Subota, 12 listopada, 2024

Csilla Barath Bastaić: Na snimanju ‘Dnevnika velikog Perice’ smo se sjajno zabavljali!

Zagrebačka glumica Csilla Barath Bastaić, koja u 'Dnevniku velikog Perice' glumi Željku, suprugu glavnoga glumca Perice, otvoreno progovara o toj hvaljenoj TV seriji, ali i njezinim drugim aktualnim i budućim angažmanima, pandemiji te situaciji na kazališnoj sceni

Tv serija “Dnevnik velikog Perice”, koja se ponedjeljkom emitira na HTV-u, jedan je od rijetkih televizijskih domaćih uradaka koji nailazi samo na pohvale.



Osim dobro osmišljenog scenarija koji se naslanja na radnju filma Kreše Golika “Tko pjeva, zlo ne misli”, odlične režije, i glumačka ekipa je sjajna, a među castom svakako se ističe zagrebačka glumica Csilla Barath Bastaić, koja glumi Željku, suprugu glavnoga glumca Perice.
O hit TV seriji, ali i njezinim drugim aktualnim i budućim angažmanima, pandemiji te situaciji na kazališnoj sceni porazgovarali smo uoči posjednje epizode hvaljene serije.

Savršen cast

TV serija “Dnevnik velikog Perice” je hit, a tvoja rola je jedna od onih o kojoj se najviše govori. Ta se drčnost ne može ne zamijetiti kad ušeta u kadar :-). Ispričaj nam, molim te, ulazak u ulogu od trena audicije i poziva – da, dobila si rolu Željke Šafranek. Koliko ti je zabavno bilo jer čini se kao da ste guštali na najjače?

Mislim da je to bilo prije nekih tri godine kada mi je idejni začetnik i kreativni direktor serije, Albino Uršić, pristupio i ponudio ulogu Željke Šafranek. U tom trenutku još nije postojao scenarij, mislim da ni Vinko još nije bio u priči, još su se tražili glumci i ostali suradnici. Cijeli je projekt bio u povojima i meni je divno bilo pratiti razvojni put od ideje do realizacije. Jednom kad smo ušli u pripreme, kroz probe smo postavili temelje za uloge i odnose likova. Vinko je izrazito predan svemu što radi i zahvalna sam mu što nas je kroz probe tako dobro vodio jer jednom kad se upalila kamera, nije bilo baš vremena za improviziranje.

Što se tiče atmosfere na snimanju, ona je bila super cool, onako vedra, s puno smijeha. Bez obzira na koronu i na tempo snimanja, glumačka ekipa se sjajno zabavljala. I to je bila najbolja ekipa na svijetu. Savršen cast, kako bi se reklo.

Mislim da je ključ uspjeha u tome da nije bilo pretenzija kopirati “Tko pjeva zlo ne misli” nego se samo inspirirati i pokušati prenijeti “feelgood” filma, u čemu smo i uspjeli

Ideja o nastavku Golikova ZG kulta i klasika je visjela u zraku neko vrijeme, ali trebalo je hrabrosti da je se uzme i realizira. Super da je promijenjen format u obliku TV serije. Nije se htjelo ili moglo skucati i dugi metar – jer prema svemu ovome što je dosad emitirano, šarmirali ste ne samo nostalgičare nego je feedback širokopojasno varirao od zabavnog, odličnog, šarmantnog, sjajnog…

Pokušali smo kroz sve najave prije emitiranja biti vrlo jasni po pitanju toga da li je serija nastavak ili ne. Golikov film sam po sebi je remek-djelo i njemu se kao takvoj savršenoj cjelini ne može ništa dodati niti oduzeti. Nije bila ideja raditi nastavak već zasebni serijal koji će se samo nasloniti na film. Mislim da je ključ uspjeha upravo u tome da nije bilo pretenzija kopirati “Tko pjeva zlo ne misli” nego se samo inspirirati i pokušati prenijeti “feelgood” filma, u čemu smo, mislim, i uspjeli.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Csilla Barath Bastaić (@csillbabe)

Nisu ti strane uloge humorističkog tipa koje si tumačila i na malom ekranu ni na kazališnim daskama. Koje su ti od svih dosadašnjih, osim Željke, bile najdraže?

Uloga jedne druge Željka, one iz TV serije “Bumerang” mi je jedna od dražih. Obožavala sam taj projekt jer sve je nekako bilo otkačeno na tom snimanju. Svi smo se genijalno zabavljali, a ipak je to sve bilo sjajno strukturirano i upakirano u smislenu i dopadljivu cjelinu.

Posebno je teška situacija u privatnim kazalištima. Evo, primjerice, naša hit predstava “Ništa ljubav samo sex” u Ludoj kući, koja je od kad smo izašli bila uvijek rasprodana, mjesecima nije igrala zbog epidemioloških mjera

Odgađaju se ili otkazuju projekti

Što se tiče teatra, kako je situacija s izvedbama u doba korone, osim što je desetkovano po pitanju publike i broja izvedbi. Izdržavate i preživljavate ili…?

Pa situacija je dosta loša. Odgađaju se ili otkazuju projekti, gledališta su poluprazna, honorari su na nekim projektima smanjeni. Posebno je teška situacija u privatnim kazalištima. Evo, primjerice, naša hit predstava “Ništa ljubav samo sex” u Ludoj kući, koja je od kad smo izašli bila uvijek rasprodana, mjesecima nije igrala zbog epidemioloških mjera. Tek se sada lagano vraćamo u normalu, ako to možemo nazvati normalom i igramo pred 50 posto manje publike. Slična je situacija sada i s novom predstavom “Krizni stožer” u Pogonu Jedinstvo. Kapacitet gledališta je smanjen drastično, a budući da se mi naplaćujemo od ulaznica, onda možeš pretpostaviti kolika je zarada…

Koje su role koje najviše voliš tumačiti ako imaš neki žanr koji više voliš jer komedija ti sjajno stoji?  

Ja volim raznovrsnost i najbolje funkcioniram kada nisam stavljena u neki zadani okvir, ladicu. Mislim da je za mene ključ upravo u tom šarenilu likova koje se nudi. Ono što mi je, recimo, u ovom projektu bio najveći izazov kao glumici jest bilo pronaći taj fini hod po rubu. Naći kako dramske tako i komične trenutke unutar lika i balansirati između njih. Kao i u svemu, najteže je bilo naći savršenu mjeru, ali u tome je i ležao izazov, a ja izazove jako volim.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Dnevnik velikog Perice (@dnevnikvelikogperice)

Kako ti se općenito reflektira cijela ova ludnica od lanjske i tekuće godine na posao i privatno? Snalaziš li se i očekuješ li uskoro stavljanje pod kontrolu?

Mislim da se nitko baš ne snalazi. Svi se kao privikavamo i pokušavamo normalno funkcionirati u ovom ludilu, ali posljedice se već osjete. Ta kolektivna anksioznost je vrlo opipljiva u društvu.

Trenutačno se ne vidim u ulozi TV voditeljice

Jesi razmišljala možda o povratku na ono s čim si prije dvije dekade i počinjala karijeru – kao TV voditeljica, s obzirom na vrijeme i krizu u svim zabavnim sektorima? Nije neobičan prelazaka ili ‘duplanja’ pozicije (Tarik Filipović, Doris Pinčić), bi li Csilla BB i kad prihvatila neke voditeljske uloge i kakve ako bi?

Svoj izlet u voditeljske vode ne doživljavam kao početak svoje karijere, naime radila sam tada već neko vrijeme u kazalištu. Iako sam tada uživala radeći na tim projektima, danas nisam sigurna bih li se tome vratila. Trenutačno se ne vidim u takvom nekom angažmanu, ali nikad ne reci nikad. Ovisi naravno o ideji, konceptu emisije i suradnicima.

Treba senzibilizirati javnost i stvoriti siguran prostor žrtvama da javno progovore. Najveći problem je što se u velikom broju slučajeva iskazi žrtava propituju i relativiziraju. Ne vjeruje im se, a sistem koji bi trebao služiti kao podrška i oslonac, ne funkcionira kako bi trebao

A što se igranih filmova tiče, ima li nekih novih planova i ponuda kroz ove krizne godine?

Za sada još ne. Vratila sam se nakon “Perice” kazalištu i završila predstavu “Krizni stožer” redatelja Mirana Kurspahića, čija je premijera bila sad nedavno, 8. travnja. Za nekoliko dana počinjem i novi kazališni angažman. Riječ je o predstavi kazališta Moruzgva, u koprodukciji s Kazalištem Marina Držića u Dubrovniku, koja se radi po književnom predlošku Tanje Mravak. Priča, a tako i buduća predstava, u fokusu ima obiteljski događaj koji razotkriva njihove neuralgične točke iz prošlosti, istodobno se ispreplećući s aktualnim događajem člana obitelji koji je nehotice izazvao sukob s osobom drugačije nacionalnosti.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Csilla Barath Bastaić (@csillbabe)

Još jedan od aktualnih trenutaka koji se dotiče i tvoje profesije nedavno je opet aktualiziran otkad su srpske glumice (Milena Radulović, Danijela Štajnfeld) pokrenule lavinu navoda i optužbi na račun srpskih učitelja glume i glumaca (Mike Aleksića, Branislava Lečića) za seksualna napastovanja. Vatra je proširena i na ADU u Zagrebu… Kakav je tvoj komentar na tu temu?

Izuzetno mi je drago da su se kolegice odlučile na tako hrabar korak i da su javno progovorile o tome. Važno je da je tema seksualnog nasilja i uznemiravanja dovedena u javni prostor i da se o tome priča. I ne samo priča, nego i da se djeluje u smislu izmjena zakona po kojima će seksualni predatori osjetiti reperkusije. Trebalo bi progovoriti i o svim drugim razinama bullyinga… mentalnom, fizičkom, ekonomskom. Treba senzibilizirati javnost i stvoriti siguran prostor žrtvama da istupe i javno progovore. Najveći problem je što se u velikom broju slučajeva iskazi žrtava propituju i relativiziraju. Ne vjeruje im se, a sistem koji bi trebao služiti kao podrška i oslonac, ne funkcionira kako bi trebao.

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime