 23 ožujka, 2024

Ambulance (Michael Bay): Solidan remake pokušaj humaniziranja krimi priče pljačkaša i otmičara

'Ambulance' je solidan film jurnjave, napetosti, akcije, pucanja, pokušaja preskakanja njegove B akcić etikete pod tuleži sirena. Istodobno nepodnošljivo bučan i frenetičan, koliko i nepotreban

Filmovi Michaela Baya su svijet za sebe i kategorija za sebe. Što je tom liku u glavi kad viče “rez” na setu snimanja, nikada nitko nije uspio smisleno i logički povezati otkad su mu se Transformersi pokazali najlukrativnija franšiza 21. stoljeća. I dokazali da mu prvi i drugi “Bad Boys”, “The Rock”, “Armageddon”, “Pearl Harbor” i slični filmovi nisu doli jedini redateljski način rada koji poznaje. Veliko, veće, najveće. Ali samo u smislu budžetiranja.



Iracionalna upotreba specijalnih efekata

Mimo prepucavanja budžeta, iracionalne upotrebe specijalnih efekata u svrhu prikrivanja kvalitetnog dramaturškog rada, videospotovski šminkerskih scena akcije, adrenaliziranih hiper montažnih rezova, apsolutnog nemara za ikakvu smislenu logiku i uvjerljivost priče, mimo sapuničarske polupsihologizacije i profiliranja likova, Michael Bay je sinonim za pop corn hollywoodske blockbustere i to onu najpulp kategorizaciju zvanu braindead films. One koje gledaš ako je ideja filmske zabave preglasno, prebildano, prepucano, prefrizirano, sve bez mjere. Točnije preko svake mjere.

Za razliku od hiperpatetičnog mu brata po oruđu Rolanda Emmericha čiji su “Moonfallovi”, “Dani nezavisnosti”, “2012”, “Dan poslije sutra” i ine apokaliptične vizije većeg od svijeta apsolutno lišene ičega osim kukanja po ljudskim mukama i drkanja po surealnom herojstvu običnih ljudi, Michael Bay ima natruhe duha i pokušaja kuženja govora ulice. To što ga snobovski filmski art krugovi sprdaju i ne vole, ne znači baš ništa ako mu filmovi uglavnom na svim income/outcome listama donose bitne plusove producentima.

Otkad su streaming servisi preuzeli stvar u svoje ruke i nivelizirali publiku između kino ljubitelja i onih kojima je kućno kino u dnevnim boravcima daleko lagodnija varijanta, Bay je realizirao “6 Underground”, jeftinu sadržajem, skupu budžetom krimi pucačinu s Ryanom Reynoldsom kao garantom blockbuster niveliranja uloženoga.

Ostalo je na pokušaju

Na istu foru je pokušao s fimom “Ambulance” računati kako će ga status i reputacija Jakea Gylenhaala održati levitirajući između ozbiljne i akcić publike. Njegova filmografija i status koji povlači od “Donnie Darko”, “Brokeback Mountain”, “Nightcrawler”, “Nocturnal Animals”, “Guilty”, ima težinu pečata dramskoga glumca kojem akcijske bedastoće ne škode niti štete. U filmu o dvojici pljačkaša koji u pokušaju bijega otimaju vozilo Hitne pomoći pretvarajući film u varijaciju pokušaja pomirenja “Heata” Michaela Manna, Jan De Bontove sjajne prve “Brzine” ili nedostižnog Lumetovog “Pasjeg popodneva”. Što se dramaturgije tiče, that’s about it. Ne ide dalje. Ostalo je na pokušaju.

Akcijski triler o jurećim kolima hitne pomoći je poput nedavnog “Guilty” preuzimanja i remakea zasnovan na istoimenom danskom filmu iz 2005. I prilog je tezama nedostatka kvalitetnih scenarističkih ideja modernog visokobudžetnog Hollywooda pričem se namjesto originalnih ideja radije primaju remakeovima odličnih europskih, latinoameričkih ili kinesko japanskih fora.

No, uzmete li detaljna filmofilska seciranja, “Ambulance” je solidan film jurnjave, napetosti, akcije, pucanja, pokušaja preskakanja njegove B akcić etikete pod tuleži sirena. Istodobno nepodnošljivo bučan i frenetičan, koliko i nepotreban, ali ni u jednom trenu od dugih 136 minuta nećete osjetiti potrebu reći: “Fuck, not yet another Michael Bay movie”. A to je već poprilično osvježavajuće s obzirom na sve dosad naučeno o njegovu radu.

Ocjena: 6/10

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime