Četvrtak, 28 ožujka, 2024

Kritika filma: Road House: Ispod pojasa ‘remake’ prerazvikanog B klasika

'Road House' je Conor Mc Gregor filmskog svijeta. Borac s nekoliko kvaliteta čiji je opći dojam prežvakanost idejom da je fora više nego je realno zabavan i zanimljiv

Borilačkim rječnikom ‘Road House’ udara ispod pojasa. I doima se poput WWE meča u svijetu ozbiljno intrigantnih borilačkih filmova. Iako se ne trudi biti ozbiljnim i obraća se isključivo ljubiteljima akcijskih no brainer filmova sa svim svojim klišejima, motivski je naslonjen na istoimeni naslov s Patrickom Swayzejem iz 80.-ih. Nije remake nego prilagodba priče. A to je bio loš drive by filmić o izbacivačima i tučnjavama u nekom američkom lokalnom baru (ovaj puta prebačenom na obalu), ma koliko nemušti pokušavali revidirati povijest želeći mu prikačiti kultni status. Ništa od toga.

U svakom moderniziranom produkcijskom segmentu redatelj Doug Liman i producent originala Joel Silver upgradeaju original. Jake Gyllenhaal je svjetlosnim miljama bolji, uvjerljiviji, karakterniji, zabavniji i karizmatičniji glumac od Patricka Swayzea čiji su kult američke kućanice dugovale hit sapunjarama 80.-ih poput ‘Prljavog plesa’ i ‘Duha’ ili zalutelog više nego solidnog ‘Point Breaka’ više zbog redateljice Kat Bigelow nego momaka.

Samodopadni i pretjerani Conor McGregor

U novom ‘Road Houseu’ bivši UFC borac (Jake Gyllenhaal) s tamnom mrljom borilačke prošlosti biva angažiran dovesti u red jedan bar na obali. Tamo se susreće s lokalnim problemima i malim ljudima s kojima se kaubojaški sprijatelji pa ne mareći za vlastitu filozofiju nebrige ostaje spašavati žitelje bara i lokalne male obrtnike od zlog tajkuna i njegova nesposobna sina. Osobito kad se u priču uključi kao glavni antagonist samodopadni i pretjerani Conor McGregor kojem je prilagođena uloga kako bi se on privatno osjećao što udobnije u svojoj (a tuđoj) koži. Mudra odluka ga unatoč izostanka glume čini mimo Jakea jedinim realno pamtljivim likom ne samo po makljažama ili uvodnim sekvencama njegove gole guzice u paunovskom izlasku iz nečije spavaće sobe.

Filmove ovog tipa snimaju za publiku bez ikakvih zahtjeva mimo povezati akcijske scene tučnjave nečim bar podnošljivo smislenim, ako već ne može biti realno zanimljivim. Čak ni ljubitelji dobrih šora na filmu zbog CGI intervencija (uvodna scena s Post Maloneom, post scene Jakeove i McGregorove tuče izgledaju više kao opisne scene u kompjuterskim igricama nego vješte jackiechanovske koreografije tuča) ne mogu reći da im je taj segment sjeo na volej. Borilački film s preproduciranim scenama borbe, pravednički film s papirnom pravednošću i nije nešto o čemu ćete kao ljubitelj B akcića moći pričati duže od pola minute i par zgodnih fora koje su se omakle scenaristima.

‘Road House’ je Conor Mc Gregor filmskog svijeta. Borac s nekoliko kvaliteta čiji je opći dojam prežvakanost idejom da je fora više nego je realno zabavan i zanimljiv.

Ocjena: 6/10