Počelo je jubilarno, okruglo 80. izdanje Venecijanskog filmskog festivala, jednog od najslavnijih filmskih godišnjih meetinga na svijetu. Zbog recentne pobune i štrajka glumaca i scenarista u Hollywoodu određene premijere su odgođene najveći dio najavljenih premijernih filmova će se predstaviti na odnosnoj značajnoj filmskoj manifestaciji koja uz Berlin, Sundance, Cannes i Tribbecu čini neke od najbitnijih svjetskih filmskih festivala.
U tu smo svrhu prolistali neke od najznačajnijih ili bar najočekivanijih premijera na ovogodišnjem festivalu, nevezano radilo se o filmovima u konkurenciji ili popratnim programima.
1/ THE KILLER (David Fincher)
Nova posveta psihopatskim ubojicama nakon remek djela “Sedam” i “Zodiaca”, ovaj puta je scenarij adaptacija sjajnog francuskog stripa o hladnokrvnom ubojici koji pati od psihičke krize te se boji kako gubi razum što dulje čeka svoju sljedeću metu. U naslovnim ulogama su plavooki Michael Fassbender i Tilda Swinton.
2/ THE PALACE (Roman Polanski)
Kultni redatelj čija je sudba izgona iz Hollywooda zbog općenja s maloljetnicama rezultirala kultnim statusom u Europi nudi novi film. Dramu smještenu na doček Nove 1999. godine u luksuznom švicarskom hotelu u kojem se isprepliću životi hotelskih radnika i raznih gostiju.
3/ HIT MAN (Richard Linklater)
Specijalist za romantične i atipične M/Ž ljubavne odnose ovaj puta se plete u krimi miljeima u kojima Gary Johnson, glavni policijski istražitelj koji igra ulogu ubojice kako bi uhvatio pojedince koji su naručili ubojstvo.
4/ DOGMAN (Luc Besson)
Smrdi na Luc Bessonovu varijantu Johna Wicka jer je nanjušio akciju s psima. Bolje ne.
5/ PRISCILLA (Sofia Coppola)
Iako je izgubila onaj vibe koji je pratio remek djelo “Lost In Translation” svaki novi film najmlađe redateljice Coppolinog klana još uvijek naznačuje interesantnost. Ovaj puta se dotakla Elvisove udovice Priscille ne bi podastrla njenu verziju priče na relaciji između britanskih kraljevskih drama i nedavnog nepotrebno pljuvanog “Blonde” fiktivnog portreta Marilyn Monroe. Za razliku od šarenog slikovničastog kiča Baza Lauhrmanna ovaj se film temelji na njezinim memoarima Elvis And Me iz 1985. te prikazuje njezin život i brak s kraljem rocka, kao i Priscillino odrastanje od tinejdžerice do žene. Cailee Spaeny tumači The Nju, dok je Jacob Elordi – Elvis.
6/ AGGRO DR1FT (Harmony Korine)
Jedan od bad boysa američke indie scene uz trenutno jednog od najpopularnijih trappera svijeta pričaju pseudoeksperimentalnu akcijsku priču i elegiju o ubojici kojeg prikazuje samo u infracrvenom. Miriši na remek djelo ili nepodnošljivo izdrkavanje s artom u predznaku.
7/ COUP DE CHANCE (Woody Allen)
Preuzevši pomalo ulogu kulturološkog i cancel culturiranog disidenta Woody Allen se nastavlja baviti mikro krimi temama uz potporu francuskih glumaca ovaj puta. Film je van konkurencije ali ne i van pažnje ljubitelja trivija zadnje faze malog neurotičnog očalinka.
8/ MAESTRO (Bradley Cooper)
Od glumca do redatelja u dva skoka prvo preko Lady Gage a potom uz produkciju Scorsesea i Spielberga ne bi li se dotakli još jednog biopica – ovaj puta života slavnog dirigenta Leonardu Bernsteinu i činjenici kako mu je bračni život patio zbog homoseksualnih sklonosti.
9/ POOR THINGS (Yorgos Lanthimos)
Modernu verziju Frankensteina i pretendenta na titulu novog filma Tima Burtona koji nije režirao Tim Burton na ajahuasca sessionima s Jimom Jarmuschom odnosi redatelj Yorgos Lanthimos koji s Emmom Stone u nosećoj ulozi i Willemom Dafoeom odmah do nje nakon hvaljenog The Favouritea adaptira roman Alasdaira Graya iz 1992. o vraćanja jedne žene iz svijeta mrtvih.
10/ FERRARI (Michael Mann)
Još jedan od redatelja čije bi vrhunce mogli brojati prije dvadesetak i više godina, uključujući i kultni “Heat“ u novom biopicu progovara o Enzu Ferrariju – auto moto magnatu i ključnoj 1957.-oj godini za razvoj njegova klana. U naslovnoj ulozi je Adam Driver.