Nedjelja, 13 listopada, 2024

Ivana Validžić: Zaposlenici će sve više sami odlučivati kad će raditi od kuće, a kad iz ureda

Ivana Validžić dugi je niz godina provela kao menadžerica i voditeljica razvoja u renomiranoj zagrebačkoj agenciji za dizajn i arhitekturu, ali je upravo u doba pandemije odlučila promijeniti posao i zagrebačku adresu zamijeniti manjom sredinom te preseliti u Čakovec - kao voditeljice marketinga tvrtke Sobočan

Da je prošla godina za sve bila puna izazova i da je stubokom promijenila mnoge naše navike, kako privatne tako i poslovne, potvrđuju razna istraživanja.



I dok smo se s jedne strane gotovo ‘preko noći’ morali prilagoditi novim navikama; od ubrzane digitalizacije do veće samostalnosti i prilagodljivosti, istodobno smo, suočeni s ozbiljnim prijetnjama po zdravlje, više nego ikad postali svjesni važnosti pronalaska ravnoteže između privatnog i poslovnog života.

Rad od doma otkrio je mnogim kompanijama kako može biti podjednako učinkovit kao i rad iz ureda, a ponekad daje i veće rezultate. Zato mnoge kompanije razmatraju ponuditi zaposlenicima mogućnost da sami odlučuju kada će raditi od kuće, a kada dolaziti na posao, pružajući ujedno svima željenu fleksibilnost da zadovolje i poslovne i privatne planove. Baš poput naše sugovornice Ivane Validžić, voditeljice marketinga tvrtke Sobočan. Ona je dugi niz godina provela kao menadžerica i voditeljica razvoja u renomiranoj zagrebačkoj agenciji za dizajn i arhitekturu, ali je upravo u doba pandemije odlučila promijeniti posao i zagrebačku adresu zamijeniti manjom sredinom te preseliti u Čakovec.

Posao i karijera su vrlo važne stavke u mom životu, ali ne živim da bih radila

“Svi se možemo složiti da je prošla godina bila sve samo ne uobičajena. Primorala nas je da usporimo, zastanemo i jasnije pogledamo svijet u kojem se nalazimo. Da shvatimo što je uistinu najvažnije i što nas čini sretnima. Posao i karijera su vrlo važne stavke u mom životu, ali ne živim da bih radila. U lockdownu sam shvatila da me život u Zagrebu iscrpljuje i da ga redovno kompenziram putovanjima i izletima da bih se vratila u ravnotežu, a uslijed pandemije i to je izostalo. U međuvremenu se dogodio i potres tako da sam privremeno napustila Zagreb i osvijestila da život izvan velikog grada s bićima koje voliš donosi puno prednosti u svakodnevnom životu, kao što je mir i jednostavnost. Sve to, nakon što sam se vratila u ured u Zagreb, ubrzalo je moju odluku da preselim. Čakovec je presudio samo zato što mi dečko živi ovdje. Inače tko zna gdje bih završila. Želja nam je u budućnosti preseliti u još manje mjesto u Međimurju gdje ćemo biti svakodnevno okruženi i povezani s prirodom, a odlasci u grad i kaos će nam biti izleti. Ne obrnuto kako je bilo do sada”, objašnjava Ivana.

Vaš posao i sada je vezan uz marketing i razvoj brendova, dizajn i arhitekturu. Što je drugačije u odnosu na posao koji ste radili u agenciji?

Najveća razlika je što sada nemam klijente i projekte koje vodim i konzultiram. Sada je moj potpuni fokus na in-house marketingu tvrtke Sobočan i brandu movo – mobilni ured, koji se tek prošle godine plasirao na tržište. Tvrtka Sobočan je izgradila prepoznatljivost, osobito u Europi, ali primarno kao kompanija koja proizvodi namještaj i opremu za komercijalne prostore. Posluje s velikim svjetskim imenima i oprema njihove trgovine diljem svijeta. Osim proizvodnje, tu je i vlastiti dizajn studio sa sjedištem u Zagrebu, s timom arhitekata i dizajnera koji projektiranjem i dizajnom kreiraju jedinstvene prostore i custom dizajn namještaj. Sobočan dizajn studio djeluje i samostalno – ne nužno vežući se na proizvodnju pa je moj zadatak raditi i na izgradnji branda studija. Pozicioniranje proizvoda na tržište iziskuje puno rada, truda i vremena te je moj trenutni fokus na movu koji je kao naša mala bebica kojoj treba ‘puno brige i njege’. 

Tvrtka Sobočan razvila je uspješan brend movo – mobilni ured

Što se u Vašem životu promijenilo preseljenjem u manju sredinu? Imate li više privatnog vremena i kako ga provodite?

Preseljenje mi je donijelo kvalitetniji privatni život prije svega. Više privatnog vremena rezultat je početka radnog dana već od 7 h, a završava u 15 h. To mi nije bio problem jer sam ranoranilac tako da sam se brzo privikla. Također, manje vremena se troši na svakodnevno putovanje na posao jer nema gužvi na koje smo navikli u Zagrebu. Sviđa mi se i to što ljudi ovdje više cijene svoj privatni život i slobodno vrijeme koje prije svega koriste za druženje s obitelji i prijateljima, osobito kada je lijepo vrijeme i kada se može skoknuti na izlet do vikendice ‘u bregima’. Napokon imam i dovoljno slobodnog vremena za keramiku – moj novi omiljeni hobi. Pronašla sam prekrasan atelje u Varaždinu i to mi je potpuno nova dimenzija opuštanja i razvoja kreativnosti. Uskoro se ponovno otvara i studio na koji idem na yogu te mi više neće jedina aktivnost biti šetnja s mojim psom Mo i povremeno vikend planinarenje. Također je sreća da nam sada kuhanje nije više rezervirano samo za vikende – već se stiže kuhati i preko tjedna. Ono što mi je bilo najveće iznenađenje nakon preseljenja jest da mi dolazak s posla nije ujedno i kraj dana, već je ispunjeniji sadržajima i stižem puno više iskoristiti dan. Jako me veseli da tijekom tjedna nemam više onaj osjećaj da mi se život svodi samo na posao i da čekam vikend ‘za živjeti’ i raditi stvari u kojima posebno uživam. 

Ivana uživa u šetnja sa svojim psićem Mo i u planinarenju

Kako je zaposlenim ženama danas balansirati između privatnog i poslovnog života, kakva su Vaša iskustva?

Moram priznati da što sam starija – to mi bolje ide. Valjda nekako s iskustvom dolazi i kvalitetniji time management, kako u poslovnom tako i u privatnom životu. Shvatiš da većina toga ovisi o očekivanjima koja postavljamo sami sebi, te dobrog balansa između rada i uživanja u slatkim nagradama slobodnog vremena. Ja si svaki dan nakon posla nastojim pokloniti vrijeme odmora, druženje s najdražima, ali i odraditi nešto od obaveza koje mogu biti sitnica kao što je platiti račune, naručiti se kod zubara ili oprati auto. Iznenadiš se na kraju dana kada osjetiš olakšanje zato što si ‘odradio’ samo jednu obavezu za sebe, koja nije morala čekati vikend. Sigurno nije jednako balansirati ženama koje nisu majke i onima koje to jesu, ali ovdje još uvijek ne mogu pričati iz vlastitog iskustva pa bolje da to prepustimo nekoj poslovnoj ženi koja je i majka. 

Na kojem projektu trenutačno radite? Kao voditeljici marketinga što su Vam najveći izazovi u ovo vrijeme?

Trenutno je puno toga aktualno, ali sada svoj posao i zadatke teže mogu dijeliti na projekte. Većinom su to zadaci koji iziskuju stalno bavljenje njima kao što su recimo online kampanje ili promocija kroz medije – koordinirajući agencije s kojima surađujemo, briga o svim platformama gdje se predstavljamo, prezentacije tvrtke, svi elementi brandinga i promocijski materijali. Od konkretnih projekata tu je nedavno lansirani Sobočan website, a trenutno radimo i na lansiranju novog weba za movo. Najveći izazovi su trenutno nemogućnost odlazaka i predstavljanja na sajmovima u inozemstvu, što nam je važan alat promocije kako za tvrtku, tako i za brand movo. Dodatan izazov predstavlja i zatvaranja trgovina namještajem u Njemačkoj koja nam je važno izvozno tržište. Međutim, na to ne možemo utjecati, samo se nadati da će pandemiji što skorije doći kraj. Bez obzira na sve, uspijevamo pronaći druge kreativne načine predstavljanja o kojima ćete nadam se uskoro moći i više pročitati.

Nakon vlastitog weba, tvrtka Sobočan trenutno radi i na lansiranju novog weba za movo

Kako je pandemija oblikovala buduće trendove na radnom mjestu?

Ova tema je dosta različita od tvrtke do tvrtke te ovisi čime se ista bavi. Također, nisu ni sve funkcije unutar te iste tvrtke jednake da bi postojalo jednako pravilo za sve. Ipak, ono što možemo primijetiti je da su u ovoj pandemiji najbolje prošle tvrtke koje su bile spremne brzo reagirati i prilagoditi se novonastalim promjenama. Možemo vidjeti da je trenutno prisutno nekoliko trendova: rad isključivo od doma, fleksibilnost pri odabiru radne lokacije i treći su oni koji rade većinu vremena iz ureda zbog opisa posla koji im niti ne omogućava drugačije funkcioniranje. 
Posljednjih mjeseci svjedoci smo da veliki broj tvrtki koje već godinu dana rade od doma planira nastaviti primjenjivati taj način rada i nakon pandemije, uz povremene posjete uredima. Ovo ne čudi jer se mnogima od njih rad od kuće pokazao jednako učinkovit u postizanju poslovnih rezultata, a smanjili su najmove poslovnih prostora i troškove u tom segmentu. U skladu s time, možemo vidjeti i drugi sve prisutniji trend a to je fleksibilni način rada kojim se omogućava zaposlenicima odluka o tome koji će dan raditi od doma, a koje dane iz ureda te se ta odluka većinom veže na poslovne obveze koje pojedinca očekuju tog radnog dana. Ovaj trend se za sada pokazuje i najprihvaćenijim među većinom kompanija te vjerujem da će biti i najprisutniji u budućnosti. 

Što se Vama pokazalo učinkovitije, što vam je draže – rad od kuće ili u uredu?

Idealna mi je kombinacija rada iz ureda i od kuće koji si samostalno mogu organizirati prema poslovnim obavezama planiranima za pojedini dan. Nekada je za bolju učinkovitost i koncentraciju pri radu, ostanak doma najbolji recept, jer omogućava fokusirani rad u tišini i bez distrakcije okoline. Dok za ostale dane prakticiram rad iz ureda gdje mogu kroz fizičko prisustvo i sastanke s kolegama, puno brže i efikasnije odraditi posao. Meni osobno, ukoliko bi radili isključivo od doma bi odlazak u ured jako nedostajao.

Fotografija nastala na Ivaninom putovanju u Boliviju

Strast su vam i putovanja. Nedostaju lVvam u vrijeme pandemije i gdje biste prvo otputovali?

Tako je, putovanja su moj izvor inspiracije i energije da se lakše suočavam sa svakodnevnim obvezama te mi trenutno jako nedostaju. Iako mi svi redovno govore da se nemam pravo žaliti jer i dalje redovno odlazim na vikend izlete i putovanja unutar Hrvatske, to meni ipak nije dovoljno. Nekako je sve jednostavnije i ljepše kada znaš da te za koji mjesec očekuje bookirani let, zar ne? Nadam se da ćemo još ove godine uspjeti otputovati u Ekvador koji mi je prva destinacija u planeru te tako nadoknaditi propuštenu godinu i sva ograničenja koja nam je servirala pandemija. Putovanja su ujedno i moj izvor kreativnosti i ideja kojih je uvijek pregršt kada se vratiš odmoran i inspiriran s nekog dalekog putovanja. 

Uspomena na nezaboravno putovanje u Norvešku

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime