Početak ljeta i godišnjih odmora mnogima je poput početka nove godine; gotova je škola i semestar na fakultetu, veliki projekti na poslu obično kreću tek najesen i sve se nekako poslovno smiruje, a emotivno budi. Ipak, nakon nekoliko dana potpunog opuštanja i odmaranja, mnogi požele slobodno vrijeme iskoristiti da nauče nešto novo.
Stoga, zašto ovoga ljeta ne biste naučili kako postati influencer? Bilo da o tome razmišljate kao o potencijalnoj karijeri ili si želite omogućiti dodatan izvor zarade, ili se pak samo dobro zabaviti, donosimo nekoliko savjeta kako to čine profesionalci.
Influencer kit
YouTuberi, Instagrameri, blogeri, svi koji za i od društvenih mreža žive povezani su s multimedijom. Bio to video, fotografija ili objavljivanje tekstualnog sadržaja online, svima njima potrebna je tehnologija bi mogli svoj rad prenijeti osobama koje ih prate putem različitih platformi.
Prenosivost je ključan aspekt s obzirom na to da mnogi od influencera proizvode sadržaj na različitim lokacijama, ovisno o tematici koju pokrivaju, pogotovo kad su u pitanju oni koji prate modu i lifestyle. Međutim, neovisno o tematici, svi influenceri nužno će koristiti neku obradu fotografije ili videa i stoga im je osnovni alat i apsolutni must have – pametni telefon visokih performansi s odličnom kamerom. Tu nema kompromisa, posebice ako vam je Instagram najdraža platforma.
Kako biste što lakše uplovili u ovo sve popularnije poslovno područje, donosimo nekoliko osnovnih savjeta koji će vam pomoći da se pozicionirate na tržištu:
Odaberite svoju nišu
Morate odabrati nišu koja vas zanima i o kojoj možete dosljedno stvarati sadržaj. Također biste trebali imati određenu razinu znanja i stručnosti u tom području jer ćete kao influencer morati istraživati i objavljivati sadržaje u odabranom području interesa. Dakle, važno je odabrati nešto za što ste strastveni i na čemu ćete uživati trošeći vrijeme.
Optimizirajte svoje profile na društvenim mrežama
Nakon što odaberete svoju nišu, sljedeći je korak odabrati željene platforme društvenih medija i stvoriti / optimizirati svoje profile. Većina influencera popularna je na samo jednoj ili dvije platforme društvenih medija. Dakle, najbolje je usmjeriti svoje napore na samo 1-2 kanala. Nakon što odaberete kanale, morate ili otvoriti nove profile ili optimizirati postojeće.
Važnost ciljane publike
Kako biste postali influencer, važno je da znate koga ciljate i da to dobro napravite kako biste izgradili bazu vjernih sljedbenika. Da biste razumjeli svoju publiku, prvo možete započeti s analizom vaše trenutne baze sljedbenika kako biste dobili uvid u njihove demografske podatke i interese. Većina platformi društvenih medija ima ugrađeni alat za analitiku koji pruža takve uvide o vašoj trenutnoj publici. Twitter Analytics, primjerice, pruža uvid u interese vaših trenutnih sljedbenika, spolove, lokacije itd.
Kvalitetan sadržaj sa super fotografijama je ključan
Sljedeći korak u stvaranju utjecaja je objavljivanje korisnog i relevantnog sadržaja za svoje sljedbenike. Što više budete mogli komunicirati sa svojom publikom, to će više ljudi utjecati na vaša mišljenja i preporuke. Morate formulirati strategiju sadržaja i koristiti kombinaciju vrsta sadržaja, po mogućnosti onih koje će se vašoj publici najviše svidjeti.
Pritom su dobre fotografije izrazito važne, za što će vam biti potreban kvalitetan mobitel. Znamo da nisu jeftini, ali na ovome ne želite niti možete štedjeti. Trenutačno su među lifestyle influencerima totalni hit novi Samsung Galaxy S21 5G, S21+ 5G i S21 Ultra 5G pametni telefoni s kompaktnijim dizajnom i kamerom vrhunskih performansi.
Naša poznata lifestyle influencerica Maša Zibar potpuno je oduševljena bojama novih smartphonea. Primjerice, Galaxy S21 5G može se nabaviti u fantomskoj ljubičastoj, fantomskoj sivoj, fantomskoj roza i fantomskoj bijeloj boji te je i sam toliko trendi da će svakako završiti na nekoj od fotografija.
Kamere vrhunskih performansi
Glavne karakteristike sva tri pametna telefona su kamere vrhunskih performansi. Za hvatanje kristalno jasnih fotografija tu je 8K Snap dok je 8K video zapis najviša rezolucija na mobilnom telefonu dosad, što znači da će vaše video snimke izgledati i bolje od filma!
A uz 8K videozapise s 24 sličice u sekundi, svaki vaš vlog i uspomenu možete snimiti, postaviti i gledati izravno na YouTubeu. Memorija je više nego dovoljna za pohranu svih fotografija, videozapisa, glazbe i igrica, a ovi pametni telefoni sadrže i najbrži čip dosad u nekom Galaxy uređaju!
S izrazito izdržljivom baterijom, najtvrđim staklom, otpornim na ogrebotine i oštećenja, te memorijom dostatnom za pohranu svih fotografija, video zapisa, glazbe i igrica, ovi pametni telefoni omogućit će influenceru profesionalcu, ali i onom koji tek počinje, da u potpunosti izrazi svoju kreativnost.
Dobro osmišljen feed
Neki influenceri zadržavaju svoje feedove o odabranom polju interesa poput hrane, putovanja, mode, ljepote itd. Takvi influenceri ne miješaju postove o svom osobnom životu sa svojim nišnim postovima i zadržavaju svoj sadržaj usredotočenim samo na svojoj niši. Drugi pak radije miješaju malo sadržaja iz svog osobnog života kako bi se bolje povezali sa svojom publikom. Dodavanje postova o njihovom svakodnevnom životu pomaže utjecajima da djeluju autentičnije i sličnije. To jača njihove veze sa publikom.
Bez obzira na to koju strategiju sadržaja odabrali, pobrinite se da je napravite dovoljno širokom za prilagodbu budućim suradnjama s klijentima i različitim brendovima.
Budite redoviti i dosljedni
Nakon što odlučite koje ćete vrste sadržaja objaviti, morate dovršiti učestalost i raspored objavljivanja. Većina algoritama platformi društvenih medija daje prednost računima koji redovito objavljuju. To se posebno odnosi na Instagram, koji zahtijeva redovitu učestalost objavljivanja radi veće vidljivosti.
Prema istraživanja tvrtke Sprout Social, postoje određeni dani i doba u tjednu kada možete postići maksimalan angažman na svojim postovima. Na većini platformi najviša stopa angažmana može se vidjeti tijekom kasnih jutarnjih i popodnevnih sati sredinom tjedna. Srijeda je najbolji dan za objavljivanje za većinu platformi. Trebali biste provjeriti najbolja vremena za objavljivanje za odabranu platformu i u skladu s tim sastaviti svoj raspored objavljivanja.
Komunicirajte se sa svojom publikom
Dobra je praksa odgovarati na komentare i odgovarati na sva pitanja koja vam postavljaju vaši sljedbenici. Također možete samo “lajkati” njihove komentare kako biste pokazali svoju zahvalnost. Drugi način interakcije sa publikom je postavljanje pitanja i započinjanje razgovora o temi od zajedničkog interesa. Ovakve interakcije pomažu u izgradnji osobnih veza s publikom i učvršćuju vašu poziciju utjecaja.
Obavijestite klijente da ste otvoreni za suradnju
To možete učiniti tako da u svoj bio napišete da ste influencer i da ste zainteresirani za suradnju. Također možete pružiti detalje za kontakt potencijalnim klijentima, pružajući im jednostavan način povezivanja s vama. Ovo su neki od izravnijih načina traženja suradnji s brandovima. Neizravan način jest označavanje robnih marki i njihovo spominjanje kada u svojim postovima govorite o njihovim proizvodima. Važno je izgraditi ime za sebe i umrežiti se s brendovima u svojoj niši. To možda neće dati trenutne rezultate, ali pomoći će vam u stvaranju dugoročnih udruga robnih marki koje bi mogle dovesti do buduće suradnje.
Imajte na umu da je to proces koji zahtijeva vrijeme i trud da bi se postigli rezultati. Dakle, ne možete očekivati da ćete preko noći sve naučiti. Međutim, ako nastavite slijediti ove savjete, i obružate se odličnim mobitelima, možete vrlo brzo postati odličan influencer i početi zarađivati novac na digitalnim platformama.
Fotografije: Luka Cerovina, press, unsplash